العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 25-11-2010, 12:18 AM
الصورة الرمزية merna_hemaya
merna_hemaya merna_hemaya غير متواجد حالياً

merna_hemaya will become famous soon enough
افتراضي رد: ما زال الخصم مستمر لاعضاء مصر موتورز 2.7

لو ماحصلش تعويض فى خلال السنة بتخصم 20% من قيمة القسط السنة الثانية ومع أضافة وثيقه حياه 50000ج مجانى فى حاله لقدر الله الوفاة بحادث تصرف للورثه
قديم 02-12-2010, 01:22 PM
jnaiem jnaiem غير متواجد حالياً

jnaiem is on a distinguished road
للاهمية رد: ما زال الخصم مستمر لاعضاء مصر موتورز 2.7

استاذة مرنا كل سنة و انت طيب عندي استفسار بالنسبة للتأمين
أنا كنت عاوز أعرف معلومات عن حاجتين
1- انا معايا سيارة سوزوكى ماروتى 2009 و عمله حوالى 8000 كم و بتابع الصيانة الدورية فى توكيل مودرن موتورز ( توكيلها) كنت عاوز أعرف هتقدر بكام و كام تكلفة التأمين عليها بالضبط و عاوز أعرف كل البنود بالتفصيل وماهى عروض الشركة فى هذا الوقت ولا أنتو ممكن تنزلو عرض أفضل بعد فترة قريبه
2- نظام التأمين لتعليم الآطفال و التأمين على الحياه ولو أشتركت فى ـتامين السيارة هل فى عرض مناسب ليه و لا هتر أشترك معاكو فى وثيقة ومع شركة أخرى فى وثيقة أخرى مع الشكر

التعديل الأخير تم بواسطة jnaiem ; 02-12-2010 الساعة 01:27 PM
قديم 02-12-2010, 02:33 PM

افتراضي رد: اقل قسط تامين لسيارتك وبدون تحمل اجبارى م (مرنا قناه السويس للتامين

عندي استفسار بالنسبة للتأمين
أنا كنت عاوز أعرف معلومات عن حاجتين
1- انا معايا سيارة سوزوكى ماروتى 2009 و عمله حوالى 8000 كم و بتابع الصيانة الدورية فى توكيل مودرن موتورز ( توكيلها) كنت عاوز أعرف هتقدر بكام و كام تكلفة التأمين عليها بالضبط و عاوز أعرف كل البنود بالتفصيل وماهى عروض الشركة فى هذا الوقت ولا أنتو ممكن تنزلو عرض أفضل بعد فترة قريبه
2- نظام التأمين لتعليم الآطفال و التأمين على الحياه ولو أشتركت فى ـتامين السيارة هل فى عرض مناسب ليه و لا هتر أشترك معاكو فى وثيقة ومع شركة أخرى فى وثيقة أخرى مع الشكر
ت : 0106839125
قديم 03-12-2010, 10:18 PM

Smile رد: عرض جديد , بمناسبه قدوم عيد الاضحى المبارك لاعضاء مصر موتورز وبلا منافس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة merna_hemaya مشاهدة المشاركة

نقدم لك تامين على سيارتك ب 3.2 % بدون تحمل و2.6 % بتحمل 4 فى الاف من قيمه السيارة ... ويتوفر سدادها على ثلاثه اشهر اذا كان لديك شيكات بنكيه

وفى كلتا الحالتين اضافه وثيقه حياه بمبلغ 50000 مجانا وتصرف فى حالتى العجز الكلى او الوفاه بحادث لا قدر الله شرط ان يكون لنا الشرف بالاشتراك معنا فى احدى الوثيقتين التى تناسبك

1- وثيقه الاستثمار والادخار والتغطيه التامينيه ( وثيقه رباعيه لمده 20 عاما )

أ - الاستثمار : وهو صرف كل خمس سنوات ربع مبلغ الوثيقه الذى نتفق عليه من حيث القسط والمبلغ المستحق صرفه ويصرف الربع الاخير + الارباح فى نهايه المده

