العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > اليابانى العام

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ما هو مدى رضاك عن سيارتك
ممتازه 7 30.43%
جيده جداً 8 34.78%
جيده 8 34.78%
معقوله 0 0%
سيئه 0 0%
سيئه جداً 0 0%
المصوتون: 23. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 29-01-2010, 02:06 AM
hazem_hiza hazem_hiza غير متواجد حالياً

hazem_hiza has a spectacular aura abouthazem_hiza has a spectacular aura abouthazem_hiza has a spectacular aura about
افتراضي رد: أى مشكله فى العربيه اليابانى خش علطول

والله الواحد احتار مع السويفت .. اشتريت واحدة 94 ياعنى يابانى ب 27000 من 3 شهور .. ماكدبش عليكو لقلة خبرتى بالسيارات و لأنها أول ركوبة اتغشيت فيها من ناحية البارومة لأنها كانت كتير شوية و كنت محتار أبيع ولا لأ .. و أخيرا قررت أركبها فسمكرتها كلها و رشيت بره نضافة.. لكن مشكلة الاستعمال أنها عاملة زى البطيخة .. و لأن لكل شيء عمر افتراضى مهما كانت حالة السيارة قدامك فهى بقالها 16 سنة على الطريق و الله أعلم الى قبلك كان عامل فيها ايه.. ما هو أصل العربية بتقعد تستحمل لحد معين ثم تبدئ تطلب تغيير قطع غيار.. المهم بعد السمكره ظهرت مشكلة فى الفرامل رغم أنى غيرت التيل أول ما جبتها لكن يبدو أن العيب سيرفو أو ماستر زيت ياعنى العيوب ممكن تكون حاجات مستخبية و بعيد عن دماغك خالص ..عمر افتراضى !! شويه و لقيت بالصدفة أن فى زيت فى العمة يعنى ماتور خفيف شوية .. ياعنى عكننه ورا عكننة و فلوس يعنى العربية واقفة دلوقتى فى حدود 30000 وكل مرة أقول خلاص حبيع هبيع ألاقى العربية ماشية كويس أقول نخليها ألاقى المشكلة الجديدة أقول أبيع ألاقى واحد يقولى أوعى تبيع أنت كده تقريبا عملت المهم فيها خصوصا أنى كنت بقف على ايد الصنايعى علشان ما يقلبش أرجع أقول لسه حشوف استعمال تانى وأجرى ورا سمكرية تانى أصل دى استعمال ..طب أمشى بيها لغاية ماموتور يجيب أخره و أجيب واحد استيراد ب 1200جنيه أو أبقى أعمل طقم شنبر بعدين.. على الأقل أبقى عارف كل حاجة فيها و مطمن .. وساعات أقول بيغ يا عم وهات ماروتى 2007أو 2008 وانسى العذاب.. حيرة كبيرة .. يمكن يكون حظ وحش .. رغم كل ده ماتقدرش تقول ده عيب عربية ده عيب الاستعمال .. بطيخة و مشكلتى أن بطيخطى طلعت قرعة و مافيهاش بذر يا ريت أسمع أرأكو فى قصتى دى .. ايه أخطاءى و المفروض أعمل ايه دلوقتى ولو كنتو مكانى تبيعو بعد كل التعب ده لأن المفروض ماحدش يبقى على عربية و العربية اللى تصرف تروح مهما خسرت فى بيعها على رأى واحد صاحبى .. و لا أظبط فيها كمان و شوية شوية حتبطل تطلب و المشاكل تقريبا حتنتهى لأن كله على ايدك و حيحصل ايه تانى أكثر من كده خصوصا أن السويفت قطع غيارها مش غاليه قوى زى حاجات تانية و خصوصا الحاجات الكبيرة فيها و ده رأى واحد صاحبى تانى .... !!؟
قديم 23-02-2010, 07:07 PM
محمد النشار محمد النشار غير متواجد حالياً

محمد النشار will become famous soon enough

انا عايز اعرف سعر عمت الهواء بتاعت تويوتا عيون موديل 99 1800 سى سى
قديم 11-03-2010, 01:07 AM
.:.ro'(man)'ce.:. .:.ro'(man)'ce.:. غير متواجد حالياً
من انا؟: hamada
هواياتي: cars

.:.ro'(man)'ce.:. is on a distinguished road

يا جماعة انا عندى مركز سيارات و عاوز اشترى اجهزة للصيانه الى عندة اى معلومه عن الاجهزة يبعتلى رساله بليز

الكلمات الدليلية
مشكله