العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 08-04-2010, 10:42 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: اخر فتية عن السيراتو

يا جماعه انا خلاص حاسس ان السيراتو ديه بقيت ولا اكنها توكتوك من كتر الكلام اللي بيتقال عليها بلاستيك ايه بس اللي الريداتير مصنوع منه ده لو زي ما انتا بتقول كدا كان زمان العربية ولعت بكل اصحابها صبح صبح يا عم الحج
قديم 08-04-2010, 10:53 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

والله عيب الكلام ده ياجماعة السيراتو عربية محترمة جدا وكفاية بقى الموضوع بقى ممل فعلا السيراتو من انتاج كيا مش رمسيس ولا عبده بلية ايه نسينا كيا وموديلاتها طب والكارينز والريو البيكانتو من كرتون ليه بالمرة ويعنى كيا بتسترخص فى السيراتو بس ؟وطب ولو بتسترخص فليه ؟ واشمعنى الموديل ده؟

عيب عيب ولا اعنى كاتب الموضوع تماما بس مؤخرا القاعدة على السيراتو بس
قديم 08-04-2010, 11:40 AM
الصورة الرمزية tareksakr
tareksakr tareksakr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق القاري
هواياتي: السيارات القراءة

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute

يا جماعة صلوا علي النبي مافيش حاجة اسمها رادياتير بلاستيك بس بيبقوا الجنبين بتوع الرادياتير فيبر قاسي جدا ودي انا شفتها في اكتر من عربية زي الأوبترا وباقي الرادياتي يا بيبقي حديد أ, الومنيوم زي الصورة دي أما رادياتير السيراتو ما فيهوش اي نوع من أنواع الفيبر أو البلاستيك زي الصورة في الرابط ده http://www.synergy2u.com/Bars.asp?ID=2252
قديم 08-04-2010, 01:49 PM
aalim aalim غير متواجد حالياً

aalim is just really niceaalim is just really niceaalim is just really niceaalim is just really niceaalim is just really nice

و على فكرة كمان التابلوه معمول من قش الرز و الكراسى خشب شجر ملزوق بكوله بلدى و الفرش دمور و الكبوت ابلكاش 3 مم و العفشه MDF الموتور 2 سليندر زيت على بنزين.
و المفاجأه .............العربيه اصلا بتلات عجلات و جدون بس معدلينها فى الحرفيين و الافراج الجمركى بتاعها مكتوب فيه ترسيكل لحمه و انا شفت ده بعنيه اللى هايكلهم الدود فى عربيه واحد صاحبى ماعرفوش.

بس فى الحلم طبعا
هى جت عليا............ما انا كمان ليا نفس افتى
ماهو الكلام ببلاش
و لا ايه
انا رأيى نعمل قسم فى المنتدى نسميه الفتى و الاشاعات الغرضه عن السيراتو و كل واحد يهرتل فيه براحته
اه يا بلد
قديم 08-04-2010, 02:22 PM
الصورة الرمزية Brave Heart
Brave Heart Brave Heart غير متواجد حالياً
من انا؟: أمير مصطفى
التخصص العملى: أستشارى نظم فى قصر العدل الكويت
هواياتي: السيارات وبس

Brave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond repute

ازاى يعنى بلاستيك دا كانت خربت

ياودود ياودود...ياذا العرش المجيد...يافعالا لما تريد...أسألك بعزك الذى لايرام...وملكك الذى لا يضام...ونورك الذى يملأ أركان عرشك...أن تنصرنى نصرا يليق بجلال وجهك وعظيم سلطانك...وتسخر لى جندا من جندك يثبتونى على الإيمان ويدفعوا عنى الأذى والسوء...وإكفنى أعدائى بماشئت وكيف شئت إنك على ماتشاء قدير...اللهم تولى أمرى وانصرنى أنت نعم المولى ونعم النصير...ودبر لى أمرى فإنى لا أحسن التدبير