العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 07-05-2011, 03:08 PM
abou_mariam abou_mariam غير متواجد حالياً

abou_mariam will become famous soon enoughabou_mariam will become famous soon enough
افتراضي رد: بالله عليكم مطلوب النصيحة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kashtoot مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أنا يا جماعة معايا عربية بيجو 405 مو 91 و خدت فيها أكبر خ............... (أكمل مكان النقط) فى حياتى و كنت عايز أبيعها و أجيب جديد.
أنا كنت بفكر أجيب اللوجان أو اللانوس بس كلام الاخوة الاعضاء خلانى أميل ناحية اللوجان شوية
بس موضوع قطع الغيار ده قالقنى شوية و كمان فى ناس مش بتشكر فى التوكيل.
لأنى بصراحة كرهت السواقة جدا جدا بسبب العربية اللى معايا(ده أنا ببقى شايل الهم لو هخرج بالعربية و ساعات كتير بسيبها و أركب تاكسى لأنى خلاص شلت منها جامد جدا) و عايز أجيب حاجة تريحنى بجد
و جزاكم الله خيرا
اللوجان عربية فوق الممتازة سعر + امكانيات عربية من الاخر حدوته لكن
1- قطع الغيار قطم وسط
2- التوكيل مش صنايعية
عند حدوث اى اصابة للعربية هدوخ اقر موضوع الفار دخل المصيدة
انصحك هات اى عربية اى حد يعرف يشتغل فيها علشان تريح دماغك
انا كان معايا فرنا كنت بقول عليها عربية على ما تفرج متعبتنيش خالص اى حد يعرف يشتغل فيها اما الرينو ركوبة و حدوته بس اى مشكله هتخليك تروح للتوكيل فقط مش حد تانى و لو الشغل مش عاجبك هتحس ان الدنيا خربت و ملهاش حل
هات عربية شعبية

يا جماعة متتعشموش ان قطع الغيار هترخص العربية غليت و الدولار زاد قطع الغيار عمالة بتزيد مثال الفانوس الامامى كان ب 400 دلوقتى 650
قديم 07-05-2011, 03:33 PM
corsair
Guest

اللوجن فعلا صفقة رابحة عن الانوس بكتير اللي شكلها متغيرش من 12 سنة تقريبا هتبقي خليفة الادا
قديم 07-05-2011, 03:35 PM
abo-gamal abo-gamal غير متواجد حالياً
هواياتي: من هواة السيارات

abo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to all

عن تجرية شخصية انا وضعت كل مواصفات السيارات اللى فى نفس الفئة من حيث المميزات والعيوب وفى النهاية وجدت ان اللوجان افضلهم
حاول تعمل نفس الحكاية طبعا هاتلاقى كل مشاكل وعيوب اللوجان وكمان المميزات داخل المنتدى وقارنها بالانواع الاخرى وفى النهاية شوف انت مرتاح لاى نوع
لكن عن نصيحتى لوجان طبعا
قديم 08-05-2011, 03:13 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo-gamal مشاهدة المشاركة

عن تجرية شخصية انا وضعت كل مواصفات السيارات اللى فى نفس الفئة من حيث المميزات والعيوب وفى النهاية وجدت ان اللوجان افضلهم
حاول تعمل نفس الحكاية طبعا هاتلاقى كل مشاكل وعيوب اللوجان وكمان المميزات داخل المنتدى وقارنها بالانواع الاخرى وفى النهاية شوف انت مرتاح لاى نوع
لكن عن نصيحتى لوجان طبعا

كلام مظوط جدا ...

وهتلاقى تجربتى مع اللوجان هنا فى الموضوع ده ..

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=51487

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 08-05-2011, 04:26 PM
الصورة الرمزية Mohamed Magdy
Mohamed Magdy Mohamed Magdy غير متواجد حالياً

Mohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to all

لا تقلق يا باشا .. مع اللوجان انت فى سيارة امينة
بجد مفيش مقارنة خالص بينها وبن اللانوس والفيرنا