العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 28-11-2011, 04:47 PM
الصورة الرمزية Ahmed Salah ahmed
Ahmed Salah ahmed Ahmed Salah ahmed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

Ahmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to behold
افتراضي طريق الجيش الجديد

انا بإذن الله مسافر سوهاج وعقدت العزم اني اسافر علي طريق الجيش الجديد بيقولوا عليه طريق محترم وكمان ااقصر من الطريق الغربي اللي المسافه من بدايه الطريق الصحراوي الغربي لحد اسيوط 400 كم)

بس لو حد يعرف يوصفلي اسهل طريق لحد ما اوصله يبقي كتر خيره

انا ساكن في 6 اكتوبر وياريت يكون وصف دقيق يا جماعه

انا عارف اطلع الدائري من اكتوبر وانزل نزله المعادي وحلوان لكن بعد كده ماعرفش اي حاجه خالص

ولو فيه بنزينه معينه ممكن افول منها هتكون فين

مع خالص الشكر

قديم 28-11-2011, 04:59 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طريق الجيش الجديد

ربنا يوصلك بالسلامه
و الاعضاء هتعرف اكتر مني

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share
قديم 28-11-2011, 10:31 PM
الصورة الرمزية Ahmed Salah ahmed
Ahmed Salah ahmed Ahmed Salah ahmed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

Ahmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mar mar مشاهدة المشاركة

ربنا يوصلك بالسلامه
و الاعضاء هتعرف اكتر مني

هما فين الاعضاء

اكيد في الانتخابات

قديم 29-11-2011, 08:39 AM
الصورة الرمزية الكشفى
الكشفى الكشفى غير متواجد حالياً

الكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond repute

باشا ازيك عامل اية طبعا انا كنت ساكت خالص وموضوعك هو اللى طلعنى عن صمتى لكن مبحبش حد يتوه بالذات فى الطرق الطويلة
ممكن حضرتك تقولى رايح فين فى سوهاج وانا هدلك
اولاً انت عندك 4 طرق
1- الطريق الزراعى ( استبعده لانة ممل وطويل ومطبات وقرف )
2- الصحراوى الغربى ( طريق ممتاز جداً وفردى يعنى كل اتجاه ليه طريق لوحده بس طويل شويتين بس برضو عليه خدمات كتيرة بمعنى انك مش هتحس انك فى صحراوى )
3- الصحراوى الشرقى ( اقصر من الطريق الغربى فى حدود 60 كم بس مزدوج يعنى رايح جاى مع بعض والخدمات معقولة علية لا بكثيرة ولا بقليلة )
4- طريق الجيش (ودى اخرها اسيوط مش سوهاج برضو الطريق مش مزدوجة وجميل جداً بس الخدمات قليلة جداً واقصر من الشرقى )
اختار الطريق اللى يعجبك والمكان اللى انت رايحة وانتظر منى شرح مفصل

لا تعش فى يومك ان كان يومك متعباً لك بل عش فى غدك تجد يد الله تمتد اليك
قديم 29-11-2011, 11:31 AM
zambarota zambarota غير متواجد حالياً

zambarota will become famous soon enough

السلام عليكم ورحمه الله
طريق الجيش يعتبر من اجمل طرق الصعيد

انت بعد لما تركب الوستراد تفضل ماشى عليه وتعدي صقر قريش وبعدها سجن طره وبعد كدا تعدي مايو وانت فى مايو فى 2 بنزينه واحد فى المقابل (موبيل)
والتانيه(اويللبيا) لو عايز تحط بنزين
بعدها هاتمشى هالاقى يافطه بقولك طريق الكريمات الزم اليمين
تطلع مطلع الطريق يمين

كدا انت على اول طريق الجيش اول وصله وهى حلوان-الكريمات- بنى سويف
الطريق واسع وجميل جدا والسرعه للملاكى 120
بعد حوالى 7 كيلو هاتلاقى كارته حلوان وفى 2 بنزينه وطنيه فيهم كل الخدمات
بعدها هاقطع حوالى 50 كيلو هاتلاقى كارته الكريمات وفى هناك بنزينه وطنيه بس فى المقابل

بعدها بحوالى 2 كيلو هاتلاقى بنزينه وطنيه بس تحت الطريق(على طريق الكريمات الزعفرانه)
هاتفضل ماشى حوالى 50 كيلو هاتلاقى مخرج بنى سويف طبعا حضرتك هاتفضل مكمل لو عايز تنزل بنزينه وطنيه فى واحده فى بوابه الكارته بتاعته بنى سويف لان بعد كدا مفيش بنزينه لحد اسيوط
تانى وصله هى (بنى سويف-المنيا-اسيوط) والطريق لسه بيلمع من نضافته هاتفضل ماشى فيه لحد متوصل اسيوط

الطريق جميل جدا واحسن من الغربى 100 مره ومش هاتحس انك مسافر اصلا

ولو فى اى استفسار انا موجود للرد