العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 04-04-2010, 09:51 PM
الصورة الرمزية khaled al sharif
khaled al sharif khaled al sharif غير متواجد حالياً
من انا؟: عابر سبيل في الدنيا شوية أكعبل فيها وشوية أكعبلها
التخصص العملى: دبلومة إدارة مالية و بكارليوس محاسبة
هواياتي: السباحة وصيد السمك والقراءة ورياضة المشي

khaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond repute
افتراضي هل كيا شركة محترمه حقا

الموضوع إمتناع الوكيل عن صيانة الخليجي
الحقيقة كنت قد قرأت عن هذا الموضوع من أيام في الصحف ولم يذكر الإعلان مطلقا إمتناع الوكيل عن الصيانه للماركه ولكن لما إتصلت علي سبيل التأكد لحجز الصيانه رفضوا عمل صيانة السيارة بدعوي أنها خليجي ... المهم طلبت من موظفة ( إستقبال مكالمات حجز الصيانه ) شخص مسئول أكلمه فأعطتني رقم م/ خالد فاروق مدير الصيانه ... طبعا إتصلت ولطعوني علي الويتنج نصف ساعة وأنا مصر علي مكالمة أي حد يقولي وبخاصة مدير الصيانه بنعملش صيانه للخليجي ..... المهم الموظفه المهندس/ خالد مش علي مكتبه .. طيب حد من المهندسين ... ربع ساعه وردت علي أنسه أنا متأكد أنها موظفه عادية .... قالت دي تعليمات جاينا من الإدارة لو عايز تكلمهم إتفضل .... المهم خدت رقم تليفوني وقالت ها تخلي مدير الصيانه يكلمني ... أنا قولتها المكالمه دي أنا مسجلها عشان ها بعتها شركة كيا بره ... قالت وحضرتك فاكر إن إحنا هانزل إعلان من غير ما تكون كيا عارفه قولتها الإعلان لم يذكر رفضكم عمل الصيانه ده تحذير إن الضمان لا يسري علي السيارات الخليجي وبعدين ده من حق أي وكيل ماركه إن الضمان يسري علي السيارات المباعه من طرفه فقط ... لكن بإعتباركم وكيل ماركه .. ليس من حقكم الإمتناع عن صيانه الماركه طالما أنا متحمل كل التكلفه ..... ده تلبيس علي الناس ... وأنا عن نفسي هارفع عليكم وعلي شركة كيا قضية بإمتناعكم عن صيانة السيارة ... يعني لو واحد نازل من أي دولة خليجية ومعاه سيارة كيا وحصل لها عطل وعايز يعملها صيانه في وكيل كيا المعتمد تقولوا له جرها للسعوديه إعملها صيانه هناك ......أولا أنا عارف إن دي مناورة من الوكيل ومش هايقدر يستمر في رفض الصيانه ... بس نوع من الضغط علي الناس عشان متشتريش الخليجي ....وأنا لو عايز أعملها صيانه في أماكن كتير للصيانه بس ... يفهم التجار الجشعين دول إن الناس فاهمه حقوقها ... وأنا بدعو جميع ملاك كيا الخليجي يخشوا علي الويب الخاص بالشركه ويبعتوا ليهم إميل شكوي بذلك ....والأميل من علي ويب الشركه من contact us وبعدين تختار aftar sales service وشكرا

راسلت شركة كيا بأكثر من أربعة إميلات ولا رد حتي الأن ... هل هذه شركة محترمه... يبدو أنني سأغير رأي عن الشركة وعن وكيلها وعن ماركة كيا أصلا
مرفق المراسلات عربي وإنجليزيptmnlo123per111
الملفات المرفقة
نوع الملف: doc KIA complain2.doc‏ (36.0 كيلوبايت, المشاهدات 6)
نوع الملف: doc KIA complain3.doc‏ (32.5 كيلوبايت, المشاهدات 2)
نوع الملف: doc KIA complain4.doc‏ (32.0 كيلوبايت, المشاهدات 3)

التعديل الأخير تم بواسطة khaled al sharif ; 04-04-2010 الساعة 09:56 PM سبب آخر: إضافة
قديم 04-04-2010, 10:06 PM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل كيا شركة محترمه حقا

غريبة أنا كنت سمعت إن موضوع الإعلان ده

في الواقع متمش تنفيذه ،،

و بيستقبلوا العربيات الخليجي عادي !!

عموما لو ده حصل مع حضرتك يبقي من حقك ما تسكتشي و ما تتنازلشي عن حقك

الصراحة أنا شخصيا مقتنع إن أي شركة مسئولة عن ضمان سيارتها مش بس صيانتها

ما دام خارجة من مصنع كيا

بس اضعف الإيمان يقوموا بالصيانة