العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > FIAT Tempra

قديم 01-01-2013, 09:34 PM
a7med33 a7med33 غير متواجد حالياً

a7med33 is on a distinguished road
افتراضي هل ممكن استخدام شفاط البنزين اثناء القياده (وليس التسخين فقط) مع دواسه البنزين

هل ممكن استخدام شفاط البنزين اثناء القياده (وليس التسخين فقط) مع دواسه البنزين لانى بحس ان العربيه مع استخدام الشفاط سحبها احسن بضغط بنزين شويه وحتى لو شلت رجلى من على البنزين العربيه بتبقى على نفس السرعه مسافه كبيره حوالى 500 متر مثلا على سرعه 50 انا جديد فى السواقه واما بدون الشفاط السحب اقل هل الشفاط له علاقه بزياده استهلاك البنزين العربيه تمبرا 1400 سىسى
قديم 01-01-2013, 09:37 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل ممكن استخدام شفاط البنزين اثناء القياده (وليس التسخين فقط) مع دواسه البنزين

السلام عليكم
يستحسن لأ لأن السياره هتستهلك بنزين زياده
والله اعلى واعلم
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 01-01-2013, 09:38 PM
الصورة الرمزية wael elhussiny
wael elhussiny wael elhussiny غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رئيس قسم الصيانة وخدمة العملاء
هواياتي: كل شئ عن السيارات

wael elhussiny is just really nicewael elhussiny is just really nicewael elhussiny is just really nicewael elhussiny is just really nice
افتراضي رد: هل ممكن استخدام شفاط البنزين اثناء القياده (وليس التسخين فقط) مع دواسه البنزين

كنت عاوز اعرف حضرتك تقصد ايه بشفاط البنزين؟؟

يارب احمي مصر
قديم 01-01-2013, 10:00 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute

دا اختراعى يا كوتش
اما كان عندى ال 132 gls
كان الشفاط عاده وكنت بعمله مثبت سرعه على الطريق
ههههههههههههههه
اختراع الغلبان

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 01-01-2013, 10:20 PM
abokoko abokoko غير متواجد حالياً

abokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond repute

عندى الشفاط ومش قادر اشغله
لانى لما بشغله ( علشان اسخن العربيه ) العربيه بتبطل
وبترجع تدور بالعافيه
بدورها انى اشغل المارش من غير ما ادوس بنزين كزا مرة
وفى الاخر وبالعافيه بترضي تدور
علشان كده مش بشغله
رغم انى محتاجه يومين البرد اللى احنا فيهم
وقبل كده الميكانيى حاول يظبطه من الكبراتير
بس ولا فايده ووقتها كنت لسه شارى العربيه وبعمل حاجات تانيه فكبرت دماغى

ربي لا تردني الي ارذل العمر- وردني اليك مردا جميلا . و توفني وانت راضي عني و عنا. برحمتك يا ارحم الراحمين