العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 03-10-2010, 04:49 PM
الصورة الرمزية dragon
dragon dragon غير متواجد حالياً

dragon has a spectacular aura aboutdragon has a spectacular aura about
افتراضي رد: تجربة جامد جدا مع لمبات فليبس رالى phillips rally

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة b A d R مشاهدة المشاركة

دراجوووووون .. الموضوع جامد فعلا أنا عايز أركب فيليبس فعلا بس كنت متردد علشان خايف يبقوا ضعاف .. هركبهم إنشاء الله بس قولي جايبهم منين في القاهرة
ياحبى نورت الموضوع
انا عاوز اقولك انة بفضل ربنا قبل اى حاجة ان اللمض دية كانت السبب انى طلعت من الموت على طريق شرم الشيخ لائنة كان فى الطريق جمل وبعد منة جمل تانى وقفين بالعرض فى وسط الطريق والحمد لله عشان النور قوى جدا شوفتهم واتفدتهم ويسلام عليهم على صحراوى اسكندرية ظههههر كدا وربنا يبارك للجميع
شوف ياحبى فى شارع اسمة شارع دمشق دة فى مصر الجديدة وفى طبعا التوفقية فى وسط البلد ودة اكبر سوق هناك وارخص من دمشق اللمبة الواحدة ب 25 جنية يعنى ال 2 ب 50 وفى انواع تانية المانى اسمها جان دية تقريبا الى الدكتور نبيل ركبهم دول ب 18 الواحدة وفى نوع اسمة تنجسرام ب 20 الفكرة كلها ان حضرتك تجيب نوع لمبة نضيف والوات بتاعة قوى فوق ال وات100 بس ياريت متجيبش غير ال 3 انواع دول انا عندى الفليبس الرالى 100 وات بس اهم اهم اهم حااااااجة عشان دراع النور مش يبوظ منك تركب كتاوت نضيفة جيب افضل نوع كتاوت لو تعرف لائن دة بيحمى دارع النور وبيطلع اقصى قدرة للمبة غير كدا مش مطلوب تعمل اى حاجة تانية بس لازم يكون الفانوس عندك نضيف والقمرة بتاعتة سليمة ونضيفة عشان تظهر قوة اللمبة هنا واى استفسار انا فى الخدمة

قديم 03-10-2010, 04:50 PM
الصورة الرمزية dragon

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

شكرا دراحون علي الموضوع المتميز
ياحبى انتة الى متميز ربنا يخليك ونورت الموضوع

قديم 03-10-2010, 05:43 PM
الصورة الرمزية samehsaeed
samehsaeed samehsaeed غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير إلى الله
التخصص العملى: مبرمج دوت نت
هواياتي: القرآة والتعلم

samehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of light
Post رد: تجربة جامد جدا مع لمبات فليبس رالى phillips rally

جميل جدا جدا بس هل ده بيأثر على كهرباء السيارة على المدى البعيد؟ وسؤال تاني معلش ليه لازم أغير الكتاوت؟

اللهم إنك عفو كريم تحب العفو فاعف عنّا

قديم 03-10-2010, 06:37 PM
الصورة الرمزية b A d R
b A d R b A d R غير متواجد حالياً

b A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of light

حبيبي يا دراجون و الله كلك ذوق .. شارع التوفيقية أنا كل يومين فيه أنا في أرض الجولف مش بعيد عنه يعني .. أنا هروح أجيب الفيليبس الرالي و ميرسي كتييييير يا معلم ربنا يخليك
قديم 03-10-2010, 10:46 PM
الصورة الرمزية dragon

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samehsaeed مشاهدة المشاركة

جميل جدا جدا بس هل ده بيأثر على كهرباء السيارة على المدى البعيد؟ وسؤال تاني معلش ليه لازم أغير الكتاوت؟
لا مش بيأثر على كهرباء العربية خالص مدام حضرتك مركب كتاوت
انا مقولتش تغير كتاوت اصلا انا بقول لحضرتكم تركبوا مع اللمض كتاوت عشان ميكون تحميل الوات العالى للمض على كهرباء العربية فقط يكون التحميل العادى للعربية الى هوة 55/60 وات من العربية واى زيادة يتحملها الكتاوت وكدا حضرتك تحافظ على كهرباء العربية زى الفل واى سؤال انا فى الخدمة ياحبى