العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 08-06-2011, 09:51 PM
nodey nodey غير متواجد حالياً

nodey has a spectacular aura aboutnodey has a spectacular aura aboutnodey has a spectacular aura about
افتراضي مجموعة الكاتينة للكليو

السلام عليكم اخواني اود السؤال عن سعر مجموعة سير الكاتينة للرينو كليو 2004 1.4 16v بالتوكيل
هل لابد من شرائها من التوكيل ام ممكن اشتيرها من اماكن اخري بنفس جودة وخامات بتاع التوكيل وكم يكون سعرها خارج التوكيل من ا ماكن موثوق بجودة قطع غيارها وعند كام كيلو لا بد من تغييرها وهل يلزم تغيير طلمية المياه كمان مع المجموعة وايه الاشياء اللي بتتغير مع تغيير مجموعة الكاتينة
وياريت لو عناويين وتليفونات الناس الموجودة عندهم ودي صورة المجموعة

قديم 08-06-2011, 11:48 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مجموعة الكاتينة للكليو

نصيحة اخ لاخوة مجرب الكلام دا فى الاساسيات بتاعت العربية جيب من التوكيل ولو بتكلفة اعلى ودا عن تجربة انما ممكن تجيب رفرف تجيب مقص جلب وحتى كبالن من برة انما روح العربية فى سير الكاتينة دا فحرام عشان زيادة بسيطة تطيع صبابات ووش سلندر كامل وعمرها ما هترجع تانى زى الاول لو حصل حاجة لسير الكاتينة
قديم 09-06-2011, 09:34 AM

nodey has a spectacular aura aboutnodey has a spectacular aura aboutnodey has a spectacular aura about

شكار لحضرتك بس انا مقيم بالسعودية والاسعار هنا نار بالتوكيل
لو ممن تكمل جميلك وتزودني بالاسعار عند التوكيل شكرا
قديم 10-06-2011, 01:43 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

بص انا اقولك الاسعار عندنا فى مصر
سير الكاتينة 455
المجموعة بقى 400
1- بلية ثابتة 100
2- بلية متحركة بلية شداد 205
3- متهيقلى بكرة السير مش هتحتاج تتغير بس تمنها 95
والاسعار دى مصر السويس
واى استفسار انا موجود
بس هتاكدلك من الاسعار تانى فى السعودية واقولك
قديم 10-06-2011, 07:10 PM

شكرا لحضرتك
انا ارسلت ايميل لرينو مصر فرع المنصورة اقرب فرع لي بمصر
قالي البه ان مجموعة الكاتينة ( سير واثنين شداد تقريبا ) ب 710 جندي و2 شداد لسير الدينمو 1360 جندي دي حاجة تجنن
مش عارف هي كدا غالية وله ايه
لو حد يئلي بتوكيل القهرة او اي مكان اكون شاكر لكم لاني نازل بعد اربع اسابيع ان شاء الله