العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 09-07-2011, 03:39 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ممكن حد يقولى ابتدى ب اية فى تظبيط العربية دى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omiga مشاهدة المشاركة

متشكر يا باشا
اول حاجة انشاء الله هصور العربية الصبح بالتفصيل
ثانيا الميزانية يا باشا انا مقسمها على كل شهر ممكن الف او الفين بس كولو مش مرة واحدة
ثالثا انا كنت سالت واحد صاحبى على الجنوط الى الجنط الواحد الاصلى ب1000 يعنى اصرف 4 الف على الكوتش حرام يعنى فلو فى جنوط اقل هتبقى بكام و اية الى هيخنلف فية عن الاصلى
و انا هاخد بنصيحتك و مش هغير لون العربية
و ممكن تقولى رايك فى العربية عموما اقصد الريجاتا يعنى
شكراااااااااااااااااااا

تحت امرك يا باشا ..

بالنسبة للجنوط انت ممكن تركب جنوط 14 او 15 مش اكتر من كده علشان تحافظ على العفشة وسحب العربية ...

علشان تجيب طقم جنوط كويس ممكن يكلفك 3 الاف .. وللاسف الجنوط تعتبر اغلى تعديل فى العربية بس فى المقابل بتدى منظر رائع للعربية ..

ممكن تشوف جنوط استيراد تكون نضيفة وسعرها كويس ..

فانتا عاوزلك لفه عند بتوع الجنوط وتقارن الانواع والاسعار وتشوف اسعار الكاوتش وشوف دماغك فيها ايه ...

الميزانية عندك كويسة وتقدر تعمل حاجات كتير باذن الله ..

فانا عاوزك تقعد مع نفسك وتجيب ورقة وقلم وتكتب كل حاجة عاوز تعملها فى العربية ..

طبعا تبتدى بالاساسيات (ميكانيكا - كهربا - عفشه - سمكره ودهان) .. وبعدين الكماليات ...

وشوف انتا نفسك فى ايه وقولنا وباذن الله هتلاقى افكار كتير ومعلومات كتير فى ردود الاعضاء هنا ...

انا رأيى الريجاتا عربية جميلة جدا بالنسبة لسعرها تحس انها متطورة على سنها ومن العربيات اللى بيبان فيها التظبيط ....

ربنا يباركلك فيها وتظبطها وتخليها عروسة باذن الله ...

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 09-07-2011, 01:03 PM
omiga omiga غير متواجد حالياً

omiga is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

تحت امرك يا باشا ..

بالنسبة للجنوط انت ممكن تركب جنوط 14 او 15 مش اكتر من كده علشان تحافظ على العفشة وسحب العربية ...

علشان تجيب طقم جنوط كويس ممكن يكلفك 3 الاف .. وللاسف الجنوط تعتبر اغلى تعديل فى العربية بس فى المقابل بتدى منظر رائع للعربية ..

ممكن تشوف جنوط استيراد تكون نضيفة وسعرها كويس ..

فانتا عاوزلك لفه عند بتوع الجنوط وتقارن الانواع والاسعار وتشوف اسعار الكاوتش وشوف دماغك فيها ايه ...

الميزانية عندك كويسة وتقدر تعمل حاجات كتير باذن الله ..

فانا عاوزك تقعد مع نفسك وتجيب ورقة وقلم وتكتب كل حاجة عاوز تعملها فى العربية ..

طبعا تبتدى بالاساسيات (ميكانيكا - كهربا - عفشه - سمكره ودهان) .. وبعدين الكماليات ...

وشوف انتا نفسك فى ايه وقولنا وباذن الله هتلاقى افكار كتير ومعلومات كتير فى ردود الاعضاء هنا ...

انا رأيى الريجاتا عربية جميلة جدا بالنسبة لسعرها تحس انها متطورة على سنها ومن العربيات اللى بيبان فيها التظبيط ....

ربنا يباركلك فيها وتظبطها وتخليها عروسة باذن الله ...
متشكر جدا على ردك يا باشا
قديم 13-07-2011, 05:46 PM
الصورة الرمزية RAYAN
RAYAN RAYAN غير متواجد حالياً

مشرف التعديلات الشكلية
من انا؟: احمد ريان
التخصص العملى: مدير شركة اليجانس لفرش السيارات
هواياتي: الجديد من الافكار والتصميمات

RAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omiga مشاهدة المشاركة

اصل في ناس قالتلى هيبقى العربية كلها لونه احمر و دول فيبر يعنى لو اتلونو هيبقى شكلهم وحش فمش عارف اعمل اية
و يا باشا انا هاخد براى الناس و اخلى الفرش فى الاخر خالص و انشاء اللة هنتعامل مع بعض
انا مازلت عند راى ان لو انت مغير شكلهم يبقى ياخدوا نفس لون العربية وانت لو متردد بص على العربيات الجديدة هتلاقى ان كلها لون واحد ما عدا الاطارات وربنا يوفقك وتعمل عربية حلوة زى الصورة اللى بتحلم بيها

اليجانس لفرش السيارات
Elegance car lounge

خامات عالية الجودة وجميع الالوان

بارخص سعر فى مصر
وبضمان عامين

صفحتنا على فيسبوك
Facebook page

مواعيد العمل من ١٢ظهرا حتى ١٢ص كل ايام الاسبوع ماعدا الاحد
للاستعلام 01061203070

قديم 18-02-2012, 04:28 AM
الصورة الرمزية eng.moustafa nasr
eng.moustafa nasr eng.moustafa nasr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس

eng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of light