العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 27-01-2013, 08:26 PM
bebonet bebonet غير متواجد حالياً

bebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond repute
افتراضي ولا كلمه

قديم 28-01-2013, 03:37 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ولا كلمه

انت فعلا مش اخواني
بدليل
حتي الفيديو اللي اخترته من شبكه رصد الاخوانيه
وسبت الفيديوهات بتاعه الطحن في العيال في الاتحاديه
وطبعا انت عارف مين اللي طحنهم اكيد الفلول مش كده ولا طرف تالت زي ما انتم حافظين الرد
وجبتلنا الفيديو السخيف ده
والاسخف بقي انك عارض الفيديو بتاريخ 27 يناير2013
يعني سبت اللي استشهدوا واتقتلوا في بورسعيد والسويس والطحن اللي اسكندريه والقاهره والمحله وغيره وجايبلنا فيديوهات الاتحالديه اللي كانت بسبب الاعلان الدستوري الباطل والنائب العام الملاكي اللي مرسي ضيع بيه هيبه الدوله
وراجه امبارح هو وجماعته وحزبه بيطلبوا استعاده هيبه الدوله واحترام المؤسسات اللي هو اساسا محترمش منهم ولا مؤسسه ولو ليك نفس تعلق علي كلامي انا معاك ومبتعبش لاني حافظ كل احداثه الرائعه اللي عملها ووقع بيها اعظم بلد في العرب
مصررررررررررررررررررررررر ررررررررررر
قديم 30-01-2013, 10:03 PM
bebonet bebonet غير متواجد حالياً

bebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond repute

على فكره يا استاذ كوكو
انا مش اخوانى فعلا ولو مش مصدق يبقى انت مريض
بالوسواس القهرى من الاخوان
وممكن كمان لو عايزنى احلفلك
ماعنديش مشكله
ولو عايز تيجى بيتى وتسأل الناس ماشى وعلى فكره عنوانى ورقم تليفونى
على المنتدى ولو عايزنى اديهولك على الخاص
اهم حاجه نفسى تقتنع انى مش اخوان
ولكن فى نفس الوقت مش ملحد ولا علمانى
مسلم
قديم 31-01-2013, 01:53 AM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future

