العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > Fiat Uno

قديم 08-01-2013, 11:23 PM
منديلا الدابودى منديلا الدابودى غير متواجد حالياً

منديلا الدابودى is on a distinguished road
للاهمية افيدونى يافنيين الاونو

اولا..تحياتى الى كل اعضاء الموقع والمنتدى ورابطة ملاك الاونو من اسوان عروس الجنوب ثانيا..اتشرف ان اكون عضوا فى رابطة ملاك الاونو ثالثا....اريد ان اعرف لوحة الفيوزات ومهمة كل فيوز ومقدار الامبير وذلك لسهولة تغييرها بنفسى .علما بان السيارة اونو موديل1993 وحالتها فوق المتوسط وكذلك اريد ان اعرف الاكسسوارات التى تحتاجها لتظهرها بالشكل الجميل واين تباع قطع الغيار الجديد والمستعمل بالقاهرة......وشكرا
قديم 09-01-2013, 12:18 PM
kemofayed kemofayed غير متواجد حالياً

kemofayed is on a distinguished road
افتراضي رد: افيدونى يافنيين الاونو

منور ياباشا ان شاءا لله بالنسبه للفيوزات مش عندي فكره عنها لانى عندي نفس مشكله علبه فيوزات متبهدله برده اما القطع الغيار فى شارع احمد زكى بالمعادى المستعمل فى وكاله طبعا ودي الاماكن القريبه واللى انا اشتريت منها واول حاجه تعملها هي تغير طقم سيور وطقم باجيهات وتغير زيوت وتركب سنتر وانذار وولف لانه فيه كتاوت فصل عربيه فى حاله السرقه الانذار بي 150 وسنتر بي 90 لو عايز اكتر زجاج كهربا وتركب كمان كرترات تراب برفارف وحمايه الماتور من تحت ودي هتجبها استيراد من وكاله لانى مش لاقيها جديده دي اهم حاجه للامان للعربيه من وجهه نظرى وده انا بعملها حاليا لو فيها جديد نعرف بعضينا
قديم 02-04-2013, 04:06 PM
alshaar2007 alshaar2007 غير متواجد حالياً

alshaar2007 is on a distinguished road
افتراضي رد: افيدونى يافنيين الاونو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kemofayed مشاهدة المشاركة

منور ياباشا ان شاءا لله بالنسبه للفيوزات مش عندي فكره عنها لانى عندي نفس مشكله علبه فيوزات متبهدله برده اما القطع الغيار فى شارع احمد زكى بالمعادى المستعمل فى وكاله طبعا ودي الاماكن القريبه واللى انا اشتريت منها واول حاجه تعملها هي تغير طقم سيور وطقم باجيهات وتغير زيوت وتركب سنتر وانذار وولف لانه فيه كتاوت فصل عربيه فى حاله السرقه الانذار بي 150 وسنتر بي 90 لو عايز اكتر زجاج كهربا وتركب كمان كرترات تراب برفارف وحمايه الماتور من تحت ودي هتجبها استيراد من وكاله لانى مش لاقيها جديده دي اهم حاجه للامان للعربيه من وجهه نظرى وده انا بعملها حاليا لو فيها جديد نعرف بعضينا
انا لسة جايب العربية جدبد يا ريت تقولي اقرب كهربائي في المعادي علشان العربية بتكركر والكهربا بتعلا وتوطا