العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A620

قديم 15-12-2011, 02:33 PM
waelnado waelnado غير متواجد حالياً

waelnado has a spectacular aura aboutwaelnado has a spectacular aura about
خبر جديد شغلت ال A620 غاز

اخوانى مستعملى الاسبرنزا a620 انا مشورى فى شغلى بعيد وطبعا بعد دراسة تكاليف البنزين والصيانة بتوصل ل 750 جنية او اكتر فى الشهر فقمت وبصراحة بعد استشارة ناس زملائى وناس برضة متخصصين وقلبتها غاز وشغال بيها دلوقت انا عن نفسى مش حاسس بفرق فى اداء السيارة بص حسيت طبعا بقرق الفلوس بس وللاستفادة برضة حبب اخد ارائكم فى الموضوع دة

التعديل الأخير تم بواسطة mhamdy75 ; 23-11-2012 الساعة 11:49 AM
قديم 15-12-2011, 03:06 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شغلت ال A620 غاز

دووووووووووووووووووووس

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 15-12-2011, 03:28 PM
amrspeed amrspeed غير متواجد حالياً

amrspeed is a jewel in the roughamrspeed is a jewel in the roughamrspeed is a jewel in the rough

الف مبروك بس ياريت تورينا صور وتقولنا التكلفه كام وبتفول بكام ياريت اى تفاصيل
قديم 16-12-2011, 07:55 PM
waelnado waelnado غير متواجد حالياً

waelnado has a spectacular aura aboutwaelnado has a spectacular aura about

الف شكر ياشباب بالنسبة للتركيب انا ركبت فى كار جاس فى شارع مصدق سالت الكاش للاسطوانة ال 70 ب 6500 القسط بحوالى 7250 على 3 سنوات وبدون مقدم فقط 25 جنية رسوموالتركيب شامل المبلغ على سنوات قسط حوالى 200 جنية شهرى على ثلاث سنوات بس يكون فى ضامن والاوراق المطلوبة رخصة العربية سارية او توكيل لو العربة مش باسمك وبطاقة شخصية ليك وللضامن سارية بس وبتركب فى حوالى 4 ساعات والجهاز اللى راكب بينقل اتوماتيك بين البنزينوالغاز بعد التشغيل بحوالى 50 ثانية وفى موشر يبين مستوى الغاز بلمبات صفراء صغيرة بالنبة للتفويل انا الاسطوانة فى مشوارى حوالى 70 كيلو رايح جاى بفول تقريبا كل يوم ونصف يعنى بمعدل 4 جنية فى اليوم الواحد طبعا لما كنت بنزين كل يومين حوالى 45 جنية بنزين 90 س طبعا الاسطوانة بتاخد حيز من الشنطة بس اعتقد برضة المساحة المتبقية معقولة وكافية والوزن بتعاها مش مؤثر لانى ركب معايا اربعة اوزانهم كبيرةوالحمد لله تمام مفش مشاكل ز ارجو انى اكون افدتكم وهرفق الر الجاى صور للغاز والاسطوانة راكب ازاى والف شكر ليكم
قديم 21-12-2011, 09:33 PM
ayman yusef ayman yusef غير متواجد حالياً

ayman yusef has a spectacular aura aboutayman yusef has a spectacular aura about

1000مبروك بس ليا سؤال الغاز هل يؤثر على المدى الطويل على المحرك ولا لأ وشكرا والاسطوانة مفولة تعمل كام كيلو لحد ما تفول تاني