العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

موضوع مغلق

قديم 06-08-2010, 11:27 PM
bobakr bobakr غير متواجد حالياً

bobakr is on a distinguished road
افتراضي رد: آخر أسعار سوق المستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نوسه مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا دكتور تامر
احب اسالك ايهما افضل عربيه فيات 128 او سياره معرفش انت سمعت عنها او لا اسمها تقريبا لانو او لانوس هى اختراع مصرى لكن صنع صينى وهى فى الاسواق المصريه دلوات وسعرها تقريبا 25 وياريت لو تعرف اى معارض بتبيعها تقولى ولك جزيل الشكر
السيارة اسمها نانو 650 سي سي 1 سلندر
قديم 07-08-2010, 12:05 AM
asas2004 asas2004 غير متواجد حالياً

asas2004 is on a distinguished road

د/تامر انا معايا فى حدود 25 - 30 الف اريد ترشيحات من حضرتك لسيارة مكيفة و موديل بعد ال 1995
مش عارف ده طلب صعب ولا ممكن ؟
رأيك فى الفورد كمان اسكورت و الكا
و شكرا
قديم 07-08-2010, 01:17 AM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asas2004 مشاهدة المشاركة

د/تامر انا معايا فى حدود 25 - 30 الف اريد ترشيحات من حضرتك لسيارة مكيفة و موديل بعد ال 1995
مش عارف ده طلب صعب ولا ممكن ؟
رأيك فى الفورد كمان اسكورت و الكا
و شكرا
الفورد سيارة قوية وثباتها ممتاز عيبها عدم توافر قطع الغيار وغلوها وإعادة البيع
فى حدود ال30 ممكن كيا برايد وسويفت حالة جيدة

قديم 07-08-2010, 01:19 AM

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نوسه مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا دكتور تامر
احب اسالك ايهما افضل عربيه فيات 128 او سياره معرفش انت سمعت عنها او لا اسمها تقريبا لانو او لانوس هى اختراع مصرى لكن صنع صينى وهى فى الاسواق المصريه دلوات وسعرها تقريبا 25 وياريت لو تعرف اى معارض بتبيعها تقولى ولك جزيل الشكر
هى ليست سيارة ولكنها توكتوك معدل المسماة بنانو إيجبت
أما النانو الهندى فهى سيارة أخرى أفضل بكثير

قديم 07-08-2010, 01:23 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rh_kamel مشاهدة المشاركة

الف الف شكر يا دكتور تامر عل رد حضرتك
انا من محافظة بعيدة فى جنوب مصر ومسافر إن شاء الله القاهرة الاسبوع القادم لشراء سيارة و أحد العوامل اللى بختار بيها السيارة لى بعد المبلغ المتاح لى هو توافر قطع الغيار لها فى محافظتى ولا لا فعندنا لا يوجد قطع غيار متوفرة إلا للشاهين والدوجان والفيات 31 - 32 - والبيجو 504
لذلك خايف اشترى السويفت واتعب فى صيانتها وقطع غيارها وقطع اليابانى دائما غاليه
لذلك إنشاء الله هاركز على الدوجان بس ياريت تقولى يا دكتور نصائحك لى فى الشراء علشان انا رايح سوق الجمعة وفى البلد عندى بيخوفونى وبيقولولى خلى بالك واوعى يتنصب عليك وعلى فكرة فى واحد صاحبى اكتر من اخ وهو من القاهرة وهايقف معايا فى الشراء علشان دى اول مرة فى حياتى اشترى عربية وللعلم انا لسة متعلمتش السواقة يعنى خام خالص فياريت تنصحنى اعمل ايه واخلى بالى من ايه
وشكرا
السويفت قطع غيارها متوفرة وصيانتها سهلة جدا بلا مشاكل وقطع غيارها رخيصة
وجود شخص خبير معك عند الشراء من سوق الجمعة مطلب ضرورى ويجب فحص السيارة جيدا
راجع موضوعنا (كيفية فحص سيارة مستعملة بقسم الصيانة والمكتبة الفنية)

موضوع مغلق