العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 24-03-2011, 06:31 PM
الصورة الرمزية CARDIO
CARDIO CARDIO غير متواجد حالياً
من انا؟: i am my self
التخصص العملى: using my brain
هواياتي: learning till death

CARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to behold
افتراضي رد: اسئله المبتدئين ..عفوا ممنوع الفتى :)))

(مبدئيا الركنة موازى للرصيف بين عربيتين تعتبر اصعب ركنة وخصوصا لو هنركن على الجنب اليمين)
حضرتك كده طمنتنى لان هى دى الركنه اللى اتعلمتها النهارده و عملتها كويس
شكرا جزيلا
قديم 24-03-2011, 06:42 PM
الصورة الرمزية CARDIO

CARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to behold

(يعنى جربى حضرتك تطلعى على الاول وتتحركى شوية وبعدين تسيبى البنزين من غير الدبرياج وهتلاحظى ساعتها الـ engain break ...)
غالباهى دى الرجه اللى حصلت للعربيه لمل كنت ماشيه على التانى و سرحت فى الطريق و رجلى خفت من على البنزين لحد ما السرعه قلت خالص و انا ما جبتش الاول ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 24-03-2011, 08:13 PM
الصورة الرمزية Mohamed Elhasafy
Mohamed Elhasafy Mohamed Elhasafy غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد الحصافى
التخصص العملى: إدارة المبيعات

Mohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة CARDIO مشاهدة المشاركة

yesssssss
المهم لما الواحد يعمل حاجه يتقنها و دى مش اى حاجه اى غلطه كده و اللا كده فيها خساره اقلها العربيه..
كتير نصحونى اسوق مانيوال الاول علشان ابقى حرفيه و بعدين اسوق اوتوماتيك بعد كده لو عوزه ..
بس بصراحه السواقه متعه و اجمل حاجه فيها التدريب على التوافق الذهنى و العضلى و سرعه رد الفعل..
و ربنا يستر
أفتكر فى وسط البلد الموضوع بيختلف خالص ساعتها الواحد بيدعى للى إخترع الأوتوماتيك و كمان لو فى الصيف بيدعى للى إخترع التكييف
و طبعاً العكس لو العربية مانيوال و مافيهاش تكييف و ياحبذا لو منغير باور كمان و يا سلام لو الساعة 12 ظهراً و ريحة البنزين ماليه العربية ... شعور ممتع إن الواحد يبقى غرقان فى عرقة فى إشارات وسط البلد و فى عز ده كله تقوم العربية عطلانه ساعتها الواحد بيندم أساساً إنه معاه عربية و بيبص للى راكبين الميكروباص فى حسرة
أنا مش بأكره حضرتك فى السواقه بس علشان تحسى بنعمة العربيات الجديدة المكيفة كل ما تركبيها

Mohamed Elhasafy
Abo Farida
قديم 25-03-2011, 11:13 AM
الصورة الرمزية CARDIO

على فكره انا عربيتى مانيوال و بسوق فى الزحمه و ما عنديش مشكله ..
اللى فعلا بيفرق كتير فعلا التكييف
و الحمد لله رب العالمين على كل نعمه مش بس العربيات المكيفه
قديم 25-03-2011, 02:45 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة CARDIO مشاهدة المشاركة

غالباهى دى الرجه اللى حصلت للعربيه لمل كنت ماشيه على التانى و سرحت فى الطريق و رجلى خفت من على البنزين لحد ما السرعه قلت خالص و انا ما جبتش الاول ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فى الحالة دى ( لو العربية اخذت غيار لا يتناسب مع السرعة او على مطب والعربية كركرت او حسيتى انها هتطفى )
- يبقى تدوسى دبرياج بسرعة
- وتديها الغيار اللى يتناسب مع السرعة