العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو فلوانس Fluence

رينو فلوانس Fluence Renault Fluence 2009—present The Renault Fluence is a compact mid-size sedan produced by the French automaker Renault. This built at the Oyak-Renault plant in Bursa, Turkey and Santa Isabel factory, in Cordoba, Argentina for Latin America.

قديم 14-03-2010, 04:26 PM
الصورة الرمزية MANDO09
MANDO09 MANDO09 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سعيد
التخصص العملى: طالب هندسة معمارية
هواياتي: القراءة

MANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud of
افتراضي رد: هل الكلام السيئ اللي بنسمعه عن الميجان هيبقى موجود في الفلوينس؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

ميجان 2003 او 2002 يعنى ميجان 1 مش ميجان 2
الميجان 1 هات منها اى موديل مكانش فيها اى مشاكل مشهوره بيها
والسعر مش محدد بالنسبه للميجان 1 لانها نادره شويه عن الميجان 2 بس لو حالتها حلوه ممكن تعمل فى حدود ال50 او 55 لل2002 اوتو
متشكر جدا يا باشا بس ياريت تقولى عن قطع الغيار ايع ظروفها وادينى امثلة والصيانة عاملة ايه معلش هتعبك معايا
قديم 14-04-2010, 11:53 AM
الصورة الرمزية sheekoo
sheekoo sheekoo غير متواجد حالياً
من انا؟: محب للسيارات والاصدقاء
التخصص العملى: م. زراعى
هواياتي: النت ممارسة الرياضة التعرف على كل جديد فىالدنيا

sheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to behold

احب أقول انى معايا رينو من 2003 كليووأقل حاجة اقولها انها عربية ممتازة من وجهة نظرى ويم ما اغير حجيب رينو تانى والكلام دة بقولة بصدق مش دفاع وبس
قديم 14-04-2010, 03:47 PM
الصورة الرمزية tareksakr
tareksakr tareksakr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق القاري
هواياتي: السيارات القراءة

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute

مش معني ان عربية او اتنين طلع فيهم عيوب يبقي كل الرينو وحش انا لي اكتر من واحد معاه ميجان 2 و وعمرهم ما شتكو من حاجة ولا هي بتبقي حظوظ
قديم 16-04-2010, 02:48 AM
omda8185 omda8185 غير متواجد حالياً

omda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to behold
رد: هل الكلام السيئ اللي بنسمعه عن الميجان هيبقى موجود في الفلوينس؟؟

السلام عليكم جميعا.....
ممكن حد يقولي عيوب الرينو لوجان الي تقفيلها مغربي....
عايز اعرف اخبارها وهل ظهرتلها عيوب ولا لااااااااااا
واشكركم جميعا جميعا
قديم 15-11-2010, 05:33 PM
الصورة الرمزية mercedes
mercedes mercedes غير متواجد حالياً
من انا؟: عاملنى الله بفضله, لكننى بارزته بالمعاصى
التخصص العملى: Vasc-man
هواياتي: المشى

mercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to behold
نقاش رد: هل الكلام السيئ اللي بنسمعه عن الميجان هيبقى موجود في الفلوينس؟؟

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أنا قريت التوبيك كله , ال5 صفحات كلهم و اللى أنا استفدته الآتى:

أن الرينو ميجان حلوة من أول 2006 و طالع .

أن سعر اعادة البيع للرينو واقع و بالتالى حرام أن الواحد يجيب حاجة النهاردة ب 140000 جنيه عشان أبيعها بعد 3 سنين ب 80000 جنيه لأن الواحد مابيلاقيش الفلوس فى الشارع .

أن أفضل وسيلة للحكم على العربيات الرينو و مش الرينو بس لحسن حد يفكر أنى بهاجم العربية الرينو لأ, و على ماركات تانية كتير, أن الواحد يحكم عالعربية بعد ماتجرى فى الشوراع 3-4 سنين , يعنى ماحكمش على الميجان ال2004 قبل 2008 و ماحكمش على ال2006 قبل 2010 و بالتالى , لو الفلوينس نازلة 2009 , ماحكمش عليها قبل 2012-2013 .

أنا عن نفسى معجب جدا بشكل الفلوينس , بس خايف و مش هطمن الا لما أعرف أن العربية جريت فى شوراع مصر المهروسة بتاع 3-4 سنين و أى عيوب مستخبية مابتبانش الا بالاستخدام الطويل المعتدل المعمر , تكون بانت .

صح الكلام و لا ايه رأيكم , ياريت الأخوة الأفاضل يشاركونى بالرأى و الكلام الموضوعى عشان نوصل لرأى واحد سليم و منطقى و ياريت لو رأيى اللى أنا كاتبه فوق مش عاجب حد, يصحح لى و يقولى رأيه بمنتهى الهدوء و الموضوعية و مشفوعا بالأدلة بدون أى تريقة أو خروج عن المضمون .

MERCEDES S550

MERCEDES E-class

بسم الله الرحمن الرحيم
عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا
صدق الله العظيم