العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات > ريفيوهات

ريفيوهات ساحة لعقد المقارنات وكذلك مراجعة رفيوهات (تقارير) السيارات واختبارات التصادم

قديم 20-07-2010, 12:55 AM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold
افتراضي رد: مقارنة بين ميسوبيشي لانسر 2010 (الشكل القديم) وبين كيا سيراتو

ولله يا جماعه محبي السياراتو هيخش يقول مفيش فرق الكوري زي اليباني و دي عقده عند المصريين بس
و محبي اليباني و ملاك لانسر هيخشو يقولو لا طبعا انا يباني بردو و عربيه اثبتت وجود 7 سنين و لسه بينزل منها زيرو و بيتباع
و انا طبعا من ملك لانسر و انتيمي من ملك سيراتو و الجدال دا ديما بنا انا اقول له يا كوري يا حقير و هو يقول لك بردو احسن منك و يعد يعدلي الرفاهيه الي فيها بس طبعا انا اقنعته ان لانسر افضل كسياره كامله و بقينا عادي بقا ربنا يبارك لكل واحد في عربيته
بس طبعا السياراتو مقلب زيها زي الانترا و الي ماشي علي طريق ديما هيعرف يعني ايه ثبات و يعني ايه امان و يعني ايه راحه و كل دول طبعا في لانسر افضل من سياراتو
و انا الحقيقه كنت في فرنا امبارح و عرفت اني في نعمه ملفات بخدها انا علي 150 و عادي خالص بنخدها علي 100 بنحس ان العربيه رفعت من علي الارض دا لومكنتشي رفعت اصلا و فرامل زباله و عند 140 بحس ان العربيه اعده ترقص علي الطريق كانت فلم رعب الحقيقه
انا عارف ان السيراتو حاجه تنيا طبعا لكن هم من نفس العائله و الي يعمل بيت من زجاج و يسكن فيه الناس لما يعمل بيت من طوب اكيد هيكون مضروب و الحقيقه انا لا احترم اي شركه كوريه لانهم لا يحترمو ولا يحافظو علي ارواح عملائهم

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 20-07-2010, 02:02 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

برضه الالنترا احسن ياميدو مش هارحمك هههههههههههه

قديم 20-07-2010, 03:24 AM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef مشاهدة المشاركة

ولله يا جماعه محبي السياراتو هيخش يقول مفيش فرق الكوري زي اليباني و دي عقده عند المصريين بس
و محبي اليباني و ملاك لانسر هيخشو يقولو لا طبعا انا يباني بردو و عربيه اثبتت وجود 7 سنين و لسه بينزل منها زيرو و بيتباع
و انا طبعا من ملك لانسر و انتيمي من ملك سيراتو و الجدال دا ديما بنا انا اقول له يا كوري يا حقير و هو يقول لك بردو احسن منك و يعد يعدلي الرفاهيه الي فيها بس طبعا انا اقنعته ان لانسر افضل كسياره كامله و بقينا عادي بقا ربنا يبارك لكل واحد في عربيته
بس طبعا السياراتو مقلب زيها زي الانترا و الي ماشي علي طريق ديما هيعرف يعني ايه ثبات و يعني ايه امان و يعني ايه راحه و كل دول طبعا في لانسر افضل من سياراتو
و انا الحقيقه كنت في فرنا امبارح و عرفت اني في نعمه ملفات بخدها انا علي 150 و عادي خالص بنخدها علي 100 بنحس ان العربيه رفعت من علي الارض دا لومكنتشي رفعت اصلا و فرامل زباله و عند 140 بحس ان العربيه اعده ترقص علي الطريق كانت فلم رعب الحقيقه
انا عارف ان السيراتو حاجه تنيا طبعا لكن هم من نفس العائله و الي يعمل بيت من زجاج و يسكن فيه الناس لما يعمل بيت من طوب اكيد هيكون مضروب و الحقيقه انا لا احترم اي شركه كوريه لانهم لا يحترمو ولا يحافظو علي ارواح عملائهم
لا إزاى طبعا الكوريين يهتمون بالأرواح لكن أرواح عن أرواح تفرق ولا أى وهارجع أقول يعنى الكورى ولا الصينى

قديم 20-07-2010, 04:13 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

بصراحه كده انا بحترم فى اليابانى جدا جدا الهوندا سيفيك والمازدا 3 الموديلين دول من اليابانى بس اللى ممكن اشتريه فى مصر بس طبعا الفلوس هى اللى بتحكم وصدقونى برضه ياجماعه الكورى برضه مش كل موديلاته سيئه يعنى ماينفعش نعمم ان الكورى وحش لا طبعا فى موديلات تتفوق على بعض اليابانى من ناحيه الاداء ويدخل فيها عامل السعر اساسى
واللى بيشترى فيرنا او اكسنت او لانوس مثلا هو عارف عايز ايه منها واكيد مش بيشتريها عشان يدخل سبق مع العربيات او يعمل اختبار ثبات للعربيه على سرعات عاليه جدا
انا بحترم اللانسر ال 1600 السبورت الكامله بس واشهد انها عربيه فوق الممتازه لكن مجربتهاش بنفسى بس لو هاشترى مش هاجيبها لان الشكل برضه عليه عامل ودى ازواق ياجماعه

قديم 21-07-2010, 01:40 PM
حازم قنديل حازم قنديل غير متواجد حالياً

حازم قنديل is on a distinguished road

انا شايف ان الانسر افضل ولا يوجد مقارنة بين الانسر والسيراتو.
الانسر يقارن بالتويوتا يقارن باوبل مش بالسيراتو ولعب العيال ده