العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 06-10-2014, 09:57 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مساعدة فى توصيل جهاز ماس الكترونكس

السادة الاعضاء الكرام :السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بعد متابعة كل الاراء والمذكورة احب ان اوضح ان الحل النهائى لمشاكل الإسبراتير فى سيارتنا المتنوعة من عائلة الفيات والادا هو سبراتير إلكترونى الخاص بالسيارة الشاهين مع بعض التعديل عند الخراط وموبينا إلكترونى وطقم سلك بوجيهات محترم والتكلفة فى نظر البعض مرتفعة ولكن مرتفعة مرة واحدة ثم كل فترة زمنية مشط اصلى وهو موجود ولكن غالى بعض الشىء ولكن المردود رائع للغاية ومجربة بالإسكندرية وبالقاهرة عند عم حمدى مخترع المنيوال بدون دبرياج إجمالى التكلفة 1200ج وهذا لمرة واحدة ثم تنسى كل مشاكل الإسبراتير والأبلتين والكوندسر وما شابه والاداء روعة ويستحق تلك التكلفة
عند عم حمدى تعديل و خراطه و دياوله بـ 1200
عند محمد طلبه بتاع لادا أصلى بدون تعديلات بـ 450

بس كده جهاز ماس ده طلع أونطه
و أنا عمال أقول هيقلل بنزين و يزود الشرارة و يركب جناحات و تبقى نفاثة و عمال أحلم, طلع أغلى كوندنسر أشتريته فى حياتى, بردوا من محمد موسى بتاع الهرم
أنا كان معايا كوندنسر فى علبته فى التابلوه, و كنت هأرجعه للتاجر, بس بعد الكلام ده, هأخليه
و مش عارف أركب الجهاز و لا خلينى بالكوندنسر اللى راكب و خلاص, ما هى مش فارقه.

شكراً للإخوه المحترمين خبراء المنتدى الأفاضل
و ربنا ميحرمنا من وجودكم بيننا و ردودكم علينا
أدام الله عزكم, و كل عام و أنتم بخير

قديم 06-10-2014, 10:24 PM
cars admire
Guest

, mr_astra, nktisadham.com

قديم 07-10-2014, 04:48 PM
osra26 osra26 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا

osra26 will become famous soon enough

السلام عليكم
انا مجرب جهاز ماس فى سيارة لادا وسيات من سنين وكان ممتاز
ياريت تبعتلى على الخاص انت اشتريته منين عشان عايز اشترى
قديم 07-10-2014, 10:11 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute

السلام عليكم
انا مجرب جهاز ماس فى سيارة لادا وسيات من سنين وكان ممتاز
ياريت تبعتلى على الخاص انت اشتريته منين عشان عايز اشترى
بص يا أخى
العنوان و التليفون موجود عالنت فى كل حته للراجل اللى بيبيع
بس الموضوع كله إنه واخد لوط شروه من مخازن الشركة, و قاللى أنه واخده "خردة" علشان كده بيبيعة رخيص عن الشركة بكتيييير
ممكن يكون الجهاز نفسه كويس , إنما البضاعة اللى عنده ممكن تكون مش كويسه لذلك مش هنقدر ندل عليه إلا بعد التجربة, و نشوف هيعمل إيه مع الأستاذ أدهم بعد العيد زى موعده
هو اسمة محمد موسى من المريوطية - الهرم, جوجل هيجيبلك كل حاجه عنه لو مصرّ تشترى

الشركة نفسها المبيعات بتاعتها فى العباسية - 7 شارع السرجانى - أمام مدرسة القديس يوسف بالقرب من المستشفى الجوى, و ده تليفونهم: 2850449 - 2850633

بس يا ريت حضرتك تحكيلنا تجربتك, يعنى هل فعلاً الأبلاتين مبيلدعش تانى, و هل الشرارة و السحب و أستهلاك البنزين و الكلام اللى بيقولو عليه ده صح, و لا بردة تجربة مؤقته ؟

التعديل الأخير تم بواسطة zing0 ; 07-10-2014 الساعة 10:28 PM
قديم 07-10-2014, 11:36 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

اخ زينجو انا شاكك فى توصيلات غلط عندك لان الابلاتين لو بيدلع بشكل مستمر يبقى فى توصيل غلط يا اما البوبينة فيها شورت او قصر
لازم الطرف السالب بتاع البوبينة يروح للاسبراتير مش العكس

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا