العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 07-05-2012, 10:56 PM
الصورة الرمزية mustafa mahmoud
mustafa mahmoud mustafa mahmoud غير متواجد حالياً
من انا؟: مجنون دريفت
التخصص العملى: طالب بكلية هندسة
هواياتي: رياضة السيارات

mustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura about
افتراضي رد: ازاى تظبط عربية قديمة و تحس انك راكب عربية جديدة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_zamalek7 مشاهدة المشاركة

الموضوع جميل جدا بس فى ادوات عزل بتفرش الارضيه بيها قبل الجلد ونفس النظام بالنسبه للسقف ولو حبيت تعمل بانوراما تشوف حد شاطر يذود العتب بالرصاص عشان يحافظ على وزن العربيه كمان والزجاج بردو يتركب ليه عازل حرارى يعمل حوالى 1500 او اقل عشان التكييف ساعتها هيبقى زى الجديد واحلى بس الكلام ده عايز واحد رايق غاوى التميز يعنى كل فين وفين لو لقيت عربيه قديمه تحس انها جميله جدا وكل واحد وباله بقى البيعمل كده اعتقد بشترى شاسيه بس وعضم وهو بيعمل الباقى على ايده وفعلا مش مكلف يعنى هيكلف مثلا بالكتيرقوى العربيه والتظبيات تعملها 45 الى 50 الف ده لو هتركب احسن حاجه وهعمل عربيه وهميه فيها كل الاوبشن وبتجمع بين الراحه والرفاهيه والقوه والمتانه والابشن الحديث انا حتى ممكن اعمل تابلوه جديد واعمل فرش للبيبان جديد يبقى جمبى السنتر زى الجديد واعمل مرايات فيها اشارات وضم ونفس الوقت عربيه عضمها قوى جدا والله فكره كويسه قوى قوى قوى قوى بس هتاخد وقت مش اكتر
بص الموضوع ده مش بيفرق معايا فى الفلوس الحمد لله و تانى حاجة انا كرهت الجديد عشان خفيف و عامل حدثاتين بى اكسنت و صنى عشان كدة مش عايز اركب جديد تانى انا عامل عندى المرايات ضم و كهربا و السنتر و الازاز و التحكم بتاع المرايات جمبى فى الباب و كل باب فى زرار الزجاج بتاعه و عايز اوصل انى اركبلها ABS و هعملها ان شاء لله بس كل المشكلة انها عايزة واحد صايع زيى انا كدة معنديش اى حاجة ورايا و هاوى عربيات و تظبيطها
قديم 08-05-2012, 01:56 AM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mustafa mahmoud مشاهدة المشاركة

بص الموضوع ده مش بيفرق معايا فى الفلوس الحمد لله و تانى حاجة انا كرهت الجديد عشان خفيف و عامل حدثاتين بى اكسنت و صنى عشان كدة مش عايز اركب جديد تانى انا عامل عندى المرايات ضم و كهربا و السنتر و الازاز و التحكم بتاع المرايات جمبى فى الباب و كل باب فى زرار الزجاج بتاعه و عايز اوصل انى اركبلها ABS و هعملها ان شاء لله بس كل المشكلة انها عايزة واحد صايع زيى انا كدة معنديش اى حاجة ورايا و هاوى عربيات و تظبيطها
طب تمام وكمان خد بالك اصلها حتى لو عملت 50 الف وده بالكتير قوى مفيش زيرو بى الفلوس ديه يجمع بين المميزات الهتبقى عندك وربنا يوفقكك ان شاء الله ومش تنسى تبقى ترفعلنا الصور

قديم 09-05-2012, 02:46 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

العربية مش بسعرها
أهم حاجة لما تيجى تركب عربية تقدر على مصاريفها
وتعمل حسابك انها ماتحرجكش قدام الناس مش تسيبها لما تقع
قديم 09-05-2012, 04:01 PM
الصورة الرمزية mustafa mahmoud
mustafa mahmoud mustafa mahmoud غير متواجد حالياً
من انا؟: مجنون دريفت
التخصص العملى: طالب بكلية هندسة
هواياتي: رياضة السيارات

mustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

العربية مش بسعرها
أهم حاجة لما تيجى تركب عربية تقدر على مصاريفها
وتعمل حسابك انها ماتحرجكش قدام الناس مش تسيبها لما تقع
شكرا لرد لالجميع و التحفيذ و الحمد لله انا ايدى على طول فى العربية و العربية ديه معروفة بنضافتها فى كل حتة كل اسبوع ليها يوم تتغسل و تتلمع بى البولش و مرة كل شهر Car Care
قديم 09-05-2012, 04:43 PM
omskmaher omskmaher غير متواجد حالياً

omskmaher has a spectacular aura aboutomskmaher has a spectacular aura about

اولا شكرا للرد
تانى حاجة انا مثلا صارف 32 الف جنيه على عربية ارجنتا بس عشان بحب العربية ديه و معانا من ايام الزيرو كانت بتاعت جدى و بحبها جدا عشان كل اما بركبها بفتكر جدى الله يرحمو عشان كدة انا صارف و بعدين فى ناس تحب تعمل كل حاجة فى العربية عشان لقدر الله و عطلت يكون هو عارفها احسن ما تقف منك فى الشارع و انت مش عارف فيها ايه بالظبط يعنى انا مثلا معدل العفشة بعفشة اسبور على سكاكين مش طنابير و المكنة 2500 تربو و انشكشن و الصالون ريكاردو كامل و زينون و عدة صوت و كل حاجة انا فى ناس بتشد معايا على الدائرى و انا رايح الجامعة مش بتتخيل حتى انها موديل 84 و معروض عليا فيها دلوقتى 55 الف جنيه و انا مستحيل ابعها و كل واحد و دماغو فى عربيتو
و اختلاف رأى لا يفسد للود قضية ...................روح يا شيخ الله............... يرحم جدك