العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > تجارب اﻷعضاء

تجارب اﻷعضاء ساحة لعرض فيها اﻷعضاء تجاربهم فى شتوى مناحى الحياة

قديم 28-08-2012, 01:53 AM
MaZaGAngeE MaZaGAngeE غير متواجد حالياً

MaZaGAngeE has a spectacular aura aboutMaZaGAngeE has a spectacular aura about
افتراضي رد: مساعدتكم للافضل فى lcd

شوف المقارنة دي :
http://lcdtvbuyingguide.com/lcd-vs-p...scorecard.html
قديم 28-08-2012, 10:46 PM
kastan kastan غير متواجد حالياً
من انا؟: أتمنى أن يرضى عنى ربى فى الدنيا و الاخره
التخصص العملى: INSPECTOR(SCA

kastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud of

والله يا جماعه انا محتار انا كمان علشان عاوز اشترى شاشه led بس بجد اسعار الشاشات بتهبل وكل ما السعر بيزيد كل ما الامكانيات بتكون مغريه اكتر المهم فى واحد نصحنى بشاشه سامسونج 42 بوصه الكود بتاعها UA40D5500 الشاشه دى بتعمل تئريبا 5500 اللى يعرف حاجه عن الشاشه دى ما يبخلش علينا بالنصيحه وربنا يوفق الجميع
قديم 28-08-2012, 10:52 PM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kastan مشاهدة المشاركة

والله يا جماعه انا محتار انا كمان علشان عاوز اشترى شاشه led بس بجد اسعار الشاشات بتهبل وكل ما السعر بيزيد كل ما الامكانيات بتكون مغريه اكتر المهم فى واحد نصحنى بشاشه سامسونج 42 بوصه الكود بتاعها UA40D5500 الشاشه دى بتعمل تئريبا 5500 اللى يعرف حاجه عن الشاشه دى ما يبخلش علينا بالنصيحه وربنا يوفق الجميع
الشاشه دى 40 بوصه وهى جيده وسعرها اقل من كده بكتير
اليك رابط يشرح لك امكانياتها
http://cairosalesstores.com/ar/tvs-/...-la40d550.html

قديم 28-08-2012, 11:19 PM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MaZaGAngeE مشاهدة المشاركة

باختصار هذه المقارنات ليست ثاتبه بل متغيره من وقت لآخر حسب تطور تقنيات الشاشات وتحسن عيوبها وظهورها بشكل افضل من الماضي وبالتالي المتوسط بعد فتره راح يتغير ويصبح افضل لكن أكيد العيوب سوف تبقى لانها عمليه ربحيه لاستمرار الانتاج

واي مقارنه عملتها ربما يصدر مني عدم توفيق او أخطاء فهذا الشيء وارد وكلنا نتعلم من هالبحر

الفروقات بين شاشات Plasma و LCD و LED و OLED بطريقه مبسطه وسهله :

إضغط هنا لعرض الصورة بحجمها الطبيعي 912x573

إضغط هنا لعرض الصورة بحجمها الطبيعي 912x644

أهم نقطه بعد القرائه انه تم عمل هذا الموضوع من اجل الفائده لمن لا يعلم ما الفروق او الميزات والعيوب و ليس لعمل حزازيات بين نوعية شاشه عن أخرى

الرجاء البعد عن الأفضل او الأسوأ بل يكون مبدئنا دائماً الحياد وذكر العيوب والميزات فقط لا غير

منقول للفائده

قديم 29-08-2012, 01:15 AM
kastan kastan غير متواجد حالياً
من انا؟: أتمنى أن يرضى عنى ربى فى الدنيا و الاخره
التخصص العملى: INSPECTOR(SCA

kastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek/ مشاهدة المشاركة

الشاشه دى 40 بوصه وهى جيده وسعرها اقل من كده بكتير
اليك رابط يشرح لك امكانياتها
http://cairosalesstores.com/ar/tvs-/...-la40d550.html
متشكر جدا يا باشمهندس على ردك واحب اعرف رايك انت بتفضل السامسونج والا lg وحضرتك ممكن ترشح ليا شاشه 40او42 فى حدود 5000-5500