العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 12-04-2010, 09:21 AM
nayra nona nayra nona غير متواجد حالياً

nayra nona is on a distinguished road
هـــو فـــي ايــــــــــــــــــــه!! ؟؟

السلام عليكم و رحمه الله
في البدايه احب اشكر كل العاملين على المنتدى

وبعدين بقي انا موضوعى غريب شويه
انا بقالى فتره بدخل المنتدى عشان كنت عاوزة استفسر عن العربيات البيرليانس عموما و ال frv و السيدان بوجه خاص

و كان الكلام فى المنتدى عن الناس اللى فعلا معاهم العربيه دى .. وكل الناس كانت بتشكر فيها وحتى اللى مش عاجباه ف هى مش عجباه عشان اسمها صيني مش اكتر ولا اقل
وناس كتير متخيله ان العربيه مدام صيني يبقي هتبقي هى والارض في سواا واحد بعد اول مطب واحنا مش مقتنعيين بالكلام دا
و بصراحه من كتر الناس اللى شكروو فيها احنا اطمنا وكمان لآن فيها وسائل امان كتير اوى والتوكيل بتاعها محترم جداا

فعلا اقتنعنا ان العربيه جامده جدااا و سعرها مناسب و الأوبشن اللى فيها عاليه وكمان شكلها رهييب

وفعلا توكلنا على الله وروحنا عشان نجيب العربيه
.
.
.
.

الاقي بقي كل ما ادخل معرض نسأل على العربيه دى

لقيتها مش موجوده فى معارض كتير برغم من انها معارض كبيره ويوجد بها جميع انواع السيارات
وبعدين نلاقي المبيعات فى المعرض يقولنا لا لا لا ابعد عن العربيه دى
دى مش منتشره وخلاص قربت تسقط في مصر
واللى يقولى دا البفاريه هتقفل قسم البيرليانس
واللى يقولى العربيه من اسوء العربيات

والكلام دا اتكرر فى اكتر من 3 معارض

لغايه ما بالفعل قلقونا و اتراجعنا فى قرارنا وقولنا هنشترى عربيه تانيه ( غالبا تيجو اسبيرانزا )
ف انا بجد مش عارفه

هل العربيه فعلا وحشه ؟
هل قله تداول العربيه ممكن تخلى البفاريه تبيعها لوكيل تانى لو يتم التنازل عنها و غلق التوكيل فى مصر ؟

ولا دى مؤامره في السوق المصري لأسقاط العربيـــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــه فى مصر ؟؟؟؟ بسبب سعرها اللى اقل من اسعار عربيات كتير فى نفس امكانيتها وانا شايفه كدا لآن العربيه لو فعلا انتشرت كلو هيشتريها
اصل ليه هدفع اكتر لما ممكن ادفع اقل فى عربيه محترمه برضو

ptmnlo123per183ptmnlo123p er183

اسفــــــه على التطويل

و ارجو سماع الأراء
قديم 12-04-2010, 11:56 AM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هـــو فـــي ايــــــــــــــــــــه!! ؟؟

كلام حضرتك منطقى جدا
احتمال تكون مؤامرة - واحتمال تكون اشاعات لمجرد ان العربيه صينى
واحنا كشعب عندنا ثقافة اصيله وهى :" اللى تعرفه احسن من اللى ماتعرفوش "
لكن الكلام المؤكد لابد ان يؤخذ من مالكى السيارة نفسهم
حاولى دراسة الموضوع بعناية اكثر - وربنا يوفقك .

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا
قديم 18-04-2010, 01:24 AM
الصورة الرمزية MosTafaFox
MosTafaFox MosTafaFox غير متواجد حالياً

MosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond repute

انا بقول مفيش دخان من غير نار وعامة الناس بتقلق من الصينى والاسبيرانزا اتقال فيها كلام كتير بس انتشرت واثبتت نفسها لكن البرليانس لا انتشرت ولا سلمت من الانتقاد فالاحسن عدم المخاطرة

قديم 18-04-2010, 01:49 PM
الصورة الرمزية azazi
azazi azazi غير متواجد حالياً

azazi will become famous soon enoughazazi will become famous soon enough

انا احب اقولك ان العربية ممتازة و مافيش اي حاجة من اللي سمعتيها دي حقيقة و لو عايزة العربية عندك معرض المجموعة البافارية نفسه
و خلينا نستخدم عقلنا شوية ؛ ازاي هتقفل و عمالين ينزلو موديلات جديدة و يستثمروا ملايين فيها و لو نلاحظ ان اي وكيل قفل قبل كدة كان قبل ما يقفل مر بسنوات من تقلص في نشاطه يعني ولا بينزل موديلات جديدة ولا بيستثمر في مراكز صيانة و خدمة عملاء ؛ هيصرف عشان يقفل وللا يلم فلوسه و يكسب!!
قديم 18-04-2010, 03:37 PM
vito.vito vito.vito غير متواجد حالياً

vito.vito will become famous soon enough

انا بصراحه بحترم البريلياننس جدا ووالدي شافها فايقولي العربيه دي الماني قولتله لا دي صيني فمصدقش قالي بس شكلها عربيه فخمه قولتله هي اعلي اسعار الصيني وامكانيتها كلها الماني وعربيه شكلها رهيب بس هو مقتنعش بها لانها صيني بس هو لا ركبها ولا جربها وحكم عليها فا دا غلط طبعا فا انا بصراحه مش عارف انا لو ماكانك هاجبها لانها عربيه خطيره توكلي علي الله واشتري ومفيش حاجه قافله ان شاء الله