العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 22-09-2011, 07:02 AM
powerofdream powerofdream غير متواجد حالياً

powerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant future
افتراضي رد: لماذا اشتريتك يا لوجان ؟

ربنا يوفقك دائما الي الخير

جهاز كسر زيرو بالعلبة والضمان وكامل المشتملات وامكانيات عالية

http://www.masrmotors.com/vb/showthr...599#post583599
قديم 22-09-2011, 07:17 AM
الصورة الرمزية OHishamO
OHishamO OHishamO غير متواجد حالياً
من انا؟: Seat Lover
التخصص العملى: Physical Education

OHishamO will become famous soon enough

مبروك يا دكتور , أنا بحييك على أسلوبك فى سرد القصة وبحييك للمرة التانية على اختيارك للوجان وبحييك للمرة التالته انك نفعت المعرض اللى جنب بيتك ( الأقربون أولى بالمعروف )

هههههههههههههههههه ومبروك مره تانية

Seat Lover

قديم 22-09-2011, 11:02 AM
الصورة الرمزية Mr.Mostafa veto
Mr.Mostafa veto Mr.Mostafa veto غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تكرير البترول و تجهيز البنزين
هواياتي: Computer&cars

Mr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to all

انا طول عمرى و انا مابحبش المسلسلات و لاكن
فى تلات مسلسلات تابعتهم جدا بشغف
1- برزون بريك
2-لوست
3لدكتور و اللوجان
الف الف مبروك على العربية
و انا كمان فى نفس موالك بس لسة ما حسمتش الموضوع
بس انا ميال للعربية التيجو 80%

ان الله
يقيم دولة العدل و ان كانت كافرة
و يهدم دولة الظلم و ان كانت مؤمنة
قديم 22-09-2011, 11:20 AM
dr.wael7yran dr.wael7yran غير متواجد حالياً

dr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samer001 مشاهدة المشاركة

كان فيه سؤال محيرني ان فيه كتير من اصحابي اللي معاهم لوجان بيشتكوا من ان صاجها خفيف جدا وخصوصا الرفارف من الفايبر .. ولاحظت ان اغلب اللوجان فيها عفصكتير في الجوانب .. هل ده دليل علي ان الحكات اللي مش بتأثر في العربيات التانيه بتظهر بسهوله علي صاج اللوجان .. برجاء الرد خاصة اني بدور علي عربيه وعايز اغير ولسه عايز اروح طابا افكر ذي حضرتك عشان اخد القرار المصيري ده ....... إحترامي وتحياتي
بص معظم العربيات الجديدة صاجها في البلالة و اللي انا كنت مركز عليه اكتر عامل الامان اللي انا متأكد انه الاوربيين مبيهرجوش فيه ..يعني اللوجان ممكن تكون صاجها فيبر بس لو خبطت لا قدر الله في وحش زي ال 128 تبهدلها و ده علشان توزيع الفولاذ في العربية ..
و عموما انا سامع كلام من الناس انه اقوى صاج في العربيات الان الموجودة في السوق
الاوكتافيا
الرينو الاسكالا
الاسبرانزا ال 516
و ده من كلام الناس
و تقبل سلامي

Dr.wael el7yran
قديم 22-09-2011, 08:18 PM
الصورة الرمزية amriar
amriar amriar غير متواجد حالياً

amriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura about

والله يا دكتور انا كنت في حيره اكبر منك في موضوع الدفع و التقسيط وأختارت الاسلامى .. كان نفسي يكون قسطك اسلامى كمان بس للأسف الغرض الحقيقي من التقسيط الاسلامى و هو التيسير علي الناس غير موجود اساسا والناس اللي زينا كدا بيخبطوا راسهم في الحيط

انا إن شاء الله ها اعمل موضوع كبير حول تجربتى عشان الافاده إن شاء الله و ربنا يباركلك في عربيتك يا دكتور