العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 17-05-2013, 05:36 AM
moshradiase moshradiase غير متواجد حالياً

moshradiase will become famous soon enough
افتراضي رد: جيلي اميجراند ام رينو سانديرو

بص حضرتك فى عربية جديدة اسمها اسبرانزا انفى تحفة وانا الحمد لله ناوى اجبها ناقص بس استلم العربية ان شاء الله وثانيا الامجراند قريابى جابوها وندموا انا بردوا لما روحت اشوف الاسبرانزا دى لقيت الامجراند وعارف هيا شكل على الفاضى وابقى خش واقرا معظم عيوبها فى المنتدى الامجراند هنا هتغير تفكيرك . وعلى فكرة اهم حاجة فى انفى انها مستوردة من الصين يعنى مفيش اجمل من كدا تقفيل بلدها وعليها بردوا ضمان 5 سنين
قديم 17-05-2013, 06:13 AM
الصورة الرمزية magdy_c_c
magdy_c_c magdy_c_c غير متواجد حالياً

magdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moshradiase مشاهدة المشاركة

بص حضرتك فى عربية جديدة اسمها اسبرانزا انفى تحفة وانا الحمد لله ناوى اجبها ناقص بس استلم العربية ان شاء الله وثانيا الامجراند قريابى جابوها وندموا انا بردوا لما روحت اشوف الاسبرانزا دى لقيت الامجراند وعارف هيا شكل على الفاضى وابقى خش واقرا معظم عيوبها فى المنتدى الامجراند هنا هتغير تفكيرك . وعلى فكرة اهم حاجة فى انفى انها مستوردة من الصين يعنى مفيش اجمل من كدا تقفيل بلدها وعليها بردوا ضمان 5 سنين
طيب يا ريت حضرتك تحط لنا اللينك بتاع عيوب العربية الايمجراند دى مساعدة لزملائك الكرام فى المنتدى علشان أنا مش عارف أجيب عيوبها
قديم 20-05-2013, 10:34 PM
ليث الكنانة ليث الكنانة غير متواجد حالياً

ليث الكنانة is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moshradiase مشاهدة المشاركة

أنا إن شاء الله ناوى أشترى العربية وبدور فعلا عن العيوب اللى قابلت الناس فيها
علشان أقدر أحكم عليها بحيادية
أنا عارف بالتأكيد إن هيكون فيه عيوب بس الفكرة إنها هل هى عيوب تستحق صرف النظر عن السيارة مقارنة بالمميزات أم لا

عموما ياريت من فضلك تحط لينك بالموضوعات اللى فيها العيوب اللى خلت حضرتك تصرف نظر تماما عن العربية
وربنا يكرمك ومشكور
قديم 06-08-2013, 01:23 AM
الصورة الرمزية Ahmed8989
Ahmed8989 Ahmed8989 غير متواجد حالياً

Ahmed8989 is on a distinguished road
رأى رد: جيلي اميجراند ام رينو سانديرو

احب اقولك ان الرينو سانديرو مش فرنساوي بل مغربي وهيا ميزه وعيب في نفس الوقت ومميزاتها من حيث الانتشار اثبتت نفسها و قطع غيارها موجوده مع اللوجن و التوكيل طبعا غني التعريف و اعتماديه وثبات علي الطريق و العلو ولكن يوجد فيها عيوب طبعا اكيد كلنا منحبش نلاقيها في الفئة السعريه بتاعتها وهي نقص العديد من الاوبشنز زي بكرة تعديل الكرسي و زراير الزجاج الامامي اللي في الطبلو و الزجاج الخلفي اللي وجود مفاتيحها بين الكراسي الاماميه وعدم وجود وحدة رفع ولا يوجد لها وحدة رفع في التوكيل ده غير الاضائه السيئة نوعا ما سواء مصابيح اماميه او خلفية و صوت الموتور العالي و العفشه العجيبة وسوء العزل داخل السيارة و عدم وجود فرامل ABS او EBD

اما بالنسبه للامجراند فهي سيارة تتحدث عن نفسها سواء شكل او الاوبشنز الموجوده في اي عربية تحت اي فئة سعرية عالية سواء ABS و EBD , عدسات في المصابيح الامامية , وسع الصالون ووجود العديد من التفاصيل اللتي يقد يرغب الكثير في الحصول عليها و دخولها السوق الاوروبي و الامريكي و الخليجي فهو دليل علي قوة Geely ثم شراء Geely لفولفو فهو دليل علي علو اسهم تلك السيارة و بالنسبه للعيوب فهي عيوب تقفيل تُحل في الصيانات الاولي لك في التوكيل

وربنا يوفقك في اختيارك