العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 04-03-2010, 08:23 PM
mostafa_91289 mostafa_91289 غير متواجد حالياً

mostafa_91289 will become famous soon enoughmostafa_91289 will become famous soon enough
افتراضي رد: بيجو 406 فين عشاق الأسد الفرنسي

شكرا على ردودكم المفيدة جدا وواضح ان المعظم متفق معايا ان البيجو 406 عربية تستاهل التغيير بس عيبها الوحيد قطع غيارها عموما انا عجباني جدا جدا جدا وان شاء الله هشوف واحدة لو حد قدامه واحدة وسعرها كويس وحالتها حلوة ياريت يقولي
قديم 04-03-2010, 08:39 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

يا سيد مصطفي
انت راكب عربيه 2008
حتنزل منها و تركب عربيه موديل اقل؟؟؟
اعتقد ان الموضوع دا مش مناسب خالص
و حتلاقي مشاكلها كتير
انا من رأيي تركب عربيتك زي ماهي كده و كمان كام سنه تغير بواحده زيرو و خلاص
و بلاش فكره انك تنزل بالموديل حتي لو حتركب مرسيدس

حـازم خـضـر

قديم 04-03-2010, 09:27 PM
mostafa_91289 mostafa_91289 غير متواجد حالياً

mostafa_91289 will become famous soon enoughmostafa_91289 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

يا سيد مصطفي
انت راكب عربيه 2008
حتنزل منها و تركب عربيه موديل اقل؟؟؟
اعتقد ان الموضوع دا مش مناسب خالص
و حتلاقي مشاكلها كتير
انا من رأيي تركب عربيتك زي ماهي كده و كمان كام سنه تغير بواحده زيرو و خلاص
و بلاش فكره انك تنزل بالموديل حتي لو حتركب مرسيدس
رغم ان كلامك مقنع جدا بس برده خد بالك دي بيجوووووووووووو وانا راكب هيونداي كاملة ههههههههههه (كاملة في الماتريكس تعني سنتر وزجاج كهربة ومرايات كهربة والجو العبيط ده) انما كاملة بالنسبة لبيجو 406 تعني كتيييييييييييييييير (-abs-air bags-cruise control) وطبعا تكيف اتوماتيك وراحة في القعدة وقوة في الهيكل والموتور وغيرو كتير تفتكر الموضوع كده يستاهل التغيير والنزول بالموديل ولا لأ
قديم 04-03-2010, 10:15 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

حضرتك انا رأيي الشخصي انك تركب 405 شوف مش 406 حتي احسن ما تركب ماتريكس !!

كمان مفيش وجه للمقارنه بين الماتريكس و ال 406 !! ال 406 يعني ثبات يعني تصميم يعني ايروديناميك يعني اوبشنز يعني بيجو من اعرق و اقوي الشركات الفرنسيه !! كمان ايه يعني قطع غيارها غاليه الغالي تمنه فيه و النضيف دايما حاجته غاليه و ده شئ معروف !!

406 بدون جدال و انزل بالموديل لانك مش هتنزل لحاجة اضعف او وحشه انت تعتبر بتطلع لفئة تانيه تماما من العربيات فئة فخمة و ماركة عريقة مش هيونداي معلش يعني !!

IBIZA
قديم 04-03-2010, 10:16 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

واضح ان حضرتك فاهم في العربيات و عارف الفرق بين الفرنساوي و الكوري !! و توكل علي الله و ان شاء الله ربنا يوفقك في عربية حالتها حلوه و ابعد عن الكوري و غنيله

IBIZA