العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > التعديلات الشكلية

التعديلات الشكلية موضوعات التعديلات الشكلية على السيارة خارجيا او داخلياً او ما يسمى بال - car Styling visual tuning

قديم 12-12-2012, 07:24 PM
الصورة الرمزية احمد ابو فارس
احمد ابو فارس احمد ابو فارس غير متواجد حالياً

احمد ابو فارس is on a distinguished road
افتراضي رد: ممكن اراء احلى شباب فى المنتدى على تعديل عربيتى

انا من رأى المتواضع لو فى شوية فلوس تركب جنط 17 مع فاميه + عدة صوت (كايست دي في دي فى الطابلوه +جى ام+بازوكة \ ====== سارينة شرطة قوية وممكن زينون للكشاف والشابورة وكسوة جلد اسود مع عدم وضع اى استكرات خالص
قديم 12-12-2012, 10:15 PM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all

مساء الخير
انا متشكر جدا لاراء حضرتكم اللى فادتنى كتير
بس عندى كام حاجة عايز اوضحها
بالنسبة لقابض الابواب فهى نيكل من الاول جاية كدة
بالنسبة للعتب الداخلى فهو جاى علية قطعة بلاستيك بنفس لون صالون العربية اللون البيج فالعتب الحمد للة نتحافظ علية
بالنسبة للفرش فهو جاى جلد لونة بيج و جايب طارة بيج عليها دوائر كبيرة بنى غمق لون الارضية
و عملت ارضية جلد بيج فى بنى
و جبت سمعتين ورا بيضاوى JBL فعملو شغل
و لسة شارى امبارح طقم وش كشاف نيكل اللى بيركب على الكشاف امامى و خلفى ظهر العربية جامد خصوصا ان الشنطة و الشبكة الامامية نيكل
ف انا اقتنعت بحكاية الاستيكر و مش هعمل الاستيكر الكبير و هكتفى بال الاستيكر اللى فى اخر الباب من تحت
فرأيكو اكتب NEED FOR SPEED ولا اسمى مثلا PETER ولا اكتب اية
و يبقى لونها اية يمشى مع لون العربية يبقى غامق و بلاش اللون الابيض
متشكر جدا لحضرتكم و افكاركم الحلوة
شكرا
قديم 13-12-2012, 04:31 AM
hal71 hal71 غير متواجد حالياً

hal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hyundai 2005 مشاهدة المشاركة

اقولك العتب من اكتر المناطق اللي البويه بتطلع منها خصوصا من الداخل وده نتيجه الركوب والنزول من العربيه خصوصا لو كان اللي بيركب كبير فالسن وهو راكب وهو نازل رجليه طبعا فيها تراب او رمل بتاخد العتبه جرب وسيبها 4 شهور حتلاقي العتبه مشوهه جدا وده تلاحظه وانت بتتفرج علي اي عربيه فابريكه عدي عليها اكتر من سنتين مش بتلاقي العتبه من الداخل علي الصاج ؟ والطلاء مالوش اي وجود خصوصا في السوك البارزه عشان كده العتب بتكسي او علي الاقل الحته اللي تحت الابواب الاربعه ولازم اللزق يدخل لجوه يغطي لحد العتبه الفبر
اما صدادات الاكصدام فهي للحمايه من الحكات والخبطات الخفيفه وبتركب علي الاطراف حدورلك علي صور ليها

ممكن إذا كان عند حضرتك صور لتغطية العتب دي و هل الباب ما بيعاكسش في القفل -أنا فعلاً العتب ده بالذات عند الباب بتاعي البوية مجربة و فيه أجزاء صدأ كمان و ألف شكر لذوقك