العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > Tiggo

قديم 20-03-2010, 02:09 AM
eagle_flay eagle_flay غير متواجد حالياً

eagle_flay is on a distinguished road
افتراضي ارجو النصيحة لوجة الله تعالي في شراء سيارة تيجو 1600 من ملاك العربية

السلام عليكم
أريد النصيحة لوجة الله تعالي انا بإذن الله ناوي ان اشتري عربية جديدة وحاسس بإنجذاب كبير بإتجاة التيجو 1600 فهل من نصيحة للأخوكم عشان انا هاتجنن بيجد في ناس تقول دة تمام اوي وناس تقول مش قد كدة فهل من الممكن من ملاك العربية الي مجربنها يقوليلي رأيهم عنها بكل صراحة ارجو نصيحة لوجة الله تعالي للعلم انا كان معايا سيارة 128
وهل 1600 كويس للحجم العربية وهل السحب فيها كويس وماهوة استهلاكها للبنزين واسعار قطع غيارها غالية ام متوسطة ام في الحنين
معلش طولت عليكم بس انتم اكيد عارفين الحيرة الي الواحد بيكون فيها عندما يقدم علي شراء سيارة
ارجو النصيحة لوجة الله تعالي

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 22-03-2010 الساعة 05:14 PM سبب آخر: تصحيح طريقة كتابة لفظ الجلالة "الله"
قديم 20-03-2010, 11:43 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: ارجو النصيحة لوجة الله تعالي في شراء سيارة تيجو 1600 من ملاك العربية

بص يا بشمهندس العربية ديه جميلة وكل حاجه لكن محدش يقدر يقولك دلوقتي علي عيوبها عربية لسه متمتش سنة في السوق لكن الناس بتشكر اوي في ال 1600 لكن ال 2000 ناس كتير بتقول ان في مشكلة في الفتيس الاتوماتيك ومحدش تقريبا اتكلم علي العربية ديه اكتر من الباب بس بيبقي في مشكلة في قفله يعني لازم ترزعه علشان يتقفل وديه مش مشكلة لانها بتتحل وديه كانت خبرتي في قراءة كل شئ عن التيجو وصلي صلاة استخارة واللي قالبك يرتحله توكل علي الله وهاته
وبالنسبة لقطع الغيار زي ما حضرتك عارف ابو الفتوح مسيطر عليها سيطرة كاملة وده عيبها وعيب اي عربية اسبيرانزا

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 22-03-2010 الساعة 05:15 PM سبب آخر: تصحيح طريقة كتابة لفظ الجلالة
قديم 20-03-2010, 03:32 PM
eagle_flay eagle_flay غير متواجد حالياً

eagle_flay is on a distinguished road
افتراضي رد: ارجو النصيحة لوجة الله تعالي في شراء سيارة تيجو 1600 من ملاك العربية

شكرا كتير لذوقك

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 22-03-2010 الساعة 05:16 PM سبب آخر: تصحيح طريقة كتابة لفظ الجلالة
قديم 20-03-2010, 07:08 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

وبالنسبة لقطع الغيار زي ما حضرتك عارف ابو الفتوح مسيطر عليها سيطرة كاملة وده عيبها وعيب اي عربية اسبيرانزا

الكلام ده كان من سنتين و لكن حاليا قل كتير و قطع غيار إسبيرانزا موجودة فى أماكن كتير فى القاهرة و الإسكندرية و فيه موضوع بخصوص أماكن بيع قطع الغيار خارج التوكيل

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 22-03-2010 الساعة 05:16 PM
قديم 20-03-2010, 07:11 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

انا ممكن اقتبس كلام كنت رديت به من قبل على احد الاعضاء كايز متحير من التيجو ممكن اقتبس منة كلام وارسله لك وتقبل منى فائق الشكر والاحترام

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 22-03-2010 الساعة 05:17 PM سبب آخر: تصحيح طريقة كتابة لفظ الجلالة