العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 29-10-2009, 11:58 AM
MO MO غير متواجد حالياً
من انا؟: Mo

MO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل اللي نفسه في حاجة عن اللوجان يدخل هنا

هي فيها سينسور
اول لما تدخل النفق بتنور النو ولاااااااااااptmnlo123per 1127
قديم 29-10-2009, 01:12 PM
الصورة الرمزية a7lahamada
a7lahamada a7lahamada غير متواجد حالياً
من انا؟: Hamada a7med
التخصص العملى: طالب في جامعة القاهرة
هواياتي: السيارات

a7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond repute

العربية فيها ايرباج ولا لا ولو سمحت من الاعضاء عايز اعرف هية ولا البرليانس FRV مع العلم بفرق السعر انا بتكلم ن الامكانيات والثبات والموتور علي حد علمي ان الموتور 8 صباب بياكل بنزين كتير وعمرو قصير ه دا صح ولا غط
هي بصراحة شكلها مغري بس عيب الكلاكس دة مستفذ مكانوا غريب جدااااااا واماكن الزجاج بردوا
قديم 29-10-2009, 01:22 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a7lahamada مشاهدة المشاركة

العربية فيها ايرباج ولا لا ولو سمحت من الاعضاء عايز اعرف هية ولا البرليانس FRV مع العلم بفرق السعر انا بتكلم ن الامكانيات والثبات والموتور علي حد علمي ان الموتور 8 صباب بياكل بنزين كتير وعمرو قصير ه دا صح ولا غط
هي بصراحة شكلها مغري بس عيب الكلاكس دة مستفذ مكانوا غريب جدااااااا واماكن الزجاج بردوا
اولا يا باشا العربيه اللوجان الفول اوبشن فيها ايرباج
موضوع هى ولا البرليانس ده انت اللى تقدر تحكمه لما تروح التوكيل وتتفرج على الاتنين وتركبهم من جوه
الامكانيات زيها زى اى عربيه فول اوبشن(باور-تكييف-سنترلوك-زجاج كهربائى-فوجات-كمبيوتر رحلات-كاسيت CD-ايرباج)يمكن اكون ناسى حاجه بس اعتقد ان دول اهم حاجه
الموتور ال8 صباب موفر فى البنزين اكتر من ال16 صباب جوه البلد لكنه مبيديش اداء فى كفائه ال16 صباب على السرعات العاليه(130 و140)هتلاقى التجميع ضعف بعد ال130
الكلاكس اللى فى دراع النور ده فى فئه الهاف اوبشن والفاضيه الفول اوبشن الكلاكس عادى فى الطاره اللى هى طاره الكليو (لان فيها اير باج)
موضوع اماكن الزراير دى ممكن تتعود عليها بسهوله بمجرد ما تتعامل مع العربيه شويه وهتبقى عادى
ارجو انى اكون قدرت افيد حضرتك واوضحلك النقط اللى كنت بتستفسر عنها

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 29-10-2009, 01:28 PM
الصورة الرمزية a7lahamada
a7lahamada a7lahamada غير متواجد حالياً
من انا؟: Hamada a7med
التخصص العملى: طالب في جامعة القاهرة
هواياتي: السيارات

a7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond repute

اولا مشكور كتير علي المعلومة بس انا كنت حابب اعرف راي حضرتك لو مكاني هتختار اية وفيها 2 ولا 1 ايرباج
قديم 29-10-2009, 01:33 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a7lahamada مشاهدة المشاركة

اولا مشكور كتير علي المعلومة بس انا كنت حابب اعرف راي حضرتك لو مكاني هتختار اية وفيها 2 ولا 1 ايرباج
والله يا باشا انا عن نفسى لا افضل السيارات الصينيه(رأى شخصى بحت)
عن نفسى افضل اللوجان لانها اوسع وشنطتها كبيره جدا وثباتها كويس جدا (لغايه 140 مزودتش عن كده وهى مش عربيتى دى عربيه واحد صاحبى)
عشان كده انا لو مكان حضرتك هجيب اللوجان الفول اوبشن واوفر فرق السعر الكبير بين الاتنين
واللوجان فيها ايرباج واحد للسائق فقط

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

الكلمات الدليلية
2010, 323, 504, للرينو, لانوس, مسلم, مصر, أوتوماتيك, موتور, مقارنة, مقاس, اللوجان, التو, البنزين, البطاقة, الي, الجي, الجيل الجديد, السرعة, رينو لوجان, مراكز خدمة وصيانة سيارات