العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 02-03-2009, 11:29 PM
yasser taha yasser taha غير متواجد حالياً

yasser taha is a splendid one to beholdyasser taha is a splendid one to beholdyasser taha is a splendid one to beholdyasser taha is a splendid one to beholdyasser taha is a splendid one to beholdyasser taha is a splendid one to behold
افتراضي رد: ايه رايكم في السايبا الأيرانية ؟؟ و لا سوزوكي التو

انا مستنى نصيحة حضرتك يا استاد وائل
قديم 03-03-2009, 12:00 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser taha مشاهدة المشاركة

شكرا يا استاد ابو نورا
انا مقتنع بكلام حضرتك جدا ,و انا طمعان اسال حضرتك سؤال فى موضوع شراء عربية مستعملة
هل اسعار المستعمل المعروض على النت مبالغ فيها شوية ,اصل انا سمعت من اصحابى اللى لسة شاريين من سوق الجمعة اسعار اقل من اللي بنسمعة من على النت,

بص يا باشا المستعمل زى ماقولت لحضرتك عرض وطلب وطبعاً اللى بيحط اعلان على النت ممكن اوى يكون عامل حساب الفصال بعدين غير السعر اللى ممكن يخلص بيه فعلاً
وظروق كل واحد واحتياجاتة بتحكم على النت ناس كتير بتبيع بيع (غناوة) يعنى راجل طالب سعر جالة يبيع مجالوش مش خسران حاجة غير اللى واخد عربيتة ونازل بيها السوق وعايز يخلص

حاجة تانية لازم تاخد بالك منها ان فى السوق فيه تجار بيشغلوا العربيات ويبيعوها ودول ربنا يكفيك شرهم فمتتغرش بالسعر

كمان اية راى حضرتك لو معايا 30 الف اشترى برايد مستعملة اقعد بيها فترة و بعدين انقل على حاجة اكبر ولا اشترى برايد ايرانى جديدة و ااسط الباقى(و الحمد للة مرتبى يسمح) و فى الحالة دة حرام ابيعها قبل فترة كبيره

تشترى زيرو هتخسر فيه من اول يوم تشتريها فيه حتى لو معلقتش نمر فعلشان تاخد من العربية راحتها فى اول 40 - 50 الف كم (سنتين) حرام تبيع قبل سنتين
ولو عايز عربية تتعلم عليها مش مستحب تجيب زيرو برضو خليك فى كسر الزيرو افضل واريح من الاقساط

و على فكرة انا لا املك عربية لكن احيانا باتسنكح على اخواتى و اركب عربياتهم.......ز
و جزاك اللة كل خير
الرد فى التعقيب .......

وتحت امرك فى اى سؤال تانى واسف على التأخير فى الرد

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 03-03-2009, 01:58 AM
yasser taha yasser taha غير متواجد حالياً

yasser taha is a splendid one to beholdyasser taha is a splendid one to beholdyasser taha is a splendid one to beholdyasser taha is a splendid one to beholdyasser taha is a splendid one to beholdyasser taha is a splendid one to behold

متشكر يا فندم
جزاك اللة خيرا