العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 06-09-2010, 10:23 PM
الصورة الرمزية dragon
dragon dragon غير متواجد حالياً

dragon has a spectacular aura aboutdragon has a spectacular aura about
افتراضي رد: تجربة جامد جدا مع لمبات فليبس رالى phillips rally

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وائل البطاوى مشاهدة المشاركة

شكرا على المعلومة يا باشا بس انا عايز اعرف هى فى شارع دمشق اللى فى المهندسين ولا اللى قى مصر الجديدة وهل فى اماكن تانية بتبيعه ولا لأ وشكرااااااا
الى فى مصر الجديدة ياحبى على فكرة مش شرط ممكن فى التوفقية وممكن فى اى محل موزع معتمد فليبس دية لمض منتشرة فى اى مكان يعنى هية او التنجسرام
قديم 07-09-2010, 01:14 AM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dragon مشاهدة المشاركة

غير يادكتور ومتخليش حد يقص فى الضفيرة لو العربية لسة فى التوكيل فى ضفيرة كهرباء بتتباع جاهزة كدا بالكتاوت بتعتها فكرتها عاملة زى مشترك الكهرباء كدا بتركب فيها انتة الفيش بتاعت العربية الاصلية وبعد كدا من الطرف التانى بيكون فى بقى الفيشة الى حتركب فيها اللمبات الجديد لاكن لو العربية مش فى الضمان عادى ويارب الموضوع يكون عجبك يا دكتور نبيل ونورت الموضوع
شكراً يا dragon وأنا رحت النهاردة عند الكهربائى بتاعى بناء على ميعاد سابق حجزته معاه ولقيته فعلاً جاب فيشة جديدة لكل فانوس بحيث ما يجيش جنب الضفيرة الأصلية خالص لأن العربية فى الضمان وجاب كتاوت ممتازة ركبها وساب الفيش القديمة ماقصهاش وركب الفيش الجديدة والكتاوت وجاب لمبات ألمانى مقاس 120/200 wt وركبها ، وطلعت بيها بعد الفطار فى طريق عتمه ( الطريق الدولى فى اسكندرية ) وبصراحة لقيت فرق كبير جداً فى شدة الإنارة سواء الواطى أو العالى والحمد لله ، وأريد توجيه شكرى لك على الفكرة الجميلة المفيده فعلاً لأعضاء المنتدى ، وياريت لو كل واحد عنده فكرة جديدة جربها يقول لنا عليها زيك كده
بس عايز أقول إن مش أى كهربائى ممكن يعمل شغل كويس فى العربية لازم نحرص

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية
قديم 07-09-2010, 03:26 AM
الصورة الرمزية dragon
dragon dragon غير متواجد حالياً

dragon has a spectacular aura aboutdragon has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل عبدالرحمن مشاهدة المشاركة

شكراً يا dragon وأنا رحت النهاردة عند الكهربائى بتاعى بناء على ميعاد سابق حجزته معاه ولقيته فعلاً جاب فيشة جديدة لكل فانوس بحيث ما يجيش جنب الضفيرة الأصلية خالص لأن العربية فى الضمان وجاب كتاوت ممتازة ركبها وساب الفيش القديمة ماقصهاش وركب الفيش الجديدة والكتاوت وجاب لمبات ألمانى مقاس 120/200 wt وركبها ، وطلعت بيها بعد الفطار فى طريق عتمه ( الطريق الدولى فى اسكندرية ) وبصراحة لقيت فرق كبير جداً فى شدة الإنارة سواء الواطى أو العالى والحمد لله ، وأريد توجيه شكرى لك على الفكرة الجميلة المفيده فعلاً لأعضاء المنتدى ، وياريت لو كل واحد عنده فكرة جديدة جربها يقول لنا عليها زيك كده
بس عايز أقول إن مش أى كهربائى ممكن يعمل شغل كويس فى العربية لازم نحرص
الف شكر ليك يا دكتور وفعلا مفيش اى كهربائى بيعرف يشتغل شغل نضيف انا الى عندى جبلى الضفيرة الى قلت لحضرتك عليها الجاهزة دية وبرضة مقربش للضفيرة خالص يارب فعلا يكون الموضوع كان مفيد لحضرتك ولكل الاعضاء وياريت تقولنا على نوع اللمض الى حضرتك استخدمتها وسعرها عامل كام والف شكر لحضرتك وكل عام وانتم بخير
قديم 07-09-2010, 11:55 AM
shazly_ziko shazly_ziko غير متواجد حالياً

shazly_ziko is on a distinguished road

واللة انا مش عارف اشكرك ازاى بجد الموضوع ده مهم جدا لاى حد خاصة وان كان بيسوق فى وقت متاخر بجد واللة انت مجهودك ده رائع واكتر من ممتاز وتسلم ايدك يا معلم
قديم 08-09-2010, 12:58 AM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dragon مشاهدة المشاركة

الف شكر ليك يا دكتور وفعلا مفيش اى كهربائى بيعرف يشتغل شغل نضيف انا الى عندى جبلى الضفيرة الى قلت لحضرتك عليها الجاهزة دية وبرضة مقربش للضفيرة خالص يارب فعلا يكون الموضوع كان مفيد لحضرتك ولكل الاعضاء وياريت تقولنا على نوع اللمض الى حضرتك استخدمتها وسعرها عامل كام والف شكر لحضرتك وكل عام وانتم بخير
اللمبات اللى جبتها سعرها 18 جنيه للواحده
الكتاوت 80 جنيه
الفيش 40 جنيه
مصنعية 50 جنيه

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية