العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 24-06-2009, 01:52 AM
على سلامة على سلامة غير متواجد حالياً

على سلامة will become famous soon enough
افتراضي رد: الى مالكى الانسر ياريت المساعدة او مهندس صيانة

والله يا صحبى انا دوخت مسبتش حد غير لما روحت عندة حتى التوكيل كلة بيقول نفس الكلام ان المشكلة طبعية بس

مش الجزء اللى انتا معلم علية هو اللى بيحر فى دائرة مفتوحة كدا تحتها هو اللى بيحمر انتا لو خد بالك هتلاقى الفرن

طالع منة السلندرات وفى الاخر كدا هتلقيهم كلهم وصلين بمصورة واحدة اللى هية رايحة لعبة الشكمان فا طبعا كان فى

كوعة حرارية كانت وصلة من عند الفرن الى مدخل الهويا بتاعت الكربراتير فا مع الحرارة والسحنة الكوعة دى وقعت فا انا بالصدفة بفتح

الكبوت بعد مشوار ببص لقيت من الفاتحة اللى فى الصاجة اللى على الفرن ببص لقيت المكان دا احمر بس لاكن الحرارة

عندى طبعية مع السفر وكدا مش بيحصل حاجة فا عايز حد بجد لو كان يفهم انها طبيعية ولا اية بظبط وتخيل انى بجيب \

بالعربية لحد دلوقتى 190
قديم 24-06-2009, 06:05 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

اهلا بيك يا استاذ على

اللى انا فاهمة من كلام حضرتك ان المشكلة بس فى احمرار جزء من الهيدر او بعد الهيدر وان ده مع المشاوير الطوالى وان حرارة المتوتور ثابتة وبطبيعية

طبعاً اهم حاجة ان حرارة الموتور تكون تمام وتكون متاكد من كده لكن الافضل ان منظومة اخراج العادم تكون شغالة كويس علشان ديه حاجة بتريح الموتور اكتر

فانا انصحك انك تراجع على الوصلات من بعد الهيدر للشكمان كله عند حد بتاع شكمانات كويس لان ممكن يكون فيه مشكلة فى الشكمان هى السبب فى الاحتباس الحرارى ده

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 24-06-2009, 07:11 PM
الصورة الرمزية Nissan
Nissan Nissan غير متواجد حالياً
من انا؟: م/يونس حسين
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الرياضة القراءة الموسيقى السيارات

Nissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond repute

أسف أ/على سلامه على التاخر فى الرد
حرارة المحرك كويسة؟ و صوت الشكمان طبيعى ؟ يبقى مفيش مشكلة و الأفضل إن حضرتك تجيب العربية و يكون عندك إستعداد إنها تبات عشان التوكيل بيشتغل بالحجز المسبق
و يا ريت تسال عليا م/ يونس

شارك دافع عن أفكارك
قديم 25-06-2009, 02:43 AM
على سلامة على سلامة غير متواجد حالياً

على سلامة will become famous soon enough

طيب يا استاذ/ يونس/ انا روحت التوكيل فى اسكندرية يعنى العربية كدا فيها مشكلة ولا اية ولو حبيبت اجى لحضرتك انتا

فين بالضبط التوكيل فين وياريت لو رقم تليفون لحضرتك يكون افضل يا استاذ يونس

ومتشكرا جدا لرد حضرتكم يا استاذ يونس والاخ ابو نورا
قديم 26-06-2009, 12:14 AM
الصورة الرمزية Nissan
Nissan Nissan غير متواجد حالياً
من انا؟: م/يونس حسين
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الرياضة القراءة الموسيقى السيارات

Nissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond repute

انا فى فرع جسر السويس عند سوق القنال الدولى عند بنزينة |سو أسأل على مصرية وكيل ميتسوبيشى
و تعالى فى أى وقت بس |أعمل حسابك على إن العربية هتبات
كل يوم من 9 لحد 5 و نص ماعادا الخميس لحد الساعة 4

شارك دافع عن أفكارك