العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > إطارات السيارة

إطارات السيارة ساحة تتناول كل ما يتعلق بإطارات السيارات و الجنوط

قديم 14-08-2013, 03:32 AM
Ahmed AlGamal Ahmed AlGamal غير متواجد حالياً

Ahmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of light
افتراضي كاوتش طري و مريح و ثبات و فرامل .. اديني بلف و اقرا لما دماغي ورمت

كاوتش طري و مريح و ثبات و فرامل .. اديني بلف و اقرا لما دماغي ورمت

المعادلة الصعبة ان الكاوتش يبقى فيه كل حاجة مريح و طري و في نفس الوقت يبقى اداءه عالي و ثبات و فرامل و ضيف عليهم الامان و الاستحمال

انا عايز اشتري حاجة كويسة و مش ناوي استرخص لان انا اساسا عربيتي لانوس مقاسها 13 175/70 و فرق السعر مش بيبقى كبير في المقاس الصغير ده و كمان انا عايز اجيب حاجة من الاخر لان انا ببقى حاسس بكل زلطة في الارض و انا ماشي فعايز اعوض بكوتش مريح

انا رسيت على ان افضل الانواع الميشلان و البريدجستون و التويو و الكمهو و gt

انا اللي راكب عندي فردتين كومهو سولس و فردتين gt و حاسسهم ناشفين فهستبعدهم

ايه رايكم بقى في الانواع التانية ؟؟ و بيقولو البريدجستون ممتاز ثبات و تحمل و عمر و فرامل بس ناشف فشكلي هستبعده لان شرط اساسي يكون مريح حتى لو كان بينور في العتمة

شكلها هترسي على الميشلان

يا ريت ما تبخلوش عليا بخبراتكم و تجاربكم و للجميع جزيل الشكر مقدما

اه صحيح انا سالت على الميشلين عند الوحش (في المنيا) الفردة عاملة 425 بس نسيت اساله على بلد الصنع

و شوفت عند واحد بتاع كوتش معرفة نكسون كوري ( 335) و قاللي على نوع سموتومو او سوتوموتو حاجة كدا ب 420 انا استغربت قوي لان اول مرة اسمع عنه و غالي كده بس هو قالي انه ياباني على ابوه و ان مستحيل الاقي ياباني

و يا ريت بعد اذنكم تذكروا اسامي الموديلات او ارقامها لو تعرفوها
قديم 14-08-2013, 03:54 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كاوتش طري و مريح و ثبات و فرامل .. اديني بلف و اقرا لما دماغي ورمت

بص انا جبت من 3 سنوات تويو يابانى كويس ونفس مقاساتك فيرنا وانا ناوى ان شاء الله اجيب 4 فرد اليومين دول بس انا حابب اجرب بريدجيستون الاندونيسى او لو ملقتوش هجيب تويو تانى
قديم 14-08-2013, 05:52 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

البريدجستون ممتاز جداً ويجمع كل المواصفات التى ذكرتها
وممكن ايضاً ان تبحث عن جودديير وهو نوع ممتاز جداً

قديم 14-08-2013, 04:23 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
انا لسه مركب اربع فرد بيريللي فرد كويسه وطريه لكن عيبها مع الفرامل بتعمل صوت خفيف
والتويو فرد كويسه بس دورت عليها في المنيا ولم اجدها لو وجدتها ياريت تخبرني بمكانها
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 14-08-2013, 04:52 PM
Ahmed AlGamal Ahmed AlGamal غير متواجد حالياً

Ahmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng/walaaeldeen مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
انا لسه مركب اربع فرد بيريللي فرد كويسه وطريه لكن عيبها مع الفرامل بتعمل صوت خفيف
والتويو فرد كويسه بس دورت عليها في المنيا ولم اجدها لو وجدتها ياريت تخبرني بمكانها
والله المستعان
ان شاء الله انا هقول على اي حاجة الاقيها و بالاسعار و المواصفات عشان تعم الفايدة