ب - الادخار : من حقك ادخار الربع بطرقتك حتى تحصل على القسط وبذلك تكون الوثيقه مجانيه

ج - التغطيه التامينيه ان تقوم الشركه بصرف المبلغ المتفق عليه (مبلغ التامين ) + الارباح بخلاف اى مبلغ سبق صرفه وذلك فى حاله الوفاه باى نوع لا قدر الله فى اى وقت من بدء التامين وفى يدايه الاشتراك يمنح العميل خصم خاص 20%

ومن حقك الاقتراض من هذه الوثيقه بعد مرور 3 سنوات حوالى نصف الربع المستحق

2- وثيقه المعاش الجديده التى تقوم بمعاش شهرى لسيادتكم حتى سن 85 عام وتتورث لاولادك فى حاله الوفاه لا قدر الله اى كانت نوع الوفاه +صرف فورى 12 شهر ومن حق العميل تحديد مده التعاقد ومن حقه ايضا فى اى وقت تغيير بند المستفيدين ويمنح العميل خصم على هذه الوثيقه 20 %

للاستفسار : 0197749197 - 0123576933
او يشرفنى الحضور لمكتبى بمقر شركه قناه السويس للتامين ب31 ش محمد كامل مرسى المهندسين المتفرع من ش البطل احمد عبد العزيز وذلك للتاكد بمصداقيه هذا العرض بالاوراق الرسميه على ان يكون ذلك باتصال سابق لاختيار الميعاد المناسب للطرفين وهذا شرف لى
وكل عام وانتم بخير
مرنا حمايه
مراقب عام

شركه قناه السويس للتامين

لى أستفسار من حضرتك هل هذا العرض مزال مستمر حتى الآن وهل ممكن حضرتك ترسلى لى بنود الوثيقة على الميل و هل ممكن ترسلى لى تفاصيل أكثر للعروض الى حضرتك ذكرها بالنسبة لو عملت وثيقة تأمين على العربية + وثيقة رباعية أو معاش
و لو أمكن عاوز أعرف هيكون القسط كام لو عاوز أعملهم مع العلم بأن سنى 29 سنة و عندى سيارة سوزوكى ماروتى 2009 أجمالى قسط وثيقة السيارة كام و لو عاوز أعمل معها وثيقة رباعية ب 100000 يكون القسطين كام معأ فى السنة
و الآميل الخاص بى هو j.naiem@yahoo.com و تليفونى 0106839125
،،،،،،،،،،،،، و أسف لو طولت عليكى مع جذيل الشكر
قديم 06-12-2010, 12:33 AM
الصورة الرمزية merna_hemaya
merna_hemaya merna_hemaya غير متواجد حالياً

merna_hemaya will become famous soon enough
افتراضي رد: عرض جديد , بمناسبه قدوم عيد الاضحى المبارك لاعضاء مصر موتورز وبلا منافس

مساء الخير أولا يسعدنا التعامل معنا وبالنسبة للسياره القسط السنوى قيمه السياره فى 2.6% لو بالتحمل ولو بدون تحمل 3,2% مثال قيمه السياره 30000 فى 2,6% =780ج+ دمغات حوالى 70ج =850ج قسط سنوى ثانيآ وثيقه الرباعيه قسط سنوى 5475ج وكل خمس سنوات تصرف 25000ج وفى نهايت المده تصرف 160000 غير المبالغ الذى أنصرفت وفى حالت الوفاه فى أى وقت لقدر اللة يصرف ال100000ج + أرباح المده للورثه أو المذكور أسمائهم بالوثيقه ثالثآ وثيقه الماش القسط السنوى 520ج على أن يصرف معاش شهرى 500ج عند سن أل 65 ولو محتاج المعاش عند سن الستين يصبح القسط السنوى 630ج وممكن مضاعفه القسط وأشكرك على أهتمامك وأستفسار موبيلى تحت أمر حضرتك مع الشكر