العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 01-05-2010, 05:29 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز افضل شركة تامين من حيث السرعة فى التعامل والراحة وكل حاجة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامين سيارات مشاهدة المشاركة

السلام عليكم شركة قناة السويس للتامين الاصلاح فى خلال حسب اصابة السيارة و مش هاتدفع فلوس هاتصلح و تمشى فى مركز معتمد من شركة قناة السويس للتامين و استلام السيارة من المكان الى تحبة و تسليمها ليك فى المكان الى تحبة الشغل البيت اى مكان
معايا شيروكى 1998 فبريكة برة وجوة قسط التامين حيبقى كام ونسبة التحميل كام
قديم 01-05-2010, 06:37 PM
corsair
Guest

حبيبي عموره عايز منك خدمه هل في تامين علي التاكسي الابيض الجديد مع العلم ان صاحبه بيدفع تامين مع قسط العربية الشهري بس حصلت مشكله كدا ولاقا شركة التامين حملته 70 % من الاصلاح والشركة اتحملت 30% فياريت تقولي ايه نظام الموضوع ده هينفع ولا لا
قديم 01-05-2010, 07:32 PM
nafadnnnnnnnnnn nafadnnnnnnnnnn غير متواجد حالياً

nafadnnnnnnnnnn is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامين سيارات مشاهدة المشاركة

السلام عليكم شركة قناة السويس للتامين الاصلاح فى خلال حسب اصابة السيارة و مش هاتدفع فلوس هاتصلح و تمشى فى مركز معتمد من شركة قناة السويس للتامين و استلام السيارة من المكان الى تحبة و تسليمها ليك فى المكان الى تحبة الشغل البيت اى مكان
شكرا لرد حضرتك بس ليا سؤال هو ينفع التصليح يكون فى التوكيل ولا هما بيصلحوها بمعرفتهم وشكراااااا
قديم 01-05-2010, 09:35 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

اخى العزيز corsair بالنسبة لموضوع التاكسى مافيش عندى تامين للتاكسى فى قناة السويس للتامين

اما بالنسبة لموضوع وثيقة التامين الموضوع دة فى اية مصر للتامين لانهم الى مسؤولين عن موضوع تامين التاكسى و مخسرهم لدرجة ما تتخيلهاش فعلا

فما كان منهم الا انهم حملو السائق استهلاكات كتير جداا منها انهم يقللو القسط و خصوصا انة شهرى و منة انة يقلل التعويض على الشركة لانه موضوع مكلف جداا

و دة يقولك حاجة ماتفرحش انك دفعت قليل لانهم برضة على حسابك ادفع قسط بجد و اقراء الشروط الى فى الوثيقة بتاعتك و اعرف اذا كان فى تحملات و استهلاك قطع الغيار كام يعنى تستفسر

عمرو احمد
01003388954
قديم 01-05-2010, 09:39 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

اخى العزيز nafadnnnnnnnnnn ممكن تصلح فى التوكيل بس الوقت هيبقى كبير + انك هاتدفع الفاتورة الاول و ترجع للشركة تصرفلك بس احب اقولك ان فاتورة التوكيل معتمدة بالكامل يعنى دفعت 5 الاف الشيك ب 5الاف وانت كنت طالب حاجة تريحك من وجع الدماغ فاقلتلك على النظام الى انا كنت شرحتهولك و على فكرة المركز دة لية كذا فرع و معتمد لدى الشركة عندنا و فية السرعة و الكفائة فى العمل و مش هاتدفع فلوس

بص يا باشا انا عندى كل حاجة ممكن تتخيلها فى التامين و التصليح كلة على حسب طلبك يعنى مش عاوز العربية تتاخر اجيبهالك بسرعة من غير ما تدفع فلوس ولا الكلام الفاضى دة انت مش هاتدفع اللا قسط التامين فقط من غير اى حاجة و انا تحت امرك

عمرو احمد
01003388954

الكلمات الدليلية
تأمين سيارات مصر, حادث سيارة