[QUOTE=tamer.koko;837084]انت فعلا مش اخواني
بدليل
حتي الفيديو اللي اخترته من شبكه رصد الاخوانيه
وسبت الفيديوهات بتاعه الطحن في العيال في الاتحاديه
وطبعا انت عارف مين اللي طحنهم اكيد الفلول مش كده ولا طرف تالت زي ما انتم حافظين الرد
وجبتلنا الفيديو السخيف ده
والاسخف بقي انك عارض الفيديو بتاريخ 27 يناير2013
يعني سبت اللي استشهدوا واتقتلوا في بورسعيد والسويس والطحن اللي اسكندريه والقاهره والمحله وغيره وجايبلنا فيديوهات الاتحالديه اللي كانت بسبب الاعلان الدستوري الباطل والنائب العام الملاكي اللي مرسي ضيع بيه هيبه الدوله
وراجه امبارح هو وجماعته وحزبه بيطلبوا استعاده هيبه الدوله واحترام المؤسسات اللي هو اساسا محترمش منهم ولا مؤسسه ولو ليك نفس تعلق علي كلامي انا معاك ومبتعبش لاني حافظ كل احداثه الرائعه اللي عملها ووقع بيها اعظم بلد في العرب
مصررررررررررررررررررررررر ررررررررررر[/Q
اخى الفاضل ..........
بعيدا عن الاتهام بالاخوانيه والبرادعيه وغيره...... ممكن حضرتك تمنطقلى موقف جبهه الانفاذ لما يقولوا اسقاط الرئيس ( المنتخب!!!!!!!) واسقاط الدستور (المستفتى عليه!!!!!!!!!!) باغلبيه كبيره . ممكن تبررلى هذا الموقف بالذات وان اعضاء من تلك الجبهه كانو اول المرحبين بحل مجلس الشعب (المنتخب!!!!!!!!) .
حضرتك عارف ان اخطر موسسه فى اى دوله هى الرئاسه وان الدستور هو اهم ما ينظم شئون الدوله وهو اعلى هرمها القانونى وبدونه لا نعرف سلطات ولا اختصاصات والحال يبقى عدم استقرار . وعارف كمان ان مجلس الشعب هو المشرع يعنى بدونه تقف باقى مؤسسات الدوله .
والواضح طبعا ان كل دى مؤسسات منتخبه .
تعرف حضرتك تقولى ليه بيعارضوا كل حاجه الشعب قال نعم عليها وعايزين يسقطوها .
اكيد حضرتك عارف ان نظام مبارك البائد كان ده نفس نهجه : لا راى للشعب ....فالانتخابات جميعها مزوره ( شعب وشورى ورياسه واستفتاء على التعديلات الدستوريه ) , فى كل ده كان راى مبارك وعصابته وهم قله كان هو اللى يمشى رغم كونهم اقليه . وراى الشعب ملوش لازمه رغم انه الاغلبيه !!!!!!!!
وكنا عاوزين من الثوره ان الشعب يكون له كلمه يقول ويختار من خلال صندوق الانتخابات ويكون هو الحكم زى بقيت الدول المحترمه .
ولما جينا نحقق الامنيه الغاليه دى نلاقى جبهه الانقاذ عايزه نهدم كل اللى الشعب يختاره اسقاط الرئيس اسقاط الدستور ومنع انتخابات مجلس الشعب عبر الاحداث الحاليه .
الحقيقه ان جبهه الانقاذ هى الامتداد الطبيعى لنظام مبارك والذى يتلخص فى ان الشعب ميكونش له راى او كلمه , وفى كل مره الشعب يختار حاجه يبقى لازم حلها او اسقاطها .
اذا كان عندك تفسير لممارسات جبهه الانقاذ غير كده اتفضل قول .........اما اذا ملقيتشى يبقى اكيد حضرتك هتنضم لينا لعموم الشعب المصرى الواعى اللى عارف النوايا الخفيه لجبهه الانقاذ . لذلك فانه يسقطهم كل مره عبر صندوق الانتخابات .

تقبل تحياتى .
قديم 31-01-2013, 04:16 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bebonet مشاهدة المشاركة

على فكره يا استاذ كوكو
انا مش اخوانى فعلا ولو مش مصدق يبقى انت مريض
بالوسواس القهرى من الاخوان
وممكن كمان لو عايزنى احلفلك
ماعنديش مشكله
ولو عايز تيجى بيتى وتسأل الناس ماشى وعلى فكره عنوانى ورقم تليفونى
على المنتدى ولو عايزنى اديهولك على الخاص
اهم حاجه نفسى تقتنع انى مش اخوان
ولكن فى نفس الوقت مش ملحد ولا علمانى
مسلم
اولا اسأل عليك واخد تليفونك وعنوانك ليه باي مناسبه هو انا هناسبك ولا احنا اساسا اصحاب
اخواني لنفسك مش اخواني برده لنفسك انا مالي انا لما علقت عليك وقولت كده كان بناء علي الموضوع التاني اللي انت عامله واول كلمه كاتب فيها انك مش اخواني وانت كل اللي دخل علي الموضوع روقك بالكلام والصور ومعرفتش ترد غير انك مش زعلان مننا يبقي اسأل ليه عليك مش صاحبي ولا هصاحبك كمان طول ما انت مقتنع باللي في دماغك
وتحلفلي ليه انك مش اخوان انا مليش عندك حاجه اساسا سواء كنت اخوان او لا
بالنسبه بقي انك مش ملحد ولا علماني انا مقولتش كده عليك عشان تتكلم من نفسك ويا سيدي انا كمان مسلم وموحد بالله
ولا الله الا الله ومحمد رسول الله
الاهم بقي ان سبب ردي عليك بالاسلوب الغير لائق ده
انك مش من حقك ولا انت ولا غيرك انك تتهمني اني مريض بالوسواس القهري ودي قله ذوق منك
وبما انك بتقول انك مسلم
يبقي ناخد بالقدوه بتاعتنا رسول الله صلي الله عليه وسلم
ولا ترموا الناس بالباطل
ولا انت مسلم بالكلام بس زي الجماعه اللي انت مش منها