العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 24-02-2012, 07:58 AM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نجوت من حادث فظيع

يا جماعه انا كنت ماشي علي 100 هي 100 دي سرعه يتمشي لها في اقصي اليمين ولا اعمل ايه يعني 100 دي سرعه قليله قووي في مصر انا مش فاهم انتم بتغلطوني علي اي اساس اصلا وعلي فكره الطريق اللي كنت ماشي عليه حارتين رايح وحارتين جااي وبيمر علي ارياف يعني مش ماشي ع الدائري ولا الصحراوي عشان ازود عن 100 انا شايف ان اللي يزود عن 100 اصلا ف طرق زي دي هو اللي يستاهل اللي يحصل له
قديم 24-02-2012, 08:32 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

على فكرة يا استاذ احمد انا لو مكانك كنت حعمل اللى انتا عملته بالظبط

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 24-02-2012, 08:53 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

يا باشا الحمد لله ان انت سليم وان انت عرفت تتصور الوضع قبل حدوثه والا كانت العواقب وخيمه بس اللى انا مش فاهمه هوا بتاع الكارو كان ماشى ف نص الطريق ولا ايه
قديم 24-02-2012, 11:51 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

1000 مليون حمداً لله على سلامتك

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 24-02-2012, 07:27 PM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crime مشاهدة المشاركة

يا باشا الحمد لله ان انت سليم وان انت عرفت تتصور الوضع قبل حدوثه والا كانت العواقب وخيمه بس اللى انا مش فاهمه هوا بتاع الكارو كان ماشى ف نص الطريق ولا ايه
بص يا باشا هو اللي حصل كان فيه عربيه نص نقل ماشيه في اليمين علي 80 تقريبا وانا كنت ماشي علي 100 فانا سبقت النقل بمسافه كويسه بس تعدي منها نقل بمقطوره يعني لان فرق السرعه مكنش كبير والباشا بتاع الفيرنا جاي بقي طاااااااااااااااير علي 140 ع الاقل طبعا عدي النقل من الشمال عادي و وصل وبقي ورايا ف 5 ثواني يعني وجيه يعدي من الناحيه اليمين اللي جنبي طبعا الباشا معدي وحاطط في بطنه بطيخه صيفي من البطيخ الصحراوي طبعا لقي قدامه الكارو راح كاسر عليا وكل ده في ثواني يعني الباشا بتاع الفيرنا جيه من ورايا لجنبي وكسر عليا كل ده في مالا يزيد عن 3 ثواني فا انا كل اللي شفته من المرايا ان الباشا اللي ورايا لو مخبطش فيا هيخبط في الكارو فكل اللي كنت اقدر اعمله اني رعشت فرامل عشان لما يتفأجأ بالكارو اللي قدامه يكسر عليا ويعدي من غير ما يخبط فيا ولا يخبط في الكارو الحمد لله عدت علي خير بس بيني وبينكم ف اول زحمه وقفت وراه وقعدت اقلب له نور وكان نفسي انزل اهزقه