العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 13-05-2010, 06:55 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute
ارجو الاستفادة من خبرات اعضاء المنتدي و مساعدتي فى الاختيار جين 2 ام نيو اكسنت

بسم الله الرحمن الرحيم
ارجو من اعضاء المنتدي مساعدتي فى الاختيار طبقا للتقيم التالي و يريت من واقع التجربة عشان تبقي نصيحة صح

اكسنت سبورت ام جين تو الاثنين مانيوال مع العلم الاكسنت 2011 و الجين الموجود منها 2010 و شغلي يحتاج سفر لمسافات طويلة باستمرار
و عناصر التقييم
اسعار قطع الغيار
سعر اعادة البيع
سهولة التصليح برة التوكيل
اخبار الوكيل ايه و ايهما احسن
و اي حاجة ممكن تشوفو انها مفيدة لي عشان مش هاشتري زيرو كل يوم يا اجدع منتدي و شكرا ptmnlo123per118ptmnlo123p er118ptmnlo123per118
قديم 14-05-2010, 12:19 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجو الاستفادة من خبرات اعضاء المنتدي و مساعدتي فى الاختيار جين 2 ام نيو اكسنت

[quote=amrmohamed1975;1812 60]بسم الله الرحمن الرحيم
ارجو من اعضاء المنتدي مساعدتي فى الاختيار طبقا للتقيم التالي و يريت من واقع التجربة عشان تبقي نصيحة صح
اكسنت سبورت ام جين تو الاثنين مانيوال مع العلم الاكسنت 2011 و الجين الموجود منها 2010 و شغلي يحتاج سفر لمسافات طويلة باستمرار
و عناصر التقييم
اسعار قطع الغيار
سعر اعادة البيع
سهولة التصليح برة التوكيل
اخبار الوكيل ايه و ايهما احسن
و اي حاجة ممكن تشوفو انها مفيدة لي عشان مش هاشتري زيرو كل يوم يا اجدع منتدي و شكرا ptmnlo123per118ptmnlo123p er118ptmnlo123per118[/quote]

مبدئيا انت بتحتاج لسفر فاختيارك لااكنت والجين2 اختيار سليم محرك 1600 سى سى

اسعار قطع الغيار اللى بيحكمها انتشار العربية بمعنى العربية اللى منتشرة فى الشارع حتتوفر قطع غيارها كتير ولما تكتر ترخص وبالنسبة لاختيارك الاكسنت اكيد ارخص بحكم الانتشار

سهولة التصليح خارج التوكيل بلاادنى شك الاكسنت

سعر اعاة البيع الاكسنت بلا ادنى وجه للمقارنة

بالنسبة للوكيل والله ياباشا انا لسه جايب النترا 2010 والناس بتشتم فى غبور اوى بس انا اتعاملت معاه مرتين وكانوا ناس محترمة جدا ودى شهادة حق اما عز العرب فمن كلام الناس انه مش وحشبس غالى

بالنسبة للاداء الجين 2طبعا اقوى اداء رياضى اقوى

الشكل الخارجى دى ذوقى الشخصى الجين 2

الشكل الداخلى الجين 2 برضه ذوقى

الفنش الاكسنت افضل

ومن الاخر الاكسنت تكسب فى مصر بس والله انا من عشاق الجين 2 بس عيبها وكيلها فعلا
قديم 14-05-2010, 01:22 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجو الاستفادة من خبرات اعضاء المنتدي و مساعدتي فى الاختيار جين 2 ام نيو اكسنت

استاذ بدر شكرا لذوق حضرتك و اهتمامك
قديم 14-05-2010, 04:41 PM
corsair
Guest

والله انا شايف ان النيو اكسينت اسبورت افضل من الجين 2 ومنتشرة عن الجين 2 وحمارة شغل وشكلها والتعديلات اللي فيها خليتها تتفوق علي الجين 2 بمراحل وقطع غيارها ارخص من الجين 2 وتوكيلها افضل بمراحل كبيرة جدا من توكيل الجين2 وصيانتها سهلة جدا وواسعه عن الجين 2 من الداخل وخامتها الداخليه افضل من رئي توكل علي الله وهات الاكسينت اسبورت وتقبل تحياتي
قديم 14-05-2010, 04:44 PM
eskenderiya eskenderiya غير متواجد حالياً

eskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond repute

اسعار قطع الغيار
سعر اعادة البيع
سهولة التصليح برة التوكيل يبقى الاكسنت

و برده دخل الاوبترا والنيسان صنى فى الاختيار عربيات اعتمادية و تستحمل السفر الكتير