العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 17-04-2010, 12:20 PM
الصورة الرمزية الكشفى
الكشفى الكشفى غير متواجد حالياً

الكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا ترى اية هيكون موقفك مع ابنك .... ؟؟

انا عن نفسى شفت موقف زمان وانا كنت طالب وكنت بشتغل فى شركة كمبيوتر علشان اكمل تعليمى لان الظروف مكانتش ولابد المهم كنت قاعد مع واحد صحبى فى الحلمية وبعد كدة كان ولد راكب عربية فيرارى واتخبطت منة قام نزل منها وطلع الموبايل ( ايام ما كان الموبايل نسمع عنة منشفوش ) وقام متصل بحد ؟
مفيش عشر دقايق وقفت قدامة عربية زلمكة ملهاش حل ونزل واحد منها شكله علية الهيبة قوى وتخيلوا كان بيزعق لابنة يقولة اية
انت ولد مستهتر انت متنفعش تركب عربية زى دى انت اخرك 128 زى ولاد الشحاتين ساعتها انا سألت نفسى سؤال طب انا ممعيش عربية اساساً يبقى انا ابقى من ولاد اية ( مع الاعتذار لكل ملاك ال128 ) وعجبى

لا تعش فى يومك ان كان يومك متعباً لك بل عش فى غدك تجد يد الله تمتد اليك
قديم 17-04-2010, 12:32 PM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

هههههههههههههههههههههههه
والله موقف جامد يا كاشفى
وانتى ياعمى احسن منة مليون مرة بدون نقاش بس مقولتليش بردة هتعمل اية مع ابنك لو اتعرضت فى موقف زى دة هتقولة كدة بردة ولا اية ؟؟؟؟؟؟؟

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 17-04-2010, 12:58 PM
الصورة الرمزية mansoub504
mansoub504 mansoub504 غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد منسوب
التخصص العملى: server administrator (IT)..
هواياتي: السيارات

mansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond repute

انا هعمل معاهم زي ما عمل معايا ابويا
اول حاجه كان بيعلمني علامات واشارات المرور وبعد كده علمني الميكانيكا
وقعد علي كده سنتين انا عاوز ادور العربية واطلع وهو يخليني اصلح كل حاجه بإيدي
بعد كده علمني السواقة واداني نسخه ومكانش معايا رخصة وقالي سوق ومتطلعش في الشارع العمومي
ولما طلعت رخصة خلاني انطلق
بس خلاني بقيت مدمن عربيات مش سواقه وبس لا بقي كيف عندي اعمل كل حاجه بإيدي
عشان كده نفس الكلام هعمله مع عيالي
لأني كمان اكتشفت ان جدي عمل معاه كده بالظبط
يظهر انها وراثة

إن الملوك بلاء حيثمـا حلـوا فلا يكن لك في أبوابهـم ظـل
ماذا تؤمل من قوم ٍ إذا غضبوا جاروا عليك وإن أرضيتهم ملوا
فاستغن بالله عن أبوابهم كرمـاً إن الوقوف علـى أبوابهـم ذل
مصرى وأفتخر
وبحبك يا مصر
قديم 17-04-2010, 01:05 PM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

اة فعلا يا منسوب والله باينها وراثة بس دى حاجة جميلة فعلا

انا بقى والدى عمل معايا نفس الى والدك عملة معاك لكن بعد ما عمل الى علية حبسنى بقى

لانى للاسف الوحيد فى العيلة كلها فمش قادر اوصفلك كانو خانقين عليا قد اية

دة لدرجة انى مكنت افكر بس اخرج برة البلد كان يوصلة خبر والاقية يكلمنى يقولى ارجع جرش تانى

انا ايامها شكيت انة شغال فى المخابرات بس بعد كدة عرفت السبب والدى وكيل وزارة شركة مياة الشرب والصرف الصحى بالدقهلية وكان فى مرفق مياة فى مدخل البلد وبيبقى علية حراس .. اتارية بقى كان موصيهم اول ما تلاقو العربية ودامكم ادونى ميسد هههههههههه
دة انا شوفت ايام

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 17-04-2010, 01:43 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HaMaDa-ToUBaR مشاهدة المشاركة

ايو كدة يا حورس انت اول واحد تتعاطف مع الجيل الجديد
بس قولى بقى انت والدك بيتعامل معاك ازاى فى المسألة دى ؟؟ ptmnlo123per1127
مش موضوع تعاطف يا باشا
الفكرة ان الموضوع لما يبقي بعلمي احسن ما يكون من ورايا
و احنا بعيد عنك في زمن عجيب و اكيد لو عاز يقرطسني مش هيغلب

شخصيا انا كان عندي فكرة مبداية بالسواقة خصوصا الاتوماتيك لانه سهل طبعا
و لما كبرت شوية والدي بقي يخليني اسوق علي خفيف كده في شوارع جانبة بس
و بعد كده بقت صلاة الجمعة هي الحصة بتاعتي بروح و ارجع من الجامع سايق و والدي جنبي
بس طبعا فكرة اني اخد العربية ده كانت مستبعدة تماما خصوصا اننا عايشين في الكويت و الكلام ده مفهوش هزار هنا
و اول ما تميت 18 سنة كنت بعرف اسوق خلاص لكن والدي صمم اني ادخل مدرسة تعليم برضة و بالفعل المدرس اداني 3 حصص من 5 و قالي كفايه عليك كده انت كويس و مشيت في اجراءات الرخصة علي طول سواء الكويتية او المصرية
و الحمد لله اخدتهم و بقيت اسوق رسمي

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven