العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 24-03-2010, 06:57 PM
swat
Guest

افتراضي لعنة الفراعنة وكيا سيراتو

بســـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــم الله الرحمن الرحيم

بعد كثرة المواضيع التي تناولت أنقلاب السيراتو قررت بكل تواضع وبجهد شخصي البحث عن مختلف حوادث انقلاب للسيراتو ليس في سوريا وحسب بل في العالم مستعينا بمحركات البحث وعلى رأسهم العم غوغل وأتصالات تلفونية مع أقربائي في كندا وأسبانيا وأستراليا وبعض دول الخليج وكانت النتائج التالية :
لم أجد موضوع في الأنترنت في المواقع الأجنبية ذكر أي أنقلاب للسيراتو ( حوادث أصطدام عادية )
كيف بكل بساطة أدخل ألى أي محرك بحث وأكتب أنقلاب سيراتو بالعربي
ومرة أخرى باللغة الأنجليزية تجد أن أنقلاب سيراتو لم يحدث سوى في مصر أنقلابان
بين ألاف السيارات طراز سيراتو لم تنقلب سوى 2 في مصر
طبعا بدكم تحكو شو هالدراسة السريعة وشو هالبحث بالنت بس قصدي لو السيراتو بتنقلب كتير كانت ذكرت بشي موقع أجنبي أو تنقلب شي سيراتو بسوريا اللي شوارعها أسوأ من مصر
فالنتيجة هناك رابط بين السيراتو ولعنة الفراعنة ptmnlo123per122دمتم بود أحلى مصر
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg ركز ياوديع5.jpg‏ (76.6 كيلوبايت, المشاهدات 30)
قديم 24-03-2010, 07:08 PM
goooogle goooogle غير متواجد حالياً

goooogle has a spectacular aura aboutgoooogle has a spectacular aura about
افتراضي رد: لعنة الفراعنة وكيا سيراتو

انت راجل متفهم وانا عوز افهم الناس حاجة

العربية سواء كيا او اى نوع سيارة تنيا بعد مبيتم تصنيعها بتتجرب فى المصنع و دة شرط اساسى لكى يتم اخراج السيارة من المصنع

و عن نفسى رئى الشخصى انى معايا عربية سيراتو هاى لين سعودى ناس قولى كتير العفشة و الجنوت ال 17 مش حلوة فى العربية و بعد مشتريت العربية عرف همة كانو بيكرهونى فيها لى

علشان همة ركبين 128 و بيجو و النترا وانا الى معدى فيهم بالكيا فلا يوجد فى سيارت اصدقائى فتحة سثف ولا شنوت 17 ولا سنسن ولا تكيف تاتش ولا كست 6 سى دى ههههههههه ولا 124 اصان ولا 1600 سى سى ههههههههههههههههههههههه

قعدو كتير يحولو يقنعونى بالتويتة و البيجو و الرينوة بس انا كان ليا نظرة خاصة فى العربية دى انها عربية مش عادية و وفرتلى فلوس فى جيبى

اكتر حاجة عجبانى فى العربية مبتستهلكش بنزين كتير لئنى كان معايا عربية يعلم بيها ربنا لزم يكون مشية و ورها بنزينة علشان تمشى

خلاصة الكلام يا بى ام قولى الحق كيا ضربتك ولا لاء
قديم 24-03-2010, 07:15 PM
swat
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goooogle مشاهدة المشاركة

انت راجل متفهم وانا عوز افهم الناس حاجة

العربية سواء كيا او اى نوع سيارة تنيا بعد مبيتم تصنيعها بتتجرب فى المصنع و دة شرط اساسى لكى يتم اخراج السيارة من المصنع

و عن نفسى رئى الشخصى انى معايا عربية سيراتو هاى لين سعودى ناس قولى كتير العفشة و الجنوت ال 17 مش حلوة فى العربية و بعد مشتريت العربية عرف همة كانو بيكرهونى فيها لى

علشان همة ركبين 128 و بيجو و النترا وانا الى معدى فيهم بالكيا فلا يوجد فى سيارت اصدقائى فتحة سثف ولا شنوت 17 ولا سنسن ولا تكيف تاتش ولا كست 6 سى دى ههههههههه ولا 124 اصان ولا 1600 سى سى ههههههههههههههههههههههه

قعدو كتير يحولو يقنعونى بالتويتة و البيجو و الرينوة بس انا كان ليا نظرة خاصة فى العربية دى انها عربية مش عادية و وفرتلى فلوس فى جيبى

اكتر حاجة عجبانى فى العربية مبتستهلكش بنزين كتير لئنى كان معايا عربية يعلم بيها ربنا لزم يكون مشية و ورها بنزينة علشان تمشى

خلاصة الكلام يا بى ام قولى الحق كيا ضربتك ولا لاء
يا باشا كلامككككككككككككككككككككك كككككككككك روعة الحسد فقط هو وراء كره بعض الناس لسيراتو قال عفشة ناشفة
على أساس جرار زراعي ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههه
ptmnlo123per122 تحيا مصر
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg التوقيع.jpg‏ (47.4 كيلوبايت, المشاهدات 192)
قديم 25-03-2010, 12:08 AM
goooogle goooogle غير متواجد حالياً

goooogle has a spectacular aura aboutgoooogle has a spectacular aura about

ههههههههههههههههههههههههه

انا لقيت النهردة واحد عملل شغل جامد اوى فى السراتو مركب كامرا على الاكصدام الخلفى بجنب السنسون

و حتت شاشة

انا بصرحة من كتر شكرى فى العربية دى بقيت حسس انى ركب بى ام او مرسيدس
قديم 25-03-2010, 12:18 AM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

عربية شيك جدا و متميزة و باش شغل اشاعات ptmnlo123per111،،،، أجدع عربية ممكن تتقلب ايه يعني المشكلةptmnlo123per1106

العربية سواق حتي و لو كانت موديل 70

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون