العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 30-06-2012, 08:11 PM
LMOONA LMOONA غير متواجد حالياً

LMOONA is on a distinguished road
رأى الفرق مابين 128 سبعينات وغيرها من الموديلات وايه الأحسن

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
فى بجد سؤال محيرنى جدا انا معايا بالظبط 13000 جنيه وعايز اجيب 128 لأنى بعشقها بجنون مع انها ان شاء الله هاتكون اول عربيه بس ركبت قديم كتير المشكله هنا انى بحب الموديل القديم الأيطالى الأصلى
ناس قالولى ال 70 لحد 79 هو ايطالى وكويس والكلام ده لأن ال 80 وما فوق هو مصرى بيبقى نصر
يعنى انا بدور على حاجه محدده مفيش غيرها وهى ( 128 موديل 1977 : 1979 ) بس هل الأخوه الكرام عندهم نصيحه ليا اعمل ايه ولو فعلا قرارى كويس اعمل ايه بقى قبل ما اجيبها او بعدها يعنى عايز تقرير شامل على الموديلات ديه لأن بجد انا تعبت من كتر المناقشات .... الشيخ طارق انا عارف انك راجل محترم وبتفهمنى على طول لأنى جربتك فى كذا رأى وكمان سيد عصام او اى حد من الأخوه يكون عنده كلمه حلوه او حتى وحشه يفيدنى فيها وجزاكم الله كل خير
قديم 01-07-2012, 12:15 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الفرق مابين 128 سبعينات وغيرها من الموديلات وايه الأحسن

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة LMOONA مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
فى بجد سؤال محيرنى جدا انا معايا بالظبط 13000 جنيه وعايز اجيب 128 لأنى بعشقها بجنون مع انها ان شاء الله هاتكون اول عربيه بس ركبت قديم كتير المشكله هنا انى بحب الموديل القديم الأيطالى الأصلى
ناس قالولى ال 70 لحد 79 هو ايطالى وكويس والكلام ده لأن ال 80 وما فوق هو مصرى بيبقى نصر
يعنى انا بدور على حاجه محدده مفيش غيرها وهى ( 128 موديل 1977 : 1979 ) بس هل الأخوه الكرام عندهم نصيحه ليا اعمل ايه ولو فعلا قرارى كويس اعمل ايه بقى قبل ما اجيبها او بعدها يعنى عايز تقرير شامل على الموديلات ديه لأن بجد انا تعبت من كتر المناقشات .... الشيخ طارق انا عارف انك راجل محترم وبتفهمنى على طول لأنى جربتك فى كذا رأى وكمان سيد عصام او اى حد من الأخوه يكون عنده كلمه حلوه او حتى وحشه يفيدنى فيها وجزاكم الله كل خير
اولا اهلا بحضرتك فى نادى سيارة الشعب
128

بالنسبه لل 128 موديل 70 ل 79

الموديل ده وقته كان كويس بس دلوقت فيه مليون بليه مصرى فتح الماتور وفيه مليون ايد نخربت فيها من كل نحية
وصعب اوووى تلاقى حالة نضيفه شاذه ولو لقيت بيبقى سعرها مبالغ فيه جدا جدااا

وصدقنى الان مبقتش بتفرق خلاص مادام المهندس بلية المصرى حط ايده فيها تحولت لمنتج مصرى على طول

كما ان الصاج هو هو ده بيشرخ وده بيشرخ وده الطبيعى فيها فالافضل تجيب موديل عالى شوية ممكن يكون سعرها غالى بس هيبقى منها فيهالما تجى تبيع

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 01-07-2012, 03:02 AM
الصورة الرمزية elmo7areb
elmo7areb elmo7areb غير متواجد حالياً
التخصص العملى: كمبيوتر
هواياتي: القراءه

elmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to behold

فعلا لو بصيت لموديل 77 و 79 هتلاقى العربية كلها اتحولت مصري كل قطعة فيها اتغيرت وكل مكان فية بروما فا معدش تفرق اساسا بس الموديلين دول فعلا مطلوبين اول على سمعة الايطالى بس انا شايف ان المهم فى الموديل هو نضافة العربية يعنى اساسيات تمام ماتور تمام عفشة تمام بورمه مفيش ومش مشكلة الموديل

قديم 17-07-2012, 02:30 PM
ofahossam ofahossam غير متواجد حالياً

ofahossam is on a distinguished road

انا معايا عربية موديل 71 ايطالي تشبه للعربيه اللي في الصورة بنفس اللون ومحتاج اغير واجيب حاجة كبيرة تستحمل تسافر وتشيل شنط تقيلة وغيره
العربيه مظبطها من كله عفشه وبطارية جافة جديدة وماتور 10/10 وكسوه جديدة وفرش ارضية جلد ومطلوب فيها 13500 والله العربية مش محتاجة مصاريف خالص لاني من يوم ما اشتريتها وانا بعمل كل اللي بيظهر فيها وكل التجديدات اللي ذكرتها سابقا واكثر انا اللي عملته هي معايا بقالها 11 شهر بس و مش هتلاقي فيها سنه برومه دا غير انها بتجري وتعدي 100 بس انا مش بحب ازود عن 80 بصراحة للاتصال حسام حسني 01224133234