العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 02-04-2012, 11:44 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شرح جميع استفسارات تقسيط المستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M u h a n n a D مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا استاذ سيف
بعد اذن حضرتك ، انا فى البداية اريد شراء سيارة واريد استشارة منك ارجو ان لا تبخلها عنى . انا طالب وامامى سيارة رينو لوجان موديل 2010 صاحبها يريد بيعها كاش بـ 50 الف علما بأن عليها اقساط لمدة ست سنوات تنتهى فى ديسمبر 2015 وقد دفع هو سنتين منها وحاليا نحن فى السنة الثالثة ، وقد اتفقت معه على ان ادفع جزء اقل من هذا المبلغ وبعد مفاوضات وافق لكنه قال لى ان السيارة ستظل بأسمه على ان يعطينى عقد ابتدائى لحفظ حقى .. وتوكيل بأدارة السيارة فى حال اوقفنى المرور فى مكان ما وسألنى عن مالك السيارة ، على ان يقوم هو بسداد الاقساط شهريا من المبلغ الذى سأعطيه اياه ثمنا للسيارة ، على ان انقل ملكيتها لى دون الرجوع اليه بعد انتهاء فترة القسط فى ديسمبر 2015 ، وقد اخبرنى كذلك فى حال ان توقف هو عن سداد الاقساط فسيقوم البنك بملاحقته هو .. فهل هذه الاجراءات قانونية ولايوجد بها شبهة تلاعب ؟
بأنتظار ردك
فى خطوات افضل من كدة بس يريت تكلمنى ونرتب الامور علشان عايز افهم من حضرتك بعض النقاط
قديم 03-04-2012, 12:01 AM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة may magdy مشاهدة المشاركة

أ/سيف
لوسمحت عايزه عربيه مستعمله تقسيط وتكون عدد كلوات اقل من 50 وفابريكه بره وجوه سبارك لايت أو أتوس برايم
وعندي استعداد ادفع 50%مقدمه وتقسيط علي 24 شهر
بس انا حاليا لاأعمل ممكن جوزي يضمني و مقيمه فالقاهره وتقريبا عندي كل ضماناتك
معلش هو سؤال غلس شويه لما حضرتك بتشتري العربيه مثلا ب40.000 وتيجي تبعهالي هعرف منين انها بالسعر ده وايه مكسب سيادتك فيها بدام في شركه بتمول التقسيط هل مكسب حضرتك في المقدمه ولا من الشركه اللي بتمول التقسيط
وهل حضرتك لما هتبعهالي هتقوم بدور التوكيل في فحصها جيداا ولا هاخدها كده وانا اسفه علي الاطاله بس أؤكدلك انها أسئله بدور بدماغ ناس كتير شكرا
حضرتك عيزة عربية موديل كام وزوج حضرتك عندة مفردات مرتب بكام
حضرتك ممكن تجيبى انتى العربية واحنا نقسطها لحضرتك
للاستفسار السريع
09009488
قديم 24-04-2012, 08:34 PM
الصورة الرمزية mustafa mahmoud
mustafa mahmoud mustafa mahmoud غير متواجد حالياً
من انا؟: مجنون دريفت
التخصص العملى: طالب بكلية هندسة
هواياتي: رياضة السيارات

mustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura about

السلام عليكم انا كنت عايز اقسط عربية BMW 318i موديل 2001 بمقدم 50%
ممكن اعرف ايه الشروط و ايه الضمانات المطلوبة و قيمة الفائدة السنوية
قديم 29-04-2012, 09:46 AM
ahmedhassaan2000 ahmedhassaan2000 غير متواجد حالياً

ahmedhassaan2000 is on a distinguished road

السلام عليكم احتاج الي سيارة لانسر كرستالة 1999 اوتوماتيك
بمقدم 25 الف او افيو 2005 اوتوماتيك هل يمكن الاستفسار عن السيارتين
عن قيمة القسط المطلوب و ماهى مدة القسط علما بانى اعمل فى شركة انتاج سينمائى بمرتب 2000 جنيه
ويمكننى احضار مفردات مرتب .
قديم 01-05-2012, 03:36 AM
miro2010alex miro2010alex غير متواجد حالياً

miro2010alex is on a distinguished road

استاذ سيف بعد التحية و الشكر على المجهود الرائع
هل تدعمون التقسيط للسيارات المستعملة بالاسكندرية ؟؟؟؟
اذا كان الاجابة بنعم فسوف اتابع سيادتكم بحالتى لمعرفة مدى امكانية التقسيط
و اذا كانت الاجابة بلا فمازال شكرى لسيادتكم