العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 19-05-2011, 02:34 PM
mohemd rezk mohemd rezk غير متواجد حالياً

mohemd rezk is on a distinguished road
افتراضي رد: معايا 50 ألف جيب فيرنا ولا نوبيرا

يعم هات ليجازا ومش هتندم والله العربيه دى ملهاش اى حل عربيه اخت المرسيدس فى الاداء والموصفات واسعارها رخيصه
قديم 29-05-2011, 03:08 AM
drali drali غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الصيدلة

drali is a jewel in the roughdrali is a jewel in the roughdrali is a jewel in the roughdrali is a jewel in the rough

النوبيرا تكسب

Dr-Ali
قديم 08-06-2011, 09:07 AM
الصورة الرمزية MoSHaX
MoSHaX MoSHaX غير متواجد حالياً
من انا؟: Thomas Wadee

MoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond repute

نوبيرا طبعااا

I'M BaD UseR

قديم 11-11-2011, 07:53 PM
scorpionmr scorpionmr غير متواجد حالياً

scorpionmr is on a distinguished road

بص يا باشا نا هاقولك الصح انا واحد صحبى كان معاه نوبيرا مكراهاه فى العربيات لان سحبها بطى جدا بس حلوتها انها وسعها ومريحة من جوة بس بطيئة جدااااا بالذات الاتوماتيك انا ركبتها كنت جايب البنزين على الاخر فى حته زحنة جدا علشان االعربية تتحرك بالنسبة للناس الى بقولى انا بسافر 160 و170 بالعربية اية المشكلة بدال ماشى خط مستقيم وبتنقل من حارة لحارة بطريقة هادية معلش فية ناس بتجيب اسرع من كدا بالموتسيكلات يبقى منقولش على الفرنا ان هى مفيش سبات بعد 120 لوحضرتك مشى فى خط مستقيم اى عربية تجيب معاك 200 مش الفرنا بس ولو ولو هانتكلم على الثبات يبقى نجرب ناخد غرزة محترمة اوى على 160 بالنوبيرا الى الناس مقتنعة انها فى سبات المرسيدس هتلاقى العربية فى الهوا الثبات الى حضرتكم ببتتكلموا عانوا بيتقاس بالقيادة الرياضية والثبات دا مش موجود فى العربيات الكوري او الصينى خالص فى حاجة اسمها esp نظام الثبات الالكترونى ودا موجود فى العربيات الالمانى بيشتغل لاقدر الله قبل ماتفقد السيطرة على العربية لو حصل موقف موفاجىء وفقدت السيطرة النظام دا بساعدك على التحكم هو موجود فى بعض السيارات الكورية بس بيشتغل بعد ما العربية تتقلب يبقى ماتخليش حد يقنعك انا الفيرنا مفيهاش ثبات وكبرها 120 والكلام الفارغ دا كل الناس اللى معاهم فيرنا قفلوا بيها الامبير وانا عارف ناس كتير كدا من الاخر لو عاوز عربية واسعة يبقى نوبيرا لو عربية سريعة وعفشة حلوة فيرنا بالنسبة لقطع الغيار تقريبا واحدة بس الفيرنا حاجتها رخيصة اوى البنزين الفيرنا طبعا وربنا يفقك انا طولت عليك معلش بس علشان اوضح وجهة نظرى وافيدك