العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > التعديلات الشكلية

التعديلات الشكلية موضوعات التعديلات الشكلية على السيارة خارجيا او داخلياً او ما يسمى بال - car Styling visual tuning

قديم 31-07-2012, 08:32 PM
mik mik غير متواجد حالياً

mik has a spectacular aura aboutmik has a spectacular aura aboutmik has a spectacular aura about
افتراضي رد: اجمد تعديلات على فيات (( وتحدى ))

تتكلف كام عشان تبق بالنضافة دي والشكل دا
وتعديل الاداء يتكلف كام؟
قديم 02-08-2012, 02:44 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

اولاً يا مايك يا اخويا البى ام اللى كانت معاك ربنا يعوض عليك وتجيب احسن منها ان شاء الله بس ال 132 ركوبة بعيدة اوى عنها فانا خايف بعد التعديل كمان متعجبش مقارنة بالبى ام

وبالنسبة للتعديلات اللى فى الفيديو
الفيبر بالكتير 500 جنية عتب وكساحات
ولو هتعمل فيها شوية سمكرة على دوكو نظيف اوى هتخش فى 2 - 3 الاف جنية
يعنى ممكن فى رينج 5 الاف تظبطها برة وجوة فرش واكسسوارات تبقى احسن من اللى فى الفيدو كمان

التونينج ممكن ياخد معاك خمسة كمان وممكن عشرة كمان لانك هتغير موتور (يستحن تجيبة كامل بكل حاجتة)
ده غير اى تعديلات تانية فى الحوض (شدادات - قواعد موتور)
ده غير غير ريداتير اكبر واحدث
ده غير طرمة بنزين وبوجيهات فلاتر سبور وسلوك بوجيهات سبور وباقى اكسسوارات التوننج
وبالنسبة للمواتير هى ليها موتور 2000 سى سى عادى
2.0 litre petrol with Bosch L-jetronic fuel injection producing 122 hp (91 kW) 1995 cc
والفين بسوبر شارجر وديه الموديلات بتاعة ال 132 والارجنتا الاخيرة تمانينات
بس مليش فى قطع غيار الفيات ممكن تجيبها منين وبكام

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 02-08-2012, 03:14 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

جديد موتور الفيات التيبو فى بورسعيد 2000 سى سى 16 صباب
من أقوى مواتير الفيات وأحسنهم لل132
قديم 03-08-2012, 12:51 AM

mik has a spectacular aura aboutmik has a spectacular aura aboutmik has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

اولاً يا مايك يا اخويا البى ام اللى كانت معاك ربنا يعوض عليك وتجيب احسن منها ان شاء الله بس ال 132 ركوبة بعيدة اوى عنها فانا خايف بعد التعديل كمان متعجبش مقارنة بالبى ام

وبالنسبة للتعديلات اللى فى الفيديو
الفيبر بالكتير 500 جنية عتب وكساحات
ولو هتعمل فيها شوية سمكرة على دوكو نظيف اوى هتخش فى 2 - 3 الاف جنية
يعنى ممكن فى رينج 5 الاف تظبطها برة وجوة فرش واكسسوارات تبقى احسن من اللى فى الفيدو كمان

التونينج ممكن ياخد معاك خمسة كمان وممكن عشرة كمان لانك هتغير موتور (يستحن تجيبة كامل بكل حاجتة)
ده غير اى تعديلات تانية فى الحوض (شدادات - قواعد موتور)
ده غير غير ريداتير اكبر واحدث
ده غير طرمة بنزين وبوجيهات فلاتر سبور وسلوك بوجيهات سبور وباقى اكسسوارات التوننج
وبالنسبة للمواتير هى ليها موتور 2000 سى سى عادى
2.0 litre petrol with Bosch L-jetronic fuel injection producing 122 hp (91 kW) 1995 cc
والفين بسوبر شارجر وديه الموديلات بتاعة ال 132 والارجنتا الاخيرة تمانينات
بس مليش فى قطع غيار الفيات ممكن تجيبها منين وبكام
بجد متشكر ياكبير علي النصيحة بس معلش في كام استفسار كدا
اولا انا عمري ماسمعت ان في موتور 132 سوبر شارجر
فا ياريت توضحة اية دا لان انا بجد جديد في الفيات خالص
انا هقولك دماغي عايزة اية وانت قولي هتاج اية
انا عايز عربية نضيفة واسعة متكنش شكلها عرة يعني وانا بتكلم عن ال32 مش اي عرلابية تانية يعني عايزها زي ما بقولك كدا
من حيث الشكل متكنتش يعني زي ال32 الي بنشوفها طالع عين اهلها دي عارف ان دا كلو سمكرة وحجات من دي ورش
نيجي بقي للاداء
انا عايز عربية سحبها حلو مش وهمي يعني وانا عارف انها حتي مش هتقرب للبي ام خالص لان البي ام حتي لو اتزنقت وحطتلها 80 بتجري ولا كان حاجة حصلت
تفتكر ال32 ممكن يكون ليها موتور ميخربش بيتي يعني لان مشاويري طويلة اوي ويكون سحبة حلو وابن ناس زي العربيات الكوري او الصيني مثلا مش بي ام ولا مفيش منها رجا يعني بطة بلدي زي الي بنشفها
وهل العربية دي ممكن توطا شوية ويركبلها جنوط كبيرة ولا متستحملش وهل ينفع ليها تكييق وباور والكلام دا ولا بردو لا يعني من الاخر ممكن تقرب من انها تكون حديثة بنسبة كام بتكلفة مش كبيرة في العادي يعني
معلش انا عارف هتعبك معايا بس انت بقي موسوعة يعني ربنا يحميك فا شوف كدا وقولي تنصحني بئية
المسافة الي ممكن امشيها في المستقبل القريب حوالي 230 كيلو في اليوم
وبالمناسبة البي ام كانت 1800 سي سي وكانت بتستهلك في ال350 كيلو 30 لتر تقريبا 92 واقل بكتير لو 80 دي بالموتور الي هترشحهولي هيبق نظامها اية
اسف بجد طولت عليك معلش
قديم 03-08-2012, 12:54 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

جديد موتور الفيات التيبو فى بورسعيد 2000 سى سى 16 صباب
من أقوى مواتير الفيات وأحسنهم لل132
متشكر اوي ياجميل عالمشاركة دي بس اتمني منك معلومات اكتر عن الموتور والموتور دا تقريبا جر امامي صح ؟؟
ازاي ينفع لل32 معلش اصل بجد مش عارف فا اتمني معلومات اكتر وسعرة كام معلش هتعبك معايا

الكلمات الدليلية
dogan, fiat 126, fiat 127, fiat 128, fiat 131, fiat 500, fiat uno, دوجان, شاهين, regatta, sahin, tuning