العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 16-02-2010, 03:43 PM
الصورة الرمزية master.formats
master.formats master.formats غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد
التخصص العملى: مهندس معماري

master.formats is a splendid one to beholdmaster.formats is a splendid one to beholdmaster.formats is a splendid one to beholdmaster.formats is a splendid one to beholdmaster.formats is a splendid one to beholdmaster.formats is a splendid one to beholdmaster.formats is a splendid one to behold
افتراضي رد: مفاجاءة من العيار الثقيل غير لون عربيتك زي ما انتا عايز بدون اي تاثير علي اللون الفبريكه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

ههههههه حرام عليك ياراجل الكلام ده لانه واضح ان عربيتك مبتركبهاش الا داخل القاهرة ومبتركبهاش الا بالنهار او كبيرك 11 بالليل لكن لو بتتأخر او تسافر بلاد بعيدة زى حالاتنا والظابط شاف رخصك فى اى كمين ولقى لون العربية فى الرخصة نبيتى مثلا زى عربيتى كده وهيا ادامه بيضاء مثلا هيفتكرك سارقها ولما تفهمه انك لازق استيكر على طول دماغه هتنفجر ويقول بس انت عامل عملة بالعربية ياحلو وهارب يروح قابض عليك وعليها طيب طلع ظابط روش وفاهم القصه هيقوللك مغير لون العربية بدون اذن من المرور هيروح قابض عليك يااستاذى الفاضل اللى متعرفوش ان المحافظات كلها وخصوصا القاهرة بتتملى لجان وخصوصا بعد 1 بالليل ويوم الشبورة الرهيبة جاى من اسكندرية فى 7 ساعات بالزراعى لانهم قفلو الصحراوى وناسى المساحات شغالة واصطادونى تحت كوبرى احمد سعيد قبل العباسية وبكل برود يقول لى انت مش رابط الحزام ليه قلتله انا جى من اسكندرية ف 7 ساعات ومش شايف ادامى هتقوللى حزام ولولا المساحات اللى ناسيها شغالة مكانوش صدقونى لكن سابونى طبعا بعد 10 جنيه خرجت علشان امشى / فكرة الاستيكر دى حسب ظروف كل واحد ممكن مبيتاخرش وممكن يكون مشاويره بسيطة لكن اللى بيلفو كتير وبيتاخرو منصحهومش بالفكرة دى الا لو نفس لون العربية
على فكرة الفكرة دى غير عمليه خالص الا لو لزقت نفس لون العربية
فعلاً دي ممكن تروح فيها في داهية لو مغير اللون عن اللي في الرخصة....
دي جريمة مش سهلة... ممكن ياخدوك انت و العربية لغاية ما يتأكدو انك مش عامل عملة و هربان لأن اللي بيموت حد المرور بيبلغ عنه اللجان بنوع السيارة ولونها.. يعني مثلاً بيدوروا على لانوس بيضاء مش حيوقفوا كل اللانوس لأنهم مش حيخلصوا.. ولو المجرم لزق السيارة ستيكر و بقت لانوس سوداء يبقى كده محدش حيمسك حد....

مهندس معماري
محمــد مختــار

قديم 16-02-2010, 03:51 PM
الصورة الرمزية master.formats
master.formats master.formats غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد
التخصص العملى: مهندس معماري

master.formats is a splendid one to beholdmaster.formats is a splendid one to beholdmaster.formats is a splendid one to beholdmaster.formats is a splendid one to beholdmaster.formats is a splendid one to beholdmaster.formats is a splendid one to beholdmaster.formats is a splendid one to behold
افتراضي رد: مفاجاءة من العيار الثقيل غير لون عربيتك زي ما انتا عايز بدون اي تاثير علي اللون الفبريكه

و بعدين كمان أكيد مش هيعمر كتير... لأنه مط مش لميع يعني حيلم تراب و يتخربش مع كل مسحة ولو عربية حكت فيك يا معلم ... مجرد نتشة طولها مييللي واحد... والعيال في الشارع حيقوموا بالواجب.... ptmnlo123per122
حتلاقي العربية مشلعة و منظرها يقرف ... و حتجري تفكه وانت بتتحسر على الكام ألف اللي دفعتهم

مهندس معماري
محمــد مختــار

قديم 16-02-2010, 03:55 PM
corsair
Guest

شكرا علي مرورك يا مستر فورماتس وبعدين لو ليك حد قريب في الدخلية الزق واعمل اللي انتا عايزه

اصل اللي ظهر ميضريش علي بطنة ديه اكتر جملة معروفة في بلدنا الحلوة
قديم 20-01-2011, 08:14 PM
الصورة الرمزية محمد عبد الفتاح الكومى
محمد عبد الفتاح الكومى محمد عبد الفتاح الكومى غير متواجد حالياً
من انا؟: إستايلى قديم ( بيقولوا عنى كده )
التخصص العملى: ليسانس فى الاداب قسم مكتبات ومعلومات
هواياتي: السيارات والعزف على الاورج والتنس

محمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to behold

الله على الفكرة دى يا باشا ماكنتش اعرفها قبل كده بس عموما ده مش غريب عليك ما هو انت متميز من وقت انضمامى للمنتدى ودا عهدى بيك وعايزين المزيد دايما

قديم 03-02-2011, 09:31 PM
skod1998 skod1998 غير متواجد حالياً

skod1998 is on a distinguished road

عايز أسماء المحلات التى تقوم بهذا التركيب وعناوينهم بالضبط