العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 17-05-2011, 04:35 AM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute
افتراضي رد: زجاج السيارات

اه كده الواحد فهم يعنى السيكوريت احسنهم والله تسلم على المعلومه الجميله دى وبرده الاستاذ corsair بشكره باهتمامه للموضوع .

بس فى طلب تانى هوه جريش ليه مبيعملش زجاج اسطوانى او كروى او مخروطى لاحواض السمك مع اللعلم انا اشتريت واحد من بره وكلفنى كتير اوى اسطوانى وفى الاخر طلع 250 ليتر صغير .
وبعتزر لو بتقل عليك

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

قديم 17-05-2011, 07:10 AM
corsair
Guest

معلش يا غالي اصل انا افهم في زجاج السيارات عن زجاج الاحواض وحضرتك ادراي مني بما ان حضرتك خبرة فيه من زمان

وبالنسبة لجريش انا فعلا نفسي يوسع نشاطه شوية في مجال الزجاج انا نازل ارض المعارض بمعرض لاكازا للشركة عندي وفي المعرض بيكون في ركن كبير لدكتور جريش هبقي اسئل المندوب اللي هناك علي الموضوع ده والمفروض انهم فعلا ينوعوا من شغلهم شوية

وبالنسبة لموضوع الاسماك ديه هوايتي المفضلة من زمان بس المشكلة عمري ما اتعاملت مع السمك البحري والاحواض المالحه علشان الامكانيات وفي اعضاء كتير جدا هنا من مدن بحرية وهيستفادوا كتير من حضرتك

وانا اتشرفت فعلا بمعرفتك
قديم 17-05-2011, 03:18 PM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute

ربنا يخليك ويديلك العمر ان شاء الله

هوه انا ابتديت بالسمك العزب بس لما شوفت اسماء الماء المالح اتوهمت ومشيت فيه وعجبنى خلق الله سبحانه وتعاله الوانه اجمل وازها من العزب واحلا بكتير جدا .

وانا ممكن اقولك على حوض تعمله ماء مالح 60 ليتر نانو صغير مش هيحتاج كتير المهم يكون فى صخور حيه متعالجه كويس و 2 بور اى نوع على الاقل 250 ونورهبقى اشرحهولك لان احم حاجه فى المالح الاضائه واحنى بنشترى ملح وبندوبه لكن انتا فى بور سعيد مش هتحتاج ملح هتاخد من البحر وتحط على طول فى الحوض وهتقلل نسسبه المولوح لو عليه بماء عزب لو .

لو عايز شرح افضل ممكن اعمل موضوع على الاسماك وتحت امرك وامر المنتدا الجميل باعضائه الاجمل

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

قديم 17-05-2011, 05:42 PM
corsair
Guest

يا ريت والله تعملنا موضوع هنا عن الاسماك وانا هكون شاكر ليك جدا وربنا يباركلك ويوفقك يا رب

وده لينك كدا عن الاسماك بردك شوفه كدا وقولي ايه رائيك

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=55322