العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > إطارات السيارة

إطارات السيارة ساحة تتناول كل ما يتعلق بإطارات السيارات و الجنوط

قديم 04-12-2013, 04:44 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute
افتراضي رد: معلومات عن الكاوتش و الجنوط 5

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moneer_marco مشاهدة المشاركة

متشكر جدا على تعبك وربنا يعطيك تعبك
عفوا يا فندم.
قديم 04-12-2013, 05:07 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

معلش انا كنت عايز اجننط عربيتي الاونو عايز اعلي الثبات بتاعها و بصراحة
فمش عارف اركب جنط 13 وكوتش عريض احسن ولا جنط 14

وهيكون مقاس الكاوتش كام انا كنت عاجبني شكل الجنوط اللي بيكون الكاوتشبتاعها عريض وبارز للخارج شوية

ومعلش هتقل عليك بس فعلا انا حاسس اني محتاس ومش فاهم اوي في موضوع الارقام والحسابات الكبيرة ديه

قديم 05-12-2013, 05:41 AM
الصورة الرمزية svneleven

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Marlborooo مشاهدة المشاركة

معلش انا كنت عايز اجننط عربيتي الاونو عايز اعلي الثبات بتاعها و بصراحة
فمش عارف اركب جنط 13 وكوتش عريض احسن ولا جنط 14

وهيكون مقاس الكاوتش كام انا كنت عاجبني شكل الجنوط اللي بيكون الكاوتشبتاعها عريض وبارز للخارج شوية

ومعلش هتقل عليك بس فعلا انا حاسس اني محتاس ومش فاهم اوي في موضوع الارقام والحسابات الكبيرة ديه
تؤمرني يا باشا. أولا يا ريت تديني مقاسها الأصلي عشان ما نبعدش عنه و كمان عاوز أعرف أولوياتك يعني المهم الثبات و الا الراحة و الا الاتنين. الخوف كله من موضوع أن احنا نجيب مقاس كاوتش أكبر أو أعرض و بعد كده يحك في الرفارف و أنت بتاخد مطب أو و أنت بتلف الدركسيون.
الكاوتش البارز لبره جميل ماشي لكن المهم الكاوتش ما يجيش تحت الرفرف عشان لو حملت أو أخدت مطب هوا الرفرف هينزل علي الكاوتش.
قديم 05-12-2013, 05:55 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة svneleven مشاهدة المشاركة

تؤمرني يا باشا. أولا يا ريت تديني مقاسها الأصلي عشان ما نبعدش عنه و كمان عاوز أعرف أولوياتك يعني المهم الثبات و الا الراحة و الا الاتنين. الخوف كله من موضوع أن احنا نجيب مقاس كاوتش أكبر أو أعرض و بعد كده يحك في الرفارف و أنت بتاخد مطب أو و أنت بتلف الدركسيون.
الكاوتش البارز لبره جميل ماشي لكن المهم الكاوتش ما يجيش تحت الرفرف عشان لو حملت أو أخدت مطب هوا الرفرف هينزل علي الكاوتش.

الله يخليك يا فندم وشكرا لاهتمامك

هو الجنط 13 ومقاس الكاوتش مش عارف هو متوسط هشوف لسيادتك الرقم واقولك

انت عارف ان الاونو عربية خفيفة علي الطريق فانا ناوي اسافر بيها من بورسعيد للمنصورة

يعني الطريق معايا شوية دولي وشوية زراعي:shwt :

انا مش فارق معايا قصة الراحة في المطبات بس خايف ابوظ العفشة عشان مستحيل افادي كل النقر

فانا معلش عايزك تحققلي المعادلة الصعبة

ومتشكرا جداااااااا جدااااااااا لاهتمامك

قديم 06-12-2013, 04:45 AM
الصورة الرمزية svneleven

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Marlborooo مشاهدة المشاركة

الله يخليك يا فندم وشكرا لاهتمامك

هو الجنط 13 ومقاس الكاوتش مش عارف هو متوسط هشوف لسيادتك الرقم واقولك

انت عارف ان الاونو عربية خفيفة علي الطريق فانا ناوي اسافر بيها من بورسعيد للمنصورة

يعني الطريق معايا شوية دولي وشوية زراعي:shwt :

انا مش فارق معايا قصة الراحة في المطبات بس خايف ابوظ العفشة عشان مستحيل افادي كل النقر

فانا معلش عايزك تحققلي المعادلة الصعبة

ومتشكرا جداااااااا جدااااااااا لاهتمامك
تمام أنا منتظر حضرتك تجيبلي المقاس لكن المهم يكون المقاس الأصلي مش مقاس حضرتك غيرته قبل كده أو مثلا صاحب العربية القديم كان مغيرة.