العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 14-09-2011, 03:00 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: زجاج عربيتى الافانزا اتشرخ من قدام بالعرض وكنت عاوز أعالجه؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

اولا انا مش عايزك تضايق من المشاهدات وعدم الرد لان في ناس كتير ممكن متكونش قدره تفيدك فده احسن من ان حد يفتي ويقولك كلام غير صحيح بالمرهبص يا غالي معالجة الشروخ ديه طريقة جديدة وبتوفر كتير بس لو الشرخ مسمع جوه الازاز وبره يبقي مش هينفع تعالج الشرخ ده ولو الشرخ كبير ولقيت تكلفته اعلي من 150 جنيه يبقي تجيبلك زجاج جديد احسن مش هيكلفك 230 جنيه بالتركيبلكن لو الشرخ واحد فقط و 20 سم يبقي مش هيكلفك 60 جنيه وربنا يوفقك لما فيه الخير
يا برنس يا برنس يا برنس +++++++++++++++++++1
هى دى الخلاصة تسلم يا كبير

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pharm45 مشاهدة المشاركة

ربنا يخليك ياباشا...هو ملوش اى ملمس لا من جوة ولا من برة...مش عميق اوى ..بس هل لما هيتعمل هيبان انه معمول ولا ايه النظام لان ممكن يعمل علامة فى الزجاج زى اللى واخد غرزة فى وشه!!!ولا مش هتبان؟؟؟
بص يا باشا زى ما كورسير قالك
واحب اضيف(عن تجربه) انه بعد تصليح الشرخ مش هايبان من غير حاجه بسيطه جدا جدا جدا يعنى تقدر طول كده اثر بسيط (خط رفيع خاااااااااااااالص) وانت بس اللى هاتشوفه لانك عارف مكان الشرخ وطبعا مش هاتوصل لدرجه الغرز دى ههههههههههه بالعكس ده هايخلى شكل الزجاج احسن بكتير مايكون الشرخ واضح
والكلام ده عند الدكتور لاصلاح شروخ الزجاج والفرع اللى اتعاملت معاه فى جامعة الدول حنب فرغلى نفس الصف ع اليمين فى واحد هناك اسمه مصطفى بس محترم جدا ظبطه انت بس بسيجاره وصاحبه (اتكام معاه) وه هايقوم بالواجب
الضمان بعد التصليح مدى الحياه فى وقت الشرخ يفتح او يزيد تروح له على طول
وخلى بالك بقى من ركنه العربية للشمس وهى محبوس فيها الحرارة لان دى اكتر حاجه تأثر على الزجاج اللى اتصلح(وكمان السليم) حاول تسيب نص سم فى الزجاج مفتوح عشان مايحبسش الحرارة جواه السخونة جوه بتدور على منفذ مابتلاقيش فا بتخرج من نفس الشرخ اللى اتصلح وبتزوده (عن تجربتى الخاصة)

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 14-09-2011, 10:18 PM
الصورة الرمزية pharm45
pharm45 pharm45 غير متواجد حالياً
هواياتي: قيادة السيارات بسرعة

pharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud of

الله على المعلومات...تسلم ياغالى ربنا يخليك...ان شاء الله هروح أظبطه معلش تعبتك معايا

تويوتا...تاريخ صناعة السيارات فى العالم

قديم 15-09-2011, 01:54 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pharm45 مشاهدة المشاركة

الله على المعلومات...تسلم ياغالى ربنا يخليك...ان شاء الله هروح أظبطه معلش تعبتك معايا
العفو يا باشا تحت امرك دايما
انت تسأل .... والناس تجيب...هههههههههههههه
قصدى انت تسأل ... والكمبيوتر يُجيب
فاكر البرنامج ده؟؟ كان بييجى فى الراديو زمااااااااااااان

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 16-09-2011, 08:08 PM
الصورة الرمزية pharm45
pharm45 pharm45 غير متواجد حالياً
هواياتي: قيادة السيارات بسرعة

pharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud of

:10FEE3~1106 :

تويوتا...تاريخ صناعة السيارات فى العالم

قديم 22-11-2011, 10:54 AM
kamanana44 kamanana44 غير متواجد حالياً

kamanana44 is on a distinguished road

بص ياسيدي في واحد فالشارع اللي جنب ابو رامي فالحي السابع اسمه الوكيل الراجل ده كويس عن تجربة