العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki

سوزوكى Suzuki بدات شركة سوزوكى نشاطها فى عام 1909 كشركة اقمشة لاكن مع الثورة الصناعية فى اليابان تحولت لانتاج السيارات عام 1952 وهيا تخضع حاليا لشركة جنرال موتورز حيث تملك الاخيرة نسبة 20% من اسهمها كما تمتلك سوزوكى شركة ماروتى الهندية Maruti من اشهر موديلاتها: سويفت ماروتى التو ليانا وايجنيس وجيمنى وجراند فيتارا و SX4 XL7

قديم 18-05-2013, 02:15 PM
mtamer_fa mtamer_fa غير متواجد حالياً

mtamer_fa is on a distinguished road
افتراضي تكيف السويفت

السلام عليكم
انا بدور على عربية من فترة طويلة بس كل العربيات السعر مغالى فية جدا ومنها محتاجة تظبيط واخر اما زهقت قلت اخلى عربيتى هى سوزوكى سويفت 93 يابانى فبريكة وكويسة جدا معايا عفشة ومتور وجرى وانا بحافظ عليها بس المشكلة الى مخليانى عاوز اغيرها التكيف مش بيبرد كويس على الطريق كويس جدا ولكن جوا البلد فى الزحمة اما اقف واتحرك مش كويس بيفصل ويشتغل كل اقل من دقيقة وبيخلى العربية مخنوقة

ياريت يكون فية حل ولو اتعمل انا مش هفكر ابيعها خالص
قديم 18-05-2013, 03:40 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تكيف السويفت

روح اكشف على شحن الفريون .. ممكن يكون ضغط الفريون قليل ..

لو الضغط قليل اوى انصحك تفضيه خالص وتكشف على دوره التبريد كلها علشان لو فى تسريب تعالجه وتريح دماغك ..

بص علشان اكون صريح معاك تكييف السويفت مهما كان مش هيبقى اداؤه عالى اوى ولازن يخنق العربية لان الموتور 1300 CC ..

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 18-05-2013, 03:53 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تكيف السويفت

روح اكشف على شحن الفريون .. ممكن يكون ضغط الفريون قليل ..

لو الضغط قليل اوى انصحك تفضيه خالص وتكشف على دوره التبريد كلها علشان لو فى تسريب تعالجه وتريح دماغك ..

بص علشان اكون صريح معاك تكييف السويفت مهما كان مش هيبقى اداؤه عالى اوى ولازن يخنق العربية لان الموتور 1300 CC ..

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