العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 13-08-2009, 10:46 AM
NaGaTy NaGaTy غير متواجد حالياً

NaGaTy is on a distinguished road
افتراضي رد: الحمد لله إشتريتها بس محتاجكم

شكرا يا حازم على المساعده وعلى انك طمنتنتي
انا هنزل دلوقتي اشوفهم عملوا ايه في العربيه
واما هرجع هطمنكم ان شاء الله
وشكرا ليكم على مساعدتي تاني مره
قديم 13-08-2009, 07:30 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NaGaTy مشاهدة المشاركة

العربيه فيها عيوب كالأتي
العربيه بتنتش ومش عارف إيه الحل .؟؟؟؟!!!!!
والراجل اللي اشترتها منه مهبط العربيه جامد اوي
رحت النهارده لواحد بتاع عفشه
قال ليا الموضوع سهل وبسيط
وهنشيل السوست ونحط سوست جديده والعربيه هترجع لإرتفاعها الطبيعي
وقال ليا هنعمل حل تاني وهو هنركب للسوست علايات وهترجع لإرتفاعها الطبيعي
تنصحوني أعمل إيه ..؟؟!!!
هو نصحني انه هينزل تحت العفشه وهيبص على السوست
وهيشوف الحل الأمثل والأصح وهيعمله
هل الراجل ده بيفهم ولا لا ..؟؟
يا جماعه ياريت تساعدوني بليز
اي عربية مستعملة تشتريها تعمل الاتي:

-طقم فلاتر(هوا-بنزين-زيت)

-طقم سيور(كاتينة-دينامو) متغيرش بلية الدينامو الا لو بايظه لو سليمة متغيرهاش سير الكاتينة غيره كل 35 الف كيلو و ايد انت غيرت الزيت و سير الكاتينه عند كام كيلو

تغير زيت (بي بي فيسكو 2000 بيعد 10 الاف كيلو سعره 72 جنيه بيتباع في بنزينة الغاز اللي في شارع مصدق اللي ورا بنزينة التعاون

و غير بوجيهات (فيمو 3 شمعه) او ngk الاصلي او flag الماني

و بنزين 92 و منظف رشاشات و انت بتفول التانك ادلقه في التانك منظف من بنزينه شل كان ب 26 جنيه

برضه العفشجي ده مجابش من الاخر..

حالة المساعدين ايه؟

السوست مقصوصه ولا سليمة و اصلية ولا سبور السبور بتببقي قصيرة و المسافة بين الحلقات ضيقة الاصلية بتاعتها بتبقي سوست عادية استفسر عن الحاجات دي و قولي

متحطش علايات العلايات بتخليها اعلي من ارتفاعها الطبيعي مش في الارتفاع الطبيعي بتاعها

IBIZA
قديم 14-08-2009, 12:43 AM
NaGaTy NaGaTy غير متواجد حالياً

NaGaTy is on a distinguished road

للأسف أنا ركبت علايات وهستلمها إن شاء الله بكره والعفشجي قال ليا حتى لو جبت ليها سوست مش هتستحمل لكن العاليات هتستحمل والراجل كان ممكن يقول ليا هات سوست مع إن السوست أغلى ..!! بس قال ليا العلايات أحسن لان السوست والمساعدين إسبور .. وهتديك برده نفس الإرتفاع الطبيعي بتاعها .. المهم دلوقتي أنا هعمل الحاجات اللي إنت قلت عليها يا محمد يعني انا الحمد لله دلوقتي حليت موضوع الإرتفاع وبعدين ناقص ليا موضوع النتشه ده العربيه بتنتش بيا وانا ماشي بيها .. ليه ..؟؟! ياريت تقول ليا حل موضوع النتشه ((الرجرجه)) ده ..
قديم 14-08-2009, 08:37 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

تم الاجابة علي الماسنجر

IBIZA
قديم 14-08-2009, 03:30 PM
الصورة الرمزية ekramyhamdin
ekramyhamdin ekramyhamdin غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس بترول

ekramyhamdin has a reputation beyond reputeekramyhamdin has a reputation beyond reputeekramyhamdin has a reputation beyond reputeekramyhamdin has a reputation beyond reputeekramyhamdin has a reputation beyond reputeekramyhamdin has a reputation beyond reputeekramyhamdin has a reputation beyond reputeekramyhamdin has a reputation beyond reputeekramyhamdin has a reputation beyond reputeekramyhamdin has a reputation beyond reputeekramyhamdin has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NaGaTy مشاهدة المشاركة

للأسف أنا ركبت علايات وهستلمها إن شاء الله بكره والعفشجي قال ليا حتى لو جبت ليها سوست مش هتستحمل لكن العاليات هتستحمل والراجل كان ممكن يقول ليا هات سوست مع إن السوست أغلى ..!! بس قال ليا العلايات أحسن لان السوست والمساعدين إسبور .. وهتديك برده نفس الإرتفاع الطبيعي بتاعها .. المهم دلوقتي أنا هعمل الحاجات اللي إنت قلت عليها يا محمد يعني انا الحمد لله دلوقتي حليت موضوع الإرتفاع وبعدين ناقص ليا موضوع النتشه ده العربيه بتنتش بيا وانا ماشي بيها .. ليه ..؟؟! ياريت تقول ليا حل موضوع النتشه ((الرجرجه)) ده ..
السلام عليكم
حط بنزين 90 النتشه تروح إن شاء الله

Eng. Ekramy Hamdin