العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > بونتو PUNTO

قديم 13-05-2013, 02:17 PM
Miko86 Miko86 غير متواجد حالياً

Miko86 is on a distinguished road
عاجل ايهم السيارة الافضل: فيات بونتو او هيونداى i10 او شيفرولية سبارك او اسبيرانزا؟

اريد ان اعرف ايهم الافضل من حيث قوة الاستحمال و اسعار قطع الغيار و التوكيل؟؟
و للعلم ان هذه سيارة لفتاة .....
قديم 13-05-2013, 04:50 PM
mira lada mira lada غير متواجد حالياً

mira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to behold
افتراضي رد: ايهم السيارة الافضل: فيات بونتو او هيونداى i10 او شيفرولية سبارك او اسبيرانزا؟

هيونداى I 10 او فيات بونتو.
قديم 13-05-2013, 06:13 PM
الصورة الرمزية محمد اوبل
محمد اوبل محمد اوبل غير متواجد حالياً

محمد اوبل has a spectacular aura aboutمحمد اوبل has a spectacular aura aboutمحمد اوبل has a spectacular aura about
افتراضي رد: ايهم السيارة الافضل: فيات بونتو او هيونداى i10 او شيفرولية سبارك او اسبيرانزا؟

السلام عليكم احب اضيف رأى انا معايا i10 من سنه بالضبط ومعايا عربيتين اوبل من قبليها طبعا الفرق كبير بين الصناعه الالمانى والكورى ولكن رغم كده الi10 عجبتنى جدا جدا لدرجه انى ركنت الاوبل ومبركبش غيرها ببساطه لو معظم استخدامك جوه البلد وفارق معاك البنزين والركنه هى ممتازه جدا وتكييف اكتر من رائع ونعومه غريبه وصالون فى الامام كويس جدا وقطع غيار معقوله بس اغلى من الفيرنا شويه
اما الاسبيرانزا كويسه صاج ممتاز وشكل وكماليات وصالون مريح بس سوق بعد البيع مش قوى وقطع غيار مش زى الi10 فى الوفره والسعر واحساس انك راكب صينى مش ظريف مع احترامى للصينى طبعا
الاسبارك جربتها هى مش وحشه بس صالون صغير حبتين وثبات مش كويس وقدره محرك متواضعه جدا بس على قد سعرها
البونتو اوسعهم فى الصالون والكفائه والاداء بس انا شخصيا اخاف منها سوق بعد البيع تقيل وقطع غيار مش منتشره بكثره وصيانه مش زى الi10
الاختصار لو عاوز ركوبه وقوه البونتو بس مش عمليه فى شغلها بعد كده ولو كماليات وحركات الاسبيرنزا ممتازه ولو اقتصاديه وركنه ممتازه الاسبارك اما ال i10 انا بعتبرها الحل الوسط بين كل اللى فات والله اعلم على فكره هى اعلى سعر عند اعاده البيع وربنا يوفقك للى فيه الخير

الكلمات الدليلية
اسبيرانزا, بونتو, i10, سبارك