العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 14-01-2011, 03:51 PM
الصورة الرمزية mostafaelfayed
mostafaelfayed mostafaelfayed غير متواجد حالياً
من انا؟: مصطفى الفايد
التخصص العملى: مرشد سياحي
هواياتي: الألكترونيات و السفر

mostafaelfayed is on a distinguished road
افتراضي رد: hyundai getz 2011 manual

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed-casper مشاهدة المشاركة

الف الف مبروك انا برضه معايا جيتز ٢٠١٠ ربنا يباركلك فيها و هى عربيه جميله و زى مقال الاستاذ بدر مفيش حاجه مستحيله و ممكن تركب abs‏ بس بصراحه مش عارف فين و يتكلف كام بس مفيش حد فى مصر بيعرف يعمل abs ‎زى اللى بينزل بالعربيه و بالنسبه للمبه فى التابلوه دى بتاعه العربيه و هى بره اصلا لأن استاذ غبور زى ماهو دايما معودنا بيشيل كل حاجه مهمه فى العربيه . يعنى الجيتز بره بتنزل ب abs ‎و airbages ‎‏ و مساحه خلفيه و شبوره ورا و فانوس stop ‎‏ انما لما جت مصر الحاجات دى وقعت فى الطريق
ألف مبروك يا أحمد و ربنا يكفيك شرها ... هو بصراحة غبور ده ....... تيييييت .. برضه حوار المساحة الخلفية ده مضايقني و بفكر في الاسبويلر بس مش عارف اجيبو من فين عمتن ادينا بندور بس انا عن نفسي بخاف اي حد يلعب في العربية او اجي اجيب حاجه تتحط بطريقة غلط انت عارف بقه لسه الكيس الجديد تاعبني ههههه
فعلا شوف على اليوتيوب كل الاوبشنز اللى بتنزل الشرق الاوسط او الدول العربية خاصة مصر (عالم تالت بقه) غير اللى بينزل في اوروبا و امريكا و أشك ان حتى في بنغلاديش احسن هههههه

لا تأسفت على غدر الزمان لطالما رقصت على جثث الأسود كلاب ..... لا تحسبن برقصها تعلوا على أسيادها ... فالأسود أسود ... و الكلاب كلاب
قديم 14-01-2011, 03:53 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

100000 مبروك عليك السياره
ربنا يعطيك خيرها ويكفيك شرها
احسنت الاختيار .......افضل طبعا من شيفروليه افيو

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 14-01-2011, 04:01 PM
الصورة الرمزية mostafaelfayed
mostafaelfayed mostafaelfayed غير متواجد حالياً
من انا؟: مصطفى الفايد
التخصص العملى: مرشد سياحي
هواياتي: الألكترونيات و السفر

mostafaelfayed is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالداعزالناس مشاهدة المشاركة

100000 مبروك عليك السياره
ربنا يعطيك خيرها ويكفيك شرها
احسنت الاختيار .......افضل طبعا من شيفروليه افيو
الله يبارك فيك يا استاذ خالد شكرا على الرد حضرتك معندكش فكرة عن حوار ال abs ممكن يتركب ولا لأ

لا تأسفت على غدر الزمان لطالما رقصت على جثث الأسود كلاب ..... لا تحسبن برقصها تعلوا على أسيادها ... فالأسود أسود ... و الكلاب كلاب
قديم 14-01-2011, 04:17 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

اكيد ممكن يركب
بس ممكن يكلف .... والاكثر صعوبه فى الموضوع
المكان المناسب اللى مفروض تمل فى نظام الفرامل
.........................
انا عندى تريوس ولا يوجد فيها فرامل abs
وانا فى السعوديه ...... تمام
رحت عبداللطيف جميل .... وكيل تويوتا ودايهاتسو فى السعوديه
قال لى ممكن بس هتكلف والكلام دا من فتره طويله
......................... ...................
اقترح عليك تسال توكيل هيونداى
وممكن تسال التوكيلات الاخرى اذا امكن

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 14-01-2011, 04:52 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

حبيبي عليك و على الحرفيين يفكولك النظام من عربية استيراد و يركبهولك اعقد تكلفته 3000 جنيه بالتركيب و لو عايز اي حاجة بتاعتها اصلي في الحرفيين لان العربية دي منتشرة في اوروبا و واخده وضعها ( بال ABS طبعا )