العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 23-05-2013, 10:46 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مجرد فضفضة فى زمن الإخوان

للأسف لم أكن متابعاً للموضوع من أوله لسفرى خارج البلاد 6 أيام حتى قرأت المشكله فى قسم الشكاوى فدخلت للموضوع وقرأته بالكامل وقد أثلج صدرى المشاركة الأخيرة لأبو نورا باعتذاره للسيده الفاضله المهندسة سلوى نيابة عن أعضاء المنتدى وأيضاً لإيقافه للعضو شريف حجازى لمدة 6 أشهر ولو أن هذا مش كفاية خاصة مع مشاركته الأخيره التى سب فيها الجميع
مهندسة سلوى أرجو ألا يمثل ما حدث شيئاً يعكر صفو حياتك وتمنياتى لزوجك المحترم الدكتور محمد كل الصحة والسعاده

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية
قديم 23-05-2013, 11:41 PM
الصورة الرمزية Eng/salwa
Eng/salwa Eng/salwa غير متواجد حالياً

من انا؟: ام لثلاثة رجال(خالد-عمرو-طارق) و مهندسة اتصالات
التخصص العملى: تدريس كمبيوتر
هواياتي: حفظ القرآن

Eng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل عبدالرحمن مشاهدة المشاركة

للأسف لم أكن متابعاً للموضوع من أوله لسفرى خارج البلاد 6 أيام حتى قرأت المشكله فى قسم الشكاوى فدخلت للموضوع وقرأته بالكامل وقد أثلج صدرى المشاركة الأخيرة لأبو نورا باعتذاره للسيده الفاضله المهندسة سلوى نيابة عن أعضاء المنتدى وأيضاً لإيقافه للعضو شريف حجازى لمدة 6 أشهر ولو أن هذا مش كفاية خاصة مع مشاركته الأخيره التى سب فيها الجميع
مهندسة سلوى أرجو ألا يمثل ما حدث شيئاً يعكر صفو حياتك وتمنياتى لزوجك المحترم الدكتور محمد كل الصحة والسعاده

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

والله والله سعدت جدا بمشاركتك هذه أخى ومهندسنا وعمدة منتدانا م/نبيل

أقول ايه ياريت كانت حصلت الاهانات دى كلها من زمااان علشان تشرفنا هنا
حمد لله على سلامة عودتك لمصر

واحنا اللى بيصبرنا كلنا دعاءنا لبعضنا البعض اللهم اشفى جميع المرضى يارب
ورد كل غائب لذويه اللهم آمين
الغريب يا فندم انى كنت من مؤيدى د/مرسى وممن انتخبوه
وكنت لو تذكر دائما بقول نتمهل فى الحكم يا جماعة شوية لسة لم تتضح الرؤية ولأننى اعرف د/مرسى شخصيا من هندسة القاهرة وهو شخصية محترمة طيبة ملتزم جدا دينيا
بس بعد فترة وجدت ان مش دى المواصفات المطلوبة للرئيس
وبدأت وبمنتهى الادب ارسل رسالة لدكتور مرسى بعدما وجدت الفشل الزريع فى قيادة البلد
وبدأت كل حاجة تبقى للاسوء
وخصوصا بعد معاناتى مع زوجى فى المستشفيات اللى لا زلنا نعانى منها فقلت من الاول دى (فضفضة ) واللى عاوز يتكلم بأسلوب راقى محترم اهلا وسهلا كما احب مواضيعى دائما والدليل انى انا نفسى قبل ذلك رفضت مشاركة رسم بالكاريكاتير سخرية من د/مرسى لعضو محترم وبصراحة التزم ولم يضيف شئ آخر
يعنى إذن بدل ما نطق ونموت نتكلم باسلوب راقى
واكيد حضرتك قرأت الموضوع من أوله وشفت تسلسل الردود وعلشان كده طلبت عدم حزفها لانه إدعى اننا أسأنا له اولا
وانقسمنا كالعاده الى نصفين اخوان وغير إخوان
والغريب ان لما أخت فى صف الأخوان وجه لها الرفض فى المناقشة معها انتفض من دافع عنها بدون حتى ما تطلب هى الدفاع (ليييه ) لأن المدافع فى صف الاخوان مثلها وهى سيدة
وأنا عندما وجهت لى الأهانة أكبر منها وجدت نفس الشخص المدافع عنها يشكر من أهاننى نفس ما يجرى فى بلدنا الآن ( الكيل بمكيالين ) مع إنى سيده مثلها وأهينت اكثر منها انا ومن دافع عنى
وانا من إستجرت بأعضاء المنتدى للرد على إهانتى لأن عيب أرد أنا أهينت و من دافع عنى
سبحان الله
ومش معنى انى أصبحت ضد الأخوان أبقى فلول أو بحب مبارك وأيامه إمتى نتعود نختلف ونتفق بدون خناق وتخوين وتصنيف المجتمع لنصفين واتباع وأحزاب يارب جمع أهل مصر كلهم على مصلحتها

