العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 15-04-2011, 08:15 PM
سيد عبيد سيد عبيد غير متواجد حالياً

سيد عبيد is just really niceسيد عبيد is just really niceسيد عبيد is just really niceسيد عبيد is just really nice
افتراضي رد: مساعده: فيات1100

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق ابوذيد مشاهدة المشاركة

بسم الله الرحمن الرحيم . سعر الاسياره R 1100 لا يتعدى 2000 جنيه اما بالنسبه لقطع الغيار موجوده فى الوكاله عند محل واحد فقط اسمه عم جمعه ولا يوجد اى قطعه غيار للموتور او العفشه فى محلات قطع الغيار الجديد ابحث عن سياره 128 بحاله رديئه وشدها على مهلك او سيات والله الموفق اخوك الشيخ طارق ابوذيد والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته .
طيب انا هسمع كلام الباش مهندسين طب بالنسبه لفيات 125

لو حالتها تمام وشغاله ميه ميه تعمل كام مع العلم انا عاوز حاجه اقل من 8000 وياريت متكونش مصروفاتها جمده يعنى حاجه على قد الحال فقولولى 125 تعمل كام وايه مميزاتها وعيوبها بردو ولو فيه حاجه احسن قولولى
وبلنسبه لاستاذ طارق فأنا متشكر على الرد لكن انا عمرى ما هشترى سيات حتى لو ببلاش لان موتورها من ورا وبعدين دى صغيره اوى بس ياريت المهندسين يردو على استفساراتى

قديم 15-04-2011, 11:36 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

بسم الله الرحمن الرحيم . احسن شئ عملته ان انت سرفت نظر عن السياره R1100 واعمل بنصائح الاعضاء واشترى 124 او 125 ممكن فى حدود المبلغ الى معاك والله الموفق والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته .
قديم 16-04-2011, 10:35 AM
سيد عبيد سيد عبيد غير متواجد حالياً

سيد عبيد is just really niceسيد عبيد is just really niceسيد عبيد is just really niceسيد عبيد is just really nice

بردو محدش جاوب على اسألتى بالنسبه لفيات 125لو سمحتو انا عاوز اعرف مميزاتها وعيوبها وسعرها لو شغاله تمام وموتور كويس

قديم 16-04-2011, 07:06 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

للاسف المبلغ دا حيجيب عربيه اه
انما حتحتاج مصاريف كتير
اوصل ل 10 الالف و هات 127 فيورا افضل

حـازم خـضـر

قديم 11-03-2012, 11:50 AM
alymms alymms غير متواجد حالياً

alymms is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MmFFoR مشاهدة المشاركة

اوعى
ملهاش قطع غيار
حتلاقيها قطمة لادا على موتور 125 على فتيس ريجاتا و حتعيش
اسبراتير تصنيع يدوي
و تعامل مع الاعطال - يعني لازم يبقى معاك نمرة ميكانيكي و كهربائي علطول
و في الاخر 100% البارومة واكلاها لان العربيات زمان كان عزل بيتومين فقط مش معالجة كهربائية
هذه السيارة هى سيارتى وموجودة بالأسكندرية
موتورها الأصلى و عفشتها أصلية و الفيتيس أيضا
اسبيراترها الأصلى كان سليم لكن أنا بدلته باسبيراتير بيجو504 لإن الأبلاتين الهندى كان الياى بيقضم بسرعة بدون أى تغيير فى القواعد لإنها فى ال1100 بالضبط زى ال504 و بالتالى بركب أبلاتين 504
و كنت قد عرضت صورتها للبيع و لكن العروض كانت تعبانة
فلغيت فكرة البيع لإنها اغلى من اى مبلغ عرض علىًَ
وعلى فكرة أنا بسافر بيها من حين لأخر
و ما فيهاش أى بارومة و للعلم دى دواخلها فابريقة (موتور - صالون - شنطة) و حتى كتالوجها الأصلى عندى لإن عمى الله يرحمه اشتراها على الزيرو سنة 1962 وهى ليست معروضة للبيع الأن