أشكرك على ذوقك يا أخى الفاضل ولك سلام د/محمد ويسألك دوام الدعاء

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمع على ضآلتى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
قديم 24-05-2013, 12:55 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

حصل خير يا باش مهندسة سلوى.. اللى مش يعرفك يجهلك. فضفضى زى ما حضرتك عايزة. كلنا يحتاج لهذه الفضفضة لان كل واحد شايل فى قلبه ومشحون على الاخر لانه مش شايف فى اخر النفق النور اللى يصبره ويجعله يتحلى بالامل. الشعب محتاج بارقة امل، بارقة امل ليس بالمساعدات والمنح ولكن بوجود نظام فعال فى إدارة شؤن البلاد ليوصلها لبر الامان....

ربنا يعينك يا مصر على اللى انتى فيه وتوصلى لبر الامان على خير لاننا مش نستحمل حاجة وحشة تحصل لك...........
قديم 24-05-2013, 06:46 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

متزعليش نفسك يا ست الكل حصل خير
انا عن نفسي والله ولا زعلان ولا ندمان اني ادخلت لحضرتك
لكي كل التقدير والتحيه
قديم 24-05-2013, 04:32 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

سلام الله عليكم ورحمته وبركاته
الأخت الفاضلة المهندسة سلوى
تحياتى وتحيات الحاجه زوجتى لحضرتك وللدكتور محمد الذى أسأل الله العلى القدير أن يتم عليه نعمته وأن يشفيه ويبرأه من كل داء إنه ولى ذلك والقادر عليه
للأسف بعض الساده الأعضاء حين تجرى مناقشة موضوع ما فيما بينهم لا يراعوا إحترام الرأى والرأى الآخر ولا يراعوا أن يكون العضو الذى يناقشه أكبر منه سناً
وأنا كانت لى تجربه مع عضو فى عمر بناتى ووجدته يتطاول على بالكلام وآثرت الصمت وأرسلت لأبو نورا نسخه مما قاله هذا العضو فى حقى ووجدت أبو نورا يمسح بكرامته الأرض ويوقفه حتى لم أجد له مشاركه بعد ذلك
أما عن الإخوان فنحن للأسف من أوصلناهم الى ما أصبحوا فيه وولينا على أنفسنا واحد منهم فهو خطؤنا إذن وعلينا تحمل نتيجة هذا الخطأ وأمامنا فرصة أخرى فى إنتخابات مجلس النواب لعلنا نصلح ما أفسدنا بأيدينا ونأتى برجل آخر نستحقه ويستحقنا لأننا شعب أصيل وظلمنا كثيراً وآن لنا أن نستعيد وعينا وعقلنا وطريقنا الذى تهنا عنه
مع أطيب أمنياتى لحضرتك وللدكتور محمد وللأبناء الأعزاء

